Port forwarding naar HD tv-ontvanger

Onlangs viel mij op dat er in mijn experia box een port gefoward stond naar het IP adres van mijn HD tv ontvanger. zie afbeelding a (IP-adres, service), afbeelding b (de poort translation) en afbeelding c (arp -a op m’n laptop.)

Het MAC-adres wat ik met arp -a heb achterhaalt is gelijk aan het MAC-adres van de HD tv ontvanger (staat op de sticker op de onderkant van de ontvanger).

uPnP IGD is uitgeschakeld en als ik de app/forwardrecord verwijder wordt deze weer toegevoegd zodra de modem wordt herstart.

Dit lijkt me vreemd en niet de bedoeling. Ik heb al contact opgenomen met de KPN Abuse desk, maar voor de mede KPN gebruikers leek het me beter om het hier ook te plaatsen om mensen zo te laten weten waar het om zou kunnen gaan.

Zodra ik meer verneem van de abuse desk plaats ik dit hier

5 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Het is een forwarding die alleen door één beheerafdeling van KPN te bereiken is.

Het centrale topic is hier. En emailen naar het Abuse Team is dan ook niet nodig.

Robin
@RobinFlikkema, het is misschien logischer om dit onder een duidelijke naam in te stellen o.i.d?

Het gaat hier overigens om een HD tv ontvanger en geen wifi versterker 😉
Reputatie 7
Badge +29
Hoi,

Klopt. Maar als je verder leest in het topic zie je dat het ook om TV Ontvangers en DVS'en gaat.

Qua naam ben ik het met je eens, maar deze naam kent ook een logica qua opbouw. Maar op dit moment weet ik even niet meer wat HDM CR betekent maar de rest is een deel van het MAC + Serienummer.
@RobinFlikkemaInderdaad, was iets meer leeswerk dan ik verwachtte 😉

Ik kan alleen niet precies achterhalen wat KPN precies gaat doen om dit soort zaken te voorkomen. Weet jij dit wel?
Reputatie 7
Badge +29
Nee, ze gaan niets doen om dit te voorkomen.

Reageer