Port forwarding V10A

  • 7 November 2019
  • 26 reacties
  • 2924 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo@Erik_ ,

De nieuwe firmware is inderdaad gepusht. Ik heb inmiddels de Experiabox wederom ingesteld, maar helaas blijkt de port-forwarding niet te werken. Even heel simpel van buitenaf proberen te benaderen. Via http://www.portchecktool.com blijkt dat de port gesloten blijft … Input mijn toegewezen public-IP en de desbetreffende poort.

Overigens ben ik 10 minuten bezig geweest om mijn MacBook weer op de WiFi te krijgen, nog nooit problemen mee gehad.:hushed:  Het lijkt er niet beter op te worden. Sorry, maar ik raak toch wel behoorlijk gefrusteerd van de KPN.

Onderstaand mijn instellingen …

 

 

 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Hallo @Erik_ , ik ben gisteravond nog wat bezig geweest met aanpassen en proberen met instellingen van de Experiabox V10A. Restore WiFi factorsettings, restore modem to factorsettings, DMZ aan, DMZ uit, andere poorten geprobeerd maar helaas.

Overigens is de door KPN ingestelde poort inderdaad wél te benaderen. Als je als consument iets instelt blijft het gesloten. 

 

Hallo @Erik_ ,

Onderstaand nog een kleine aanvulling met instellingen van mijn firewall (iptables) op de PiVPN.

P.S. Ik heb poort 1194 gewijzigd naar 31962, vandaar poort UDP 31962 in de iptables.

Gezien het aantal issues op dit forum … kan KPN mij 100% garanderen dat mijn port-forwarding werkt? Ik weet op dit moment geen andere oorzaak dan dat KPN de poort gesloten houdt.

Ik hoor graag van je @Erik_  

Goeiemorgen @Erik_ ,

Experiabox V10A heeft de update (Build 193) ontvangen maar het probleem blijft bestaan!

Wanneer krijgen alle klanten van KPN met hetzelfde probleem rondom de Experiabox V10A duidelijkheid? Dit forum geeft toch duidelijk aan dat de problemen bij KPN en de Experiabox V10A ligt?

Waarom lezen we honderden berichten rondom hetzelfde probleem?

Graag een oplossing!

Met vriendelijke groet

Reputatie 7

Overigens is de door KPN ingestelde poort inderdaad wél te benaderen. Als je als consument iets instelt blijft het gesloten. 

 

Dit is logisch immers die port checkers kunnen alleen TCP poorten checken en niet UDP poorten. Dat wil overigens niet zeggen dat die port-forwarding niet gewoon werkt.

Wat krijg je overigens te zien als je in de browser naar http://(jouw publiek ip adres):9000 gaat? Krijg je dan een inlogscherm te zien?

Hoi @Erik_ 

Het gaat steeds beter na de update 🤔 Nu ligt alles eruit op dit moment …

 

Goedemorgen @wjb ,

Ik had het ook al geprobeerd door desbetreffende poort als TCP te forwarden, helaas ook zonder enig resultaat. Zodoende mijn gedachte dat KPN/Experiabox de boel gesloten houdt. Wanneer ik nou eens zeker was dat de port-forwarding zou werken, dan wist ik tenminste waar ik moet zoeken. Daarnaast zijn de vele posts op dit forum weinig hoopgevend.

Op je vraag om via mijn public-IP :9000 in te loggen? Ik krijg inderdaad een inlog-scherm.

Groet, Eric

Goedemorgen @Erik_ ,

Sinds de update vertoond mijn modem nog meer kuren dan voorheen.

Afgelopen nacht werd telkens mijn internet verbinding verbroken. Vanaf 24:00 tot 02:00 heb ik mijn modem meer blauw zien knipperen en rood zien branden dan dat ik een groen signaal had.

Vanmorgen idem dito! Zojuist wederom een blauw knipperende en rood brandende LED.

Nu zijn er twee mogelijkheden waar ik aan denk.

  1. Of jullie zijn bezig op mijn modem n.a.v. mijn klachten. (graag bericht wanneer dit het geval is)
  2. Mijn modem is na de update totaal van slag en dient vervangen te worden.

Graag zou ik snel een reactie van jou willen ontvangen want dit is niet werkbaar.

 

P.S. Is het misschien mogelijk mijn modem te vervangen door de ‘experimentele’ Fritz!box die ook bij XS4All( = KPN ) wordt gebruikt? Deze AVM modems blijken met hun OS 7 software gewoon in te stellen voor de KPN via het keuze-menu in deze software.

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Eric, ik heb je verdere berichten afgesplitst naar een eigen topic aangezien dat niets meer te maken heeft met VPN. De firmware update is er voor om te zorgen dat je weer gebruik kunt maken van de twee VPN protocollen die in versie 190 niet werken. Problemen met port forwarding staan hier los van. En, als ik jouw reactie op @wjb’s vraag goed begrijp werkt je port forward zoals zou  moeten nu?

 

Wat betreft de onderbrekingen die je nu ervaart, ook dat wordt niet veroorzaak door de update. Als dat al zo zou zijn dan had je dat gelijk na de update al gehad. Ik heb je verbinding nagekeken en het lijkt hier te gaan om een algemene storing. Ik zie ook dat er een monteur gepland staat voor morgen. Alleen, omdat het nu lijkt te gaan om een algemene storing, is de kans aanwezig dat de monteur niet komt omdat dit dan niet helpt. Hier krijg je dan per sms bericht over. 

Hallo @Erik_ 

Het probleem rond de port-forwarding blijft bestaan sinds de update!

Klopt, er is een monteur gepland voor morgen aangezien ik vanmorgen gebeld heb met KPN. Sinds afgelopen nacht zijn deze onderbrekingen aanwezig en 13 uur later (13:40) krijg ik een melding van een storing. Blijkbaar is de communicatie binnen KPN slecht geregeld wanneer het zo’n 14 uur moet duren dat er een storing blijkt te zijn.

De onderbrekingen worden niet veroorzaakt door de update, akkoord! Maar het feit blijft dat de port-forwarding nog steeds niet werkt sinds de update naar build 193!

Kan jij/KPN mij garanderen dat wanneer ik binnen de experiabox de port-mapping instel, dat dit ook werkt? Het is algemeen bekend dat ISP’ers sommige poorten blokkeren. Welke poorten kunnen de KPN klanten gebruiken. Kunnen de klanten deze poorten zowel TCP als UDP forwarden? Graag duidelijkheid.

Daarnaast zou ik graag een antwoord willen hebben omtrent het besluit dat is gepubliceerd dat providers een vrije keuze van de router moeten ondersteunen. (Publicatie in Staatsblad) Dit stamt uit december 2016!!

Dit betekent dat KPN het mogelijk moet maken om de Experia Box te vervangen door een andere, vrij door de klant te kiezen, router of modemrouter.

Wanneer gaat KPN dit ondersteunen?

Ik heb vanmorgen contact gehad met AVM (Fritz!box) en het blijkt dat de Fritz!box 7530 en 7590 met Fritz1OS 7.12 een KPN profiel heeft. Alleen KPN kan mij niet garanderen dat dit werkt? Althans telefonisch was hierover niets bekend.

Kortom, misschien toch maar eens de klant inlichten omtrent deze mogelijkheden?

Dat scheelt vast een hoop berichten op dit forum want de Experiabox blijkt toch een ramp wanneer men iets meer wil dan alleen WiFi en TV kijken.

Reputatie 7
Badge +30

Port forward heeft dan ook niets met de update te maken, zoals ik al zei. Wij blokkeren verder ook geen poorten. Dus, zolang jij het goed instelt, zou het ook gewoon moeten werken. Ik begrijp alleen nog niet wat er nu niet werkt met je forward. Jij geeft aan dat een poort checker negatief resultaat geeft. Daar heeft wjb uitleg over gegeven hoe dit zit en dat dit niet betekent dat de forward niet werkt. Wat probeer je te forwarden? Hoe ervaar jij in de praktijk dat de forward wel of niet werkt? 

 

Vrije routerkeuze is iets dat we officieel op dit moment nog niet ondersteunen maar dat nog wel gaat komen. In de praktijk is het echter al wel mogelijk. Zie daarvoor dit topic van wjb. De Fritz!Box zal inderdaad werken, maar dat is iets waar onze klantenservice verder niet op getraind is, en ook geen ondersteuning op geeft, of kennis van heeft.

 

Dan, storing. We zijn heel erg groot qua netwerk, dus hoewel we alles continu in de gaten houden, kan het zeker een paar uur duren voordat we weten dat iets een storing is. En dan kan het vervolgens ook  nog een paar uur extra duren voor we besluiten dat er een sms verzonden wordt naar klanten die er zeker of waarschijnlijk last van hebben.

Hallo @Erik_ 

Het e.e.a. lijkt toch samen te hangen met de algemene storing. De VPN werkt nu maar de WiFi via de Experiabox blijft een ramp. Wanneer je een verborgen netwerk instelt op de box verdwijnt het WiFi netwerk. Wanneer ik mijn AirPort Express of mijn Time Capsule als verborgen netwerk instel is het netwerk wél verborgen maar blijft bereikbaar zoals het hoort.

De Frits!box gaat besteld worden maar de communicatie van KPN laat veel te wensen over. Een voorbeeld daarvan is dat ik hier moet vragen om een update. De klant is koning heb ik geleerd en geen betalende onderdaan!!!

Ennuh @Erik_ 

De hele boel ligt er weer uit hier … geen internet, geen TV. We zijn nu 36 uur verder en het blijft tobben!!!

Groeten via 4G

@Erik_ 

En daarnaast wil toch even iets kwijt …

Ik heb inderdaad interessante stukjes gelezen van @wjb die zeker het lezen waard zijn, respect voor zijn inbreng, maar het feit blijft dat hij niet voor de KPN werkt, toch? Jij verwijst naar iemand op het forum terwijl de concrete vraag aan de KPN gesteld wordt. Wanneer alle klanten de forumleden moeten gaan volgen i.p.v. de KPN-medewerkers dan wordt de communicatie een stuk beter ... of toch niet!

Reputatie 7

 

... feit blijft dat hij niet voor de KPN werkt, toch? ...

Klopt. Dat is mijns inziens nu juist de kracht van een forum. Vele zielen weten veel meer dan een kleine groep medewerkers.

Helemaal mee eens @wjb , maar dan moet de KPN niet alleen verwijzen naar posts van niet KPN-medewerkers. Kan moet zelf de klant informeren middels website of andere media.

Nu komt het er op neer dat, wanneer ik een Fritz!box koop door jouw advies te volgen en het werkt vervolgens niet, dat KPN dan zichzelf zal verstoppen en dan zegt dat ze het niet ondersteunen. Wat een pech … geld voor niets uitgegeven.

Kortom, ik denk dat KPN eens duidelijkheid moet geven op iets wat wettelijk is vastgelegd.

Reputatie 7

Nu komt het er op neer dat, wanneer ik een Fritz!box koop door jouw advies te volgen en het werkt vervolgens niet, dat KPN dan zichzelf zal verstoppen en dan zegt dat ze het niet ondersteunen. Wat een pech … geld voor niets uitgegeven.

Gelukkig zijn er al een heel aantal abonnees jou voor gegaan en is het ondertussen wel "bewezen" dat die Fritz!Box werkt. Wel zal je met een Fritz!Box (nu nog) geen gebruik kunnen maken van vaste telefonie maar ook dat zal niet lang meer zo blijven.

 

Kortom, ik denk dat KPN eens duidelijkheid moet geven op iets wat wettelijk is vastgelegd.

Dat zullen ze ook vast en zeker gaan doen in het kader van de integratie van XS4ALL met KPN. Je zult daarvoor echter nog even geduld moeten hebben.

Dit zou bijvoorbeeld al door KPN gecommuniceerd kunnen zijn …

Maar helaas ...

Helemaal waar @wjb maar er is werkelijk niets officieus te vinden op de site van KPN. Nieuws onder voorbehoud dat de vaste telefonie niet werkt. Prima, gebruik ik niet. Telefonisch weet men bij KPN nergens van terwijl er Fritz!boxen zijn uitgezet onder (test)klanten. Ik heb sinds twee dagen om de haverklap last van rode en blauw knipperde leds op mijn experiabox maar als ik weer op de lijn kan rekenen ga ik er eentje bestellen. Want wat moet je met een Fritz!box wanneer de KPN lijn wegvalt ;-)

Maar goed, een fijn weekend!

Reputatie 7

De aanpassingen van Fritz!OS op de Fritz!Box zijn waarschijnlijk te vroeg naar buiten gekomen.

Het is heel gebruikelijk dat er nog niet naar afdelingen zoals klantenservice gecommuniceerd wordt t.a.v. een product dat zich nog de pilotfase bevindt.

Reputatie 7
Badge +30

Wat wjb zegt, inderdaad. We zijn bezig met de vrije routerkeuze, maar we gaan daarin niet communiceren voordat er ook concreet iets is om te communiceren. Maar, dat gezegd hebbende, ook als de vrije routerkeuze helemaal een feit is en wij de benodigde informatie daarvoor beschikbaar hebben gemaakt, dan zal het zo blijven dat de reguliere klantenservice dit niet ondersteunt. 

 

Wat ik op dit moment echter belangrijker vindt is dat jouw verbinding niet stabiel is. Daar ben ik in gedoken en ik zie dat de centrale in jouw buurt nog niet helemaal in orde was. Daar zijn gistermiddag opnieuw werkzaamheden verricht. Waardoor het nu weer stabiel zou moeten zijn ervaar je dat ook zo?

Reputatie 7
Badge +24

Als je als KPN zijnde besluit dat de klantenservice andere routers dan de Experiabox niet zal ondersteunen, dan valt er dus eigenlijk ook niets over te melden. Althans, niet via de website of via mailings. Nu niet, volgende week niet en eigenlijk nooit niet. Want, wat moet je in zo'n bericht zetten?

"Je kunt je eigen router gebruiken, maar we ondersteunen dit niet."

Wel lekker kort. Zal het kortste bericht zijn wat KPN ooit naar buiten gebracht heeft.

Weet je @Erik_ , ik ben mijn vertrouwen in KPN inmiddels helemaal kwijt. Nog niet zo heel lang geleden is mijn Experiabox ook al vervangen. Was dit de oorzaak? Ik heb het vermoeden dat onze storing al veel langer speelt. Ik ben inmiddels op zoek naar een alternatief voor mijn internet en televisie. De WiFi van de experiabox blijft bagger. Ik weiger om wederom de zogenaamde WiFi test te doen want een ander kanaal blijkt ook geen oplossing te bieden. Mijn MacBook staat nog geen twee meter verwijderd van de Experiabox waarvan het blauwe knipperende LEDje steevast uitschakelt.

Mijn alternatief gaat waarschijnlijk een 4G abonnement worden en een televisie abonnement bij de lokale provider.

Jouw verhaal over router en de vrije keuze van de consument en het niet ondersteunen van de andere apparatuur vind ik een gemiste kans voor KPN. Dus wanneer ik een Fritz!box zou hebben, dan hoef ik de KPN niet meer te bellen want de Fritz!box staat niet in het bel-script van KPN. Ik vergelijk de huis-internetaansluiting met de aansluiting van mijn mobiele telefoon. Hierbij koopt de consument zijn/haar apparatuur en daarnaast niets de klant voor een provider. Koop ik een iPhone of een Samsung telefoon? Dat zal KPN toch een zorg zijn? Ik koop een “data-aansluiting” bij de KPN waarbij KPN ook ondersteuning biedt wanneer nodig. De markt voor internet zal ook liberaliseren waarbij de KPN enkel nog als data-provider zal fungeren. Helaas biedt KPN mij niet de kans om hier gebruik van te maken want op voorhand zegt KPN géén ondersteuning te bieden. Ik mag een aansluiting van KPN kopen en daarna word ik als klant gegijzeld in mijn mogelijkheden. 

 

Sorry @Erik_ maar ik ben klaar met de zinloze discussie en verwijzingen naar niet KPN-medewekers. Ik wil concrete antwoorden als klant van KPN en niet als betalende onderdaan behandeld te worden.

 

P.S. Kun jij mijn account van dit forum verwijderen? Dank!

Reputatie 7
Badge +30

Weet je @Erik_ , ik ben mijn vertrouwen in KPN inmiddels helemaal kwijt. Nog niet zo heel lang geleden is mijn Experiabox ook al vervangen. Was dit de oorzaak? Ik heb het vermoeden dat onze storing al veel langer speelt. Ik ben inmiddels op zoek naar een alternatief voor mijn internet en televisie. De WiFi van de experiabox blijft bagger. Ik weiger om wederom de zogenaamde WiFi test te doen want een ander kanaal blijkt ook geen oplossing te bieden. Mijn MacBook staat nog geen twee meter verwijderd van de Experiabox waarvan het blauwe knipperende LEDje steevast uitschakelt.

 

 

Wifi is ook niet per sé hetzelfde als de verbinding an sich. Ze hebben werkzaamheden verricht in de centrale. Je vaste verbinding zou nu goed en stabiel moeten zijn. Ervaar je dat ook zo? Zo ja, dan kunnen we gaan kijken naar de wifi. Als je dat wilt, natuurlijk. Als het bekabeld nog niet stabiel is, dan heeft naar de wifi kijken nog geen zin en moet er eerst verder gekeken worden naar de vaste verbinding. In beide gevallen help ik graag.

 

Dus wanneer ik een Fritz!box zou hebben, dan hoef ik de KPN niet meer te bellen want de Fritz!box staat niet in het bel-script van KPN. 

 

Dat klopt in grote lijnen. De reguliere klantenservice ondersteunt alleen het gebruik van de Experia Box. Dit omdat dit ons eigen apparaat is waardoor we daar dus volledige ondersteuning op kunnen geven. Bij gebruik van andere routers kunnen we de informatie geven die nodig is om die in te stellen*. Maar als je dan tegen een probleem aanloopt zal het antwoord via de reguliere klantenservice altijd zijn ‘sluit eerst de Experia Box weer aan om te kijken of het probleem er nog is. Zo nee, dan zit het hem ergens in je eigen apparatuur en kunnen we niet helpen. Dit geldt ook voor ander eigen apparatuur zoals bijvoorbeeld extra access points, NAS, spelcomputer, home cinema set, slimme thermostaat of lampen, etc… Als wij het niet leveren, dan valt het buiten onze ondersteuning.

Wel hebben we sinds afgelopen maand een aanvullende klantenservice, de Techdesk. Voor €5 per maand kun je daar toegang toe krijgen en zij kunnen wel helpen bij eigen apparatuur. 

 

*Dit doen we op dit moment nog niet, maar zal vanuit de vrije routerkeuze in de nabije toekomst beschikbaar worden gesteld, in de tussentijd kun je de informatie gebruiken die beschikbaar is gesteld door andere klanten, zoals wjb, hier op het forum.

 

P.S. Kun jij mijn account van dit forum verwijderen? Dank!

Dit kan. Ik wacht daarmee tot maandagochtend zodat je de gelegenheid hebt om nog te reageren als je toch nog verder aan de slag wilt met de verbinding.

Sorry @Erik_ ,

Ik ben er echt klaar mee.