Beantwoord

Port forwarding PLEX

Hoi technische mensen,

Ik probeer een specifieke poort open te zetten op m'n router om zo ook buiten mijn netwerk mijn Plex server te kunnen bereiken. Maar ik kom er niet helemaal uit... Ik geloof wel dat ik op de juiste plek ben, maar ik snap er net niet genoeg van om het werkend te krijgen...
Hopelijk kan iemand me hier helpen. Ik heb de twee screenshots bijgevoegd. En verder zegt plex dit:
https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200484543
https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200931138-Troubleshooting-myPlex-Server-connections

help...

Admin: IP-adres weggepaint ivm privacy
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 16 november 2017, 13:51

Bij LAN Host moet je het LAN IP zetten. Niet het WAN IP. Dat LAN IP is 192.168.2.3

Je bent in iedergeval op de goede plek. Verder is het ook fijn dat je direct goede screenshots plaatst. Top!

Bekijk origineel

14 reacties

gefixt!!!

de juiste LAN IP in combinatie met een nieuwe application configuration in de groep 'Apps' (ipv in de groep audio/video)

Eindelijk... DANK!
Reputatie 7
Badge +29
Die PleX forwarding (bovenste in de foto) heb je verwijderd en op nieuw gemaakt? Aanpassen gaat namelijk niet want je kan dan niet op Apply/Toepassen drukken.

Kan je de PleX interface wel bereiken via http://192.168.2.3:32400 ?

EDIT: Fijn dat het werkt! De groep maakt trouwens niet uit, het had waarschijnlijk met het daadwerkelijk toepassen van de "application" te maken.

Robin
Reputatie 7
Badge +29
Wat is nu het gene wat niet lukt?

Als t goed is werkt het gewoon als je de gegevens die je weggekrast hebt gebruikt voor extern.
RobinFlikkema schreef:

Wat is nu het gene wat niet lukt?

Als t goed is werkt het gewoon als je de gegevens die je weggekrast hebt gebruikt voor extern.

Inmiddels is het gelukt met dhcp binding en vervolgens de instructie welke in dit artikel toegepast.bedankt voor je reactie
Dank voor je snelle reactie!
Ook bij de LAN IP, krijg ik dezelfde melding...
Ik dacht dat het oplost was en ik kreeg een groen vinkje bij plex. maar te vroeg gejuicht...

Ik kan de PleX interface via http://192.168.2.3:32400 niet bereiken...

wat betekend dit?
Inderdaad! het interne IP van de PleX server is ineens gewijzigd! geen idee hoe en waarom,
maar (alweer) opgelost!

mijn dank is groots!!!
Reputatie 7
Badge +29
Bij LAN Host moet je het LAN IP zetten. Niet het WAN IP. Dat LAN IP is 192.168.2.3

Je bent in iedergeval op de goede plek. Verder is het ook fijn dat je direct goede screenshots plaatst. Top!
Reputatie 7
Badge +29
Als je hem niet via 192.168.2.3:32400 kan bereiken, dan is of het interne IP van de PleX server gewijzigt (en dus werkt de forwarding niet meer) of draait PleX niet (goed).
Reputatie 7
Badge +29
Je kan dit vast zetten door een DHCP Binding te maken op de Experiabox (DHCP Server)
Beste Robin,

Ik heb sinds gisteren een aantal pogingen gedaan om van buitenaf connectie te krijgen met Plex. Helaas is dit nog niet gelukt. De afbeeldingen uit dit topic herken ik en ik weet dat ik in de juiste richting zit qua port forwarding maar ik krijg het nog niet aan de praat. waarschijnlijk moet ik DHCP Binding toepassen? welk ipadres voer ik dan op? die uit mijn afbeelding?vervolgens wil ik weten welke poort ik toe moet voegen bij application configuration?

ik hoop dat je mij kunt helpen alvast bedankt.

Ik heb plex geinstalleerd op mijn synology nas. Als ik plex open dan blijft die naar de sever zoeken.
Ik heb een Experia Box V10A. Kan iemand mij helpen om dit werkend te krijgen?
bedankt maar dat deed ik al. ip en :32400 erachter, dan log ik in op plex maar dan blijft die linksbovenin naar server zoeken. heb eerder in het forum gelezen over portforwarding maar zie daar screenshots van een andere Experia box versie. Kan iemand mij uitleggen hoe dit te doen op de Experia Box V10A?
kingjohn schreef:

Ik heb plex geinstalleerd op mijn synology nas. Als ik plex open dan blijft die naar de sever zoeken.
Ik heb een Experia Box V10A. Kan iemand mij helpen om dit werkend te krijgen?

Je kunt proberen om naar het ip van je nas te gaan met :32400 erachter (bijv. 192.168.2.89:32400)

Dan heb je grote kans dat hij hem vind (althans heeft bij mijn Synology meerdere keren gewerkt).

Suc6

Reageer