Beantwoord

Port forwarding op de nieuwe Experiabox V12

  • 20 August 2020
  • 10 reacties
  • 33441 keer bekeken

Hallo,

hoe kan ik poorten forwarden op de nieuwste Experiabox V12? Welke gegevens moet ik her en der invoeren? Kan iemand mij hierbij helpen?

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 21 August 2020, 11:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @ronwil. Welkom op het KPN Forum! Wat goed dat je deze vraag hier stelt. @Alpha89 heeft een topic geschreven waarin hij uitleg geeft over de Instellingen van de KPN Box 12 webinterface. Hierin staat ook hoe je poorten kunt forwarden. Ik wil je vragen om dit topic eens door te lezen. :blush:

 

Edit: we hebben een kennisbankartikel hiervoor nu:

 

Dan k voor het antwoord. Deze handleiding had ik al gevonden. Waar ik echter naar op zoek ben is wat ik moet invoeren in  de velden.

Dus wat voer ik in bij Service, External Host, Internbal Host, Protocol External Port en Internal Port?

Het gaat erom dat ik problemen heb met het spel Call of Duty. Zij schrijven op hun website dat er een aantal poorten moeten worden geforward. 

(https://support.activision.com/articles/ports-used-for-call-of-duty-games)

Reputatie 7
Badge +21

External host kan je leeg laten, internal host is het interne ip adres van de pc/console waarop je Call of Duty speelt. De poorten moeten in beide vakken dezelfde zijn. Zie screenshot in het andere topic. Als je verbindingsproblemen ervaart met Call of Duty, zie ook dit topic. 

Dank je,.. Wat geef ik bij Service en Protocol aan?

Service staat nu op Other en Protocol op TCP

Reputatie 7
Badge +21

Zover ik weet kan je Service op Other laten staat. De protocol hangt af wat er op de website van Activision staat. Alles in de kolom TCP moet met TCP en de poorten in de UPD kolom met UDP.

Oké. Nu krijg ik echter een melding dat bij Internal Host het ingevoerde IP adres invalid is. Terwijl ik dit letterlijk overneem van de gegevens van de router. Hoe kan dat nu?

 

Vergeet mij laatste reactie, dit is opgelost. Typefout:sleeping:

 

Reputatie 7
Badge +21

Laat je mij weten of je hiermee het probleem hebt kunnen verhelpen?:blush:

Kan ik je nu al laten weten. Werkt niet, net zoals bij zovelen las ik….

Reputatie 7
Badge +21

Dat had ik al een beetje verwacht, maar was de moeite waard om te proberen. Houdt het ander topic in de gaten, we zijn er mee bezig.