Port Forwarding TCP Port 44158 werkt niet

  • 25 October 2021
  • 18 reacties
  • 2934 keer bekeken

Hallo! 

ik heb zelf een Bobcat Miner 300. Dat mijnt crypto voor mij vanuit huis, alleen heeft het een open TCP poort nodig om van buiten af te kunnen communiceren. Dus de miner laat mij zien dat het een “relayed” status heeft, wat mij natuurlijk niet echt helpt. Ik denk persoonlijk dat het wat te maken heeft met de firewall, maar ik kan er natuurlijk compleet naast zitten. Nou heb ik alles van wat ik weet gedaan om de poort open te krijgen zonder succes. Heb ik wat gemist?

dit is wat ik heb gedaan: 

TCP poort 44158 Geopend

Statische IP adres aangemaakt voor de mijner zelf ( DHCP Binding ) → zelf wil ik een statische IP, alleen werd mij toegewezen dat te doen door de DHCP binding aan te maken. 

UPnP uit gedaan

DMZ uit gedaan 

De miner zelf en de router meerdere malen gereboot, ik loop hier al weken mee te kloten...

na dit allemaal laten alle websites zien dat mijn poort nog steeds dicht staat, dus wat hulp zou ik zeker waarderen!

Hierbij de screenshots ;)

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

ps hierbij nog een foto vanuit mijn miners diagnostische rapport

 

ps ps de miner is bekabeld via een ethernet kabel vanuit de modem zelf

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi en van harte welkom op ons forum @Youssef Hoshan

Ik kan je hier zelf inhoudelijk niet veel mee helpen, omdat 't niet binnen onze ondersteuning valt. Wel hebben we verschillende gebruikers met veel kennis op ons forum, waardoor dit een prima plek is om zo'n vraagstuk neer te leggen. Je hebt al een boel informatie gedeeld, dat is super. Welk modem heb je? Deel liefst ook zo veel mogelijk details over welke apparatuur je gebruikt, dat maakt het voor andere gebruikers makkelijker om met je mee te denken. 

Hey bijna vergeten ik heb de experiabox v10

ps hierbij nog een foto vanuit mijn miners diagnostische rapport

 

Maar dat ziet er toch goed uit? Je hebt een groen vinkje staan bij zowel inbound als outbound peer-to-peer connections.

Of is er misschien een ander probleem?

Mijn nat type is symmetric, waardoor de mijner dit probleem aangeeft 

Relayed 
 

ik zie alleen niet hoe ik de mijner hier weer uit kan krijgen. 

Reputatie 7
Badge +24

Mijn nat type is symmetric, waardoor de mijner dit probleem aangeeft 

Relayed 
 

ik zie alleen niet hoe ik de mijner hier weer uit kan krijgen. 

Welk probleem geeft de miner dan? Want ik zie geen probleem. NAT type symmetric is normaal. Daar kan je niets aan veranderen op de Experiabox. 

De nat type hoort schijnbaar op : none te staan in mijn diagnostische rapport  

 

Reputatie 7
Badge +24

NAT type kan niet op none staan. Want er is gewoon een NAT. Daar kun je niet omheen.

Als je echt geen NAT wil, dan moet je een zakelijk abonnement nemen. Daarbij heb je de optie om meerdere ip adressen af te nemen. Waarvan je 1 ip aan die miner kan toewijzen. Zonder NAT er tussen. Maar reken er maar op dat je 2 of 3 x zoveel betaald per maand aan KPN dan nu.

Ik kan het fout hebben, maar volgens mij ben je helemaal niet “relayed”. Als je dat wel was zou de indicator een oranje fill moeten hebben (net zoals de groene fill bij “online” indicator).

Voor de rest ziet het diagnostic report er helemaal goed uit.

 

Even een andere vraag: Levert het nou nog wat op, dat helium minen?

Okey apart van dat de nat type niet kan veranderen. Waarom staat mijn 44158 poort nog steeds dicht als ik het in de website intik maar in mn diagnoser staat ie open?

 

Ik kan het fout hebben, maar volgens mij ben je helemaal niet “relayed”. Als je dat wel was zou de indicator een oranje fill moeten hebben (net zoals de groene fill bij “online” indicator).

Voor de rest ziet het diagnostic report er helemaal goed uit.

 

Even een andere vraag: Levert het nou nog wat op, dat helium minen?

Jazeker! Ondanks dat ik nu relayed sta heb ik mijn ROI al binnen met 2 maanden mijnen. Probleem is nu eerder dat er niet zoveel supply is van de miners zelf en als je pre ordered kan je zeker 12-20 weken wachten op je miner. En natuurlijk moet je er zelf in verdiepen in plaats van van mij aannemen dat het slim is!

Ik kan het fout hebben, maar volgens mij ben je helemaal niet “relayed”. Als je dat wel was zou de indicator een oranje fill moeten hebben (net zoals de groene fill bij “online” indicator).

Voor de rest ziet het diagnostic report er helemaal goed uit.

 

Even een andere vraag: Levert het nou nog wat op, dat helium minen?

En jammer genoeg ben ik wel relayed, als er niks aan de hand is hoort er geen relayed status te staan in de app zelf

Reputatie 7
Badge +24

Relayed betekent "doorgegeven". Dat is precies wat een NAT doet: doorgeven. Dus relayed is lijkt mij heel normaal.

Wat hier speelt is volgens mij hetzelfde als bij de Playstation. Daarbij wil men ook "open". Maar dat kan gewoon niet op een thuisaansluiting met een router.

Relayed betekent "doorgegeven". Dat is precies wat een NAT doet: doorgeven. Dus relayed is lijkt mij heel normaal.

Wat hier speelt is volgens mij hetzelfde als bij de Playstation. Daarbij wil men ook "open". Maar dat kan gewoon niet op een thuisaansluiting met een router.

Nogal een probleem met dit apparaat is dat het niet relayed hoort te zijn. Heb je mijn link gechecked?

De link

Reputatie 7
Badge +24

Relayed betekent "doorgegeven". Dat is precies wat een NAT doet: doorgeven. Dus relayed is lijkt mij heel normaal.

Wat hier speelt is volgens mij hetzelfde als bij de Playstation. Daarbij wil men ook "open". Maar dat kan gewoon niet op een thuisaansluiting met een router.

Nogal een probleem met dit apparaat is dat het niet relayed hoort te zijn. Heb je mijn link gechecked?

De link

Heb je er ook een citaat bij waaruit blijkt dat het niet relayed hoort te zijn?

Men heeft het daar over een hotspot. Relayed in dat verband is iets heel anders hé...

Ja open is beter. In theorie. Maar dat kan gewoon niet op een thuis abonnement. 

Ok, kijk eerst eens even of je port forward 44158 goed hebt geconfigureerd op https://www.canyouseeme.org/

ik heb het zelfde probleem. De miner hoort niet op relayed en staat het wel. Ik heb de miner gevonden in het modem en portforward 44158 gedaan. Nu heb ik de link canyouseeme bekeken en die geeft succes aan.