Vraag

Port Forwarding poort 10000

  • 21 February 2019
  • 4 reacties
  • 1234 keer bekeken

Hallo,
Om een app voor een inbraakcentrale werkend te krijgen op afstand moet ik een port forwarden, poort 10001. Dit is mij gewoon gelukt via het administratormenu van de ExperiaBox v10A. Maar om op diezelfde app van de inbraakcentrale push meldingen te krijgen van de toestand van het alarm moet poort 10000 ook open staan. Als ik dit op dezelfde manier probeer en vervolgens via een site test staat hij niet open.

Kortom; Het lukt mij niet om poort 10000 open te zetten. Ik hoop dat iemand van de technische dienst van KPN mij hiermee kan helpen.

Met vriendelijke groet.

4 reacties

Reputatie 7
Wat is het merk en type van die "inbraakcentrale"?
Over welke app hebben we het?
De reden waarom ik dit vraag is omdat ik ernstige twijfels heb of die port-forwardings echt wel nodig zijn.
Wat is het merk en type van die "inbraakcentrale"?
Over welke app hebben we het?
De reden waarom ik dit vraag is omdat ik ernstige twijfels heb of die port-forwardings echt wel nodig zijn.

Het gaat om het Honeywell Galaxy Flex systeem. De app heet GX Remote Controle. De port forwardings zijn volgens de handleiding allebei nodig.
Reputatie 7
Ik lees dat je een port-forwarding van poort 10001 moet maken, maar ik vind niet terug dat dit ook voor poort 10000 nodig zou zijn. Heb je een link waar dat beschreven staat?
Ik lees dat je een port-forwarding van poort 10001 moet maken, maar ik vind niet terug dat dit ook voor poort 10000 nodig zou zijn. Heb je een link waar dat beschreven staat?

Na nader onderzoek heb ik er ook niks over terug kunnen vinden echter heb ik het systeem ook bij iemand anders geinstalleerd en daar poort 10000 gewoon open gezet. En daar doen de push meldingen het wel. En al was het niet nodig om die poort te forwarden. Dit moet eigenlijk gewoon mogelijk zijn zonder moeite.

Reageer