Beantwoord

Port forwarding V10

  • 18 mei 2018
  • 18 reacties
  • 700 keer bekeken

Kan iemand mij helpen een poort open te zetten om Domoticz buiten mijn netwerk te bereiken.
Zie schermafbeelding.
Ben ik iets vergeten?
icon

Beste antwoord door Hscholing 3 januari 2019, 10:18

Ik ben eruit en heb het werkend. Het probleem zat in mijn geval in de V10 box. Mogelijk dat dit ooit is ontstaan toen ik de DHCP scope naar een andere range heb gezet en dat dit (wat op het eerste gezicht niets zou moeten uitmaken) toch van invloed is geweest op de port forwarding. Ik heb de box terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw de portforwarding (standaard regel onder server -> http) aangemaakt naar mijn Domoticz servertje. Nu werkt deze zonder problemen.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Volgensmij niets.

Ik mis aleen de foutmelding waaruit jij denkt dat het niet werkt.

Verder, ik denk dat de Domoticz zelf ook nog een firewall heeft die bepaalde dingen niet toe staat.
Ik krijg niet direct een foutmelding maar als ik op mijn iPhone het adres 192.168.2.27 in de browser invoer krijg ik wel contact met wifi binnen mijn eigen netwerk maar als ik wifi uitzet en via 4G probeer contact te maken krijg ik de opmerking dat de server niet reageert.
Reputatie 7
Je moet op jouw iPhone niet verbinden met IP adres 192.168.2.27, maar met het publieke/WAN IP adres van jouw Experia Box.
Waar vind ik dat?
Reputatie 7
http://www.iplookup.net en op de Experia Box bij Status -> Basic -> WAN IP adres.
Ik heb het WAN adres gevonden maar ik krijg weer de mededeling dat de server niet reageert.
Reputatie 7
Ik heb het WAN adres gevonden maar ik krijg weer de mededeling dat de server niet reageert.Je geeft aan dat op de iPhone via wifi de Domoticz op 192.168.2.27 kunt benaderen. Ik neem aan dat daarbij TCP poort 8080 gebruikt wordt. Dan zou dat moeten betekenen dat dat van buitenaf via het publieke IP adres ook zou moeten werken tenzij de firewall van de Domoticz server inkomend geen verbindingen op poort 8080 toestaat die vanaf Internet geïnitieerd zijn.
Op wat voor een apparaat draait Domoticz?
Op een raspberry
Reputatie 7
Heb je op die Raspberry Pi een firewall actief zoals bijvoorbeeld "iptables"?
Dat weet ik niet.
Op mijn domoticz vond ik nog wel de volgende setting:

Remote Shared Port (For Remote Domoticz clients):
Port:
6144
Reputatie 7
Verander de Authentication method eens van "Login Page" naar "Basic-Auth".
Zie: https://domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=13908
Helaas, geen reactie van de server
Zou het kunnen dat in mijn V10 ergens iets niet goed ingesteld staat?
Ik heb geprobeerd via mijn NAS een VPN verbinding op te zetten en ook dat is mislukt.
@KaleNic Heb je hier een oplossing voor gevonden? Ik probeer precies hetzelfde, maar dan poort 80 en 443. Poort 443 werkt prima met forwarding, maar wat ik ook doe ik krijg geen verbinding op poort 80 waardoor ik geen certificaat voor Lets Encrypt kan laten genereren.
Reputatie 7
Kan je hier eens screenshots plaatsen van de port-forwardings die je hiervoor gemaakt hebt?

Reputatie 7
@Hscholing, kan jij hier eens screenshots plaatsen van de port-forwardings die je hiervoor gemaakt hebt?
Ik ben eruit en heb het werkend. Het probleem zat in mijn geval in de V10 box. Mogelijk dat dit ooit is ontstaan toen ik de DHCP scope naar een andere range heb gezet en dat dit (wat op het eerste gezicht niets zou moeten uitmaken) toch van invloed is geweest op de port forwarding. Ik heb de box terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw de portforwarding (standaard regel onder server -> http) aangemaakt naar mijn Domoticz servertje. Nu werkt deze zonder problemen.

Reageer