Beantwoord

Port forwarding voor Foscam IP-camera

  • 24 September 2019
  • 31 reacties
  • 981 keer bekeken

Goedendag experts,

In mijn studio heb ik een cctv camera beveiliging's setje draaien op een TL MR3420 V3 router met een 4G outbreak. Omdat er op deze locatie geen vast netwerk is dus 4G only. Modem in dit geval een Huawei dongle.
De camera's naar buiten werkt prima en kan ik benaderen met de daarvoor bedoelde app op mijn telefoon en op mijn pc. Maar nu wil ik er ook een Foscam IP camera aan toevoegen en deze moet ik dus benaderen vanaf het internet op een resp. poort bijvoorbeeld 443 voor ssl of 88 http. Deze poorten staan open op de router maar no luck. Kan de router niet eens pingen. M.a.w. alle poorten en services lijken geblokkeerd te zijn. Ik heb zo`n beetje alle apn geprobeerd en de router staat nu ingesteld op advancedinternet deze zou volgens eigen onderzoek geen poorten moeten blokkeren en een vast ip adres uitdelen. Is ook niet helemaal waar want als het modem reset krijg ik tock een ander ip adres wel in de 89 range. Het lijkt er dus op dat ik alleen naar buiten kan met broadcast maar niet naar binnen. Alle mogelijke protocollen geprobeerd maar geen enkele werkt. Iemand een idee. Heb intussen wel een artikel gelezen waarin de ACN KPN erop wijst dat het blokkeren van poorten in strijd is met Europese regelgeving. Maar dat terzijde. Help anyone?

Groeten Marijn

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 October 2019, 20:28

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Mapestya Ik ben op dit vlak wat minder een expert, ben ik bang. Ik weet wel dat er de nodige topics zijn op dit forum over de Foscam IP-camera's. Ik vermoed ook dat iemand als superuser @wjb je hier een heel eind mee op weg kan helpen.
Reputatie 7
Welke app gebruik je om de Foscam camera te benaderen?
Kan je hier eens screenshots van de port-forwardings plaatsen die je t.b.v. de foscam camera op de Huawei router hebt doorgevoerd.
Heeft de camera een vast IP adres gekregen al dan niet via een DHCP binding?
Modem in dit geval een Huawei dongle.
Wat is het type?
En welke firmware versie?
Als de dongle niet in NCM modus werkt, maar in NAT/routing, moet je ook daar een portforward instellen. Maar vaak kan dat niet in de config interface.
Allen, bedankt voor de reacties.
De foscam werkt prima op mijn experia box. V10
Geen app nodig IExplorer is voldoende wel de foscam cam app gedownload maar deze vond nooit de camera in de 4g setup.

Waar ik dus niet aan heb gedacht is idd de dongle!! Is een ouwe vodafone (sorry voor mijn vloeken) build. Ik denk dat ik inderdaat een betere nieuw type mifi modem aan moet gaan schaffen toch?

Groeten Marijn
Reputatie 7
Ik zou niet weten waarom je de oorzaak bij die dongle legt.
Je kunt op de TL-MR3420 gewoon port-forwardings definiëren om jouw camera van buitenaf te benaderen.
Heb je mijn vorige bericht gelezen?
Hoi wjb ik gebruik de app owlr foscam.
Camera is fixed ip en poort Poort 88 http en 443 ssl staat geforward op de tp link evenals port trigering deze router is versie V3.
Maar zoals ik al aangaf ik kan geen enkel protocol gebruiken http poort 80 niet ftp 21 niet rdp etc et . De router kan niet eens gepinged worden.

Groeten Marijn
Ik zou niet weten waarom je de oorzaak bij die dongle legt.
Je kunt op de TL-MR3420 gewoon port-forwardings definiëren om jouw camera van buitenaf te benaderen.

Dat doet er niet toe zolang de zaken m.b.t. 4G/dongle niet duidelijk zijn.

Gangbare Huawei dongles presenteren zichzelf als een router met een webinterface. Het is standaard NAT, dus iets van 89.x.x.x naar 192.168.8.1/24 en er is vaak geen optie voor portforward/DMZ. Zelfde dus als een Android hotspot. De TL-MR3420 doet dan weer NAT van 192.168.8.100 naar b.v. 192.168.1.1/24

Pas onlangs is usb_modeswitch uitgerust om Huawei dongles in NCM modus te zetten ( vanaf CD-drive modus). Dan heb je 'bridge-mode' voor de dongle en dan zou het kunnen werken. Maar het is zeer de vraag of die TL-MR3420 NCM kan en of de correcte/laatste versie van usb_modeswitch in de firmware zit.
Op oudere dongles/firmware (vaak 3G) staat meestal een serieel protocol ter beschikking, dan is de modem ook in bridgemode.

@Mapestya 'ouwe vodafone' zegt nog weinig, het ding moet te herleiden zijn tot een typenummer van Huawei. Een nieuwe/andere dongle kopen kan, maar je kan wellicht beter een komplete 4Gmodemrouter kopen.
Reputatie 7
Badge +24
Voor ftp en rdp is het maar goed dat het niet werkt...
Reputatie 7
Dat een router van buitenaf niet gepingd kan worden is eigenlijk heel normaal en ook sterk te prefereren. Ook mijn router is van buitenaf niet te pingen.
Ik heb geen probleem met het van buitenaf benaderen van mijn Foscam camera's.
Net terug uit de studio, CCTV setje draait goed.
Verbinding naar buiten is prima dus.
Ik maak gebruik van deze dongle.

Reputatie 7
Zelf gebruik ik de app van Foscam om mijn camera's thuis en op kantoor te benaderen.


Zit er in die dongle een Vodafone data sim of eentje van KPN?
Je sprak namelijk over de APN advancedinternet en dat is een APN van KPN.
Net terug uit de studio, CCTV setje draait goed.
Verbinding naar buiten is prima dus.
Ik maak gebruik van deze dongle.

Deze K3770 is een 3G dongle, dat zal PPP verbinden, dus geen NAT in de dongle, maar en nieuwe vraag is dan of voor jouw SIM/abo/prepaid APN advancedinternet wel effectief is. Dat werkt niet voor alles. Check daartoe of het WAN IP adres van de combinatie K3770 plus TL-MR3420 hetzelfde is als het publieke IP adres. Dat laatste zie je b.v. op https://ipinfo.io/

Een snapshot van een foscam trek je o.a. zo (USER en PASS methode optioneel):
http://IPADDR:88/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=USER&pwd=PASS

Maar je hebt het over 'CCTV setje' dus misschien is het iets anders dan een losse enkele foscam.
Reputatie 7
Maar je hebt het over 'CCTV setje' dus misschien is het iets anders dan een losse enkele foscam.
Marijn wil volgens mij naast dat CCTV setje een Foscam camera aansluiten.
Wil inderdaad naast de CCTV een Foscam aansluiten.
Maar tot mijn grote verdriet houd deze dongle het niet lang vol. Na een uurtje of 8 is deze disconnected en kan niet opnieuw connecten. Ik moet dan naar de studio om de router te resetten. Het is overigens een Vodafone dongle met een KPN sim kaart. Vermoed dat er toch sowieso iets niet lekker loopt met die dongle. Welke dongle is volgens jullie goed geschikt om 24/7 in de lucht te houden?
Reputatie 7
Ik heb geen ervaring met dongles dus daar kan ik je niet bij helpen.
En een router met 4g sim slot? type rugnummers ?? haha
En een router met 4g sim slot? type rugnummers ?? haha
Een populaire dongle is b.v. E3372, met de laatste firmware erin kun je ermee wat je wilt, zoals ik al eerder heb aangegeven, maar dan moet de router waar je hem instopt wel meewerken. En dat is nog maar zeer de vraag. Zelf router software maken en op een apparaat met USB en RJ45 (b.v. laptop ) plaatsen werkt zeker, maar dan had je de vraag denk ik niet gesteld. Of een 4G smartphone softwarematig verbouwen, dan heb je ook de camera erbij.

Maar kijk maar eens wat er zoal in omloop is b.v. op https://www.4gltemall.com/ of op marktplaats.
Huawei E3372 aangeschaft.
Nu nog werkend krijgen op de TL MR3420 althans port forwarding. 😋

En een router met 4g sim slot? type rugnummers ?? hahaEen populaire dongle is b.v. E3372, met de laatste firmware erin kun je ermee wat je wilt, zoals ik al eerder heb aangegeven, maar dan moet de router waar je hem instopt wel meewerken. En dat is nog maar zeer de vraag. Zelf router software maken en op een apparaat met USB en RJ45 (b.v. laptop ) plaatsen werkt zeker, maar dan had je de vraag denk ik niet gesteld. Of een 4G smartphone softwarematig verbouwen, dan heb je ook de camera erbij.

Maar kijk maar eens wat er zoal in omloop is b.v. op https://www.4gltemall.com/ of op marktplaats.

Zit toch te denken aan een software oplossing.
Stapels laptops over dus dat mag het probleem niet zijn.
Heb jij toevallig een tutorial?
Ook met de nieuwe E3372 dongle gaat het niet lukken.
Verdenk toch het modem is versie 3 en volgens mij kan die alleen outbreak niks terug naar binnen.

Groeten Marijn
@Mapestya Ik heb geen tutorial, daarom ook de zinsnede "Zelf router software maken ..."
Elk apparaat dat een IP netwerkstack heeft kan in principe wel als router fungeren. Net als alles met wielen wel kan rijden, maar een F1-raceauto is wat anders dan een fiets.

Ik zou eerst kijken of je inkomende verbindingen voor elkaar kan krijgen. Dus op de E3372 met APN advancedinternet:
1) bridgemode
2) NAT met portforwarding

Linux:
1) met usb_modeswitch 2.51 of hoger en b.v. setting HuaweiAltModeGlobal=1 in de .conf file is NAT niet meer actief en moet je zelf het management van de mobiele connectie regelen. En wat een router zoal nog meer doet.

2) in de GUI UPnP aanzetten en daarmee de gewenste portforwarding doen. Kan o.a. met upnpc (miniupnpc library test client). De laptop hoeft dan in principe alleen maar een brigde te zijn tussen USB-ethernet en RJ45 ethernet.

Misschien zijn beide opties min of meer out-of-the-box mogelijk met OpenWRT laatste versie, dat zou je dan misschien ook op de TP-Link kunnen planten. De FreeBSD gebaseerde softrouter oplossingen zoals pfSense zijn nogal beperkt kwa draadloos.
@Mapestya Ik heb geen tutorial, daarom ook de zinsnede "Zelf router software maken ..."
Elk apparaat dat een IP netwerkstack heeft kan in principe wel als router fungeren. Net als alles met wielen wel kan rijden, maar een F1-raceauto is wat anders dan een fiets.

Ik zou eerst kijken of je inkomende verbindingen voor elkaar kan krijgen. Dus op de E3372 met APN advancedinternet:
1) bridgemode
2) NAT met portforwarding

Linux:
1) met usb_modeswitch 2.51 of hoger en b.v. setting HuaweiAltModeGlobal=1 in de .conf file is NAT niet meer actief en moet je zelf het management van de mobiele connectie regelen. En wat een router zoal nog meer doet.

2) in de GUI UPnP aanzetten en daarmee de gewenste portforwarding doen. Kan o.a. met upnpc (miniupnpc library test client). De laptop hoeft dan in principe alleen maar een brigde te zijn tussen USB-ethernet en RJ45 ethernet.

Misschien zijn beide opties min of meer out-of-the-box mogelijk met OpenWRT laatste versie, dat zou je dan misschien ook op de TP-Link kunnen planten. De FreeBSD gebaseerde softrouter oplossingen zoals pfSense zijn nogal beperkt kwa draadloos.

Ik g hier de komende dagen eens mee stoeien.
APN advansedinternet doet niks op de stick maar eens even kijken of ik nog iets kan tweaken.

Wordt vervolgd 🙂
APN advansedinternet doet niks op de stick maar eens even kijken of ik nog iets kan tweaken.
De vraag is ook wat voor SIMkaart/abonnemment het betreft. Prepaid werkt i.i.g niet.

Daarnaast is KPN sinds deze week IPv6 aan het uitrollen voor mobile devices. Gaat gefaseerd en zal in eerste instantie gangbare Androids zijn. Het is standaard geen IPv4 meer en ik weet niet hoe het gaat met alternatieve APN's en of inbound IPv6 wel mogelijk is standaard. Dus vergelijk i.i.g. het publieke- en WAN IP adres.

APN advansedinternet doet niks op de stick maar eens even kijken of ik nog iets kan tweaken.De vraag is ook wat voor SIMkaart/abonnemment het betreft. Prepaid werkt i.i.g niet.

Daarnaast is KPN sinds deze week IPv6 aan het uitrollen voor mobile devices. Gaat gefaseerd en zal in eerste instantie gangbare Androids zijn. Het is standaard geen IPv4 meer en ik weet niet hoe het gaat met alternatieve APN's en of inbound IPv6 wel mogelijk is standaard. Dus vergelijk i.i.g. het publieke- en WAN IP adres.


Het is een internet only sim met een 0970 nummer.
Router wan is niet aangesloten gebruik immers 3G/4G only ipv6 is wel enabled maar uiteraard disconnected.
Voeg wat screenshots mee wellicht mis ik iets.



APN advansedinternet doet niks op de stick maar eens even kijken of ik nog iets kan tweaken.De vraag is ook wat voor SIMkaart/abonnemment het betreft. Prepaid werkt i.i.g niet.

Daarnaast is KPN sinds deze week IPv6 aan het uitrollen voor mobile devices. Gaat gefaseerd en zal in eerste instantie gangbare Androids zijn. Het is standaard geen IPv4 meer en ik weet niet hoe het gaat met alternatieve APN's en of inbound IPv6 wel mogelijk is standaard. Dus vergelijk i.i.g. het publieke- en WAN IP adres.
Het is een internet only sim met een 0970 nummer.
Router wan is niet aangesloten gebruik immers 3G/4G only ipv6 is wel enabled maar uiteraard disconnected.
Voeg wat screenshots mee wellicht mis ik iets.



Het is een abonnement overigens geen prepay en ik gebruik dezelfde app als jij
De site watismijnip.nl geeft aan wat je publieke IP adres is.
Je WAN IP adres is ergens in de systeem status van de dongle te vinden en zou dus bij gebruik van APN advancedinternet hetzelfde moeten zijn.

Verder is in je router alleen Virtual Servers nodig. Ook nog Port Triggering en met de instellingen die je hebt kan net zo goed het geheel niet-werkend maken. Dus die set verwijderen.

Verder blijkt nergens uit dat de router de dongle in brigdemode bedrijft; je hebt nu van buiten naar binnen de dubbel-NAT keten: 89.200.70.244 - 192.168.8.1 - 192.168.0.1
Of de setting in de router (die APN advancedinternet) effect heeft is onbekend, zeer waarschijnlijk niet. In de dongle zal die APN advancedinternet setting wel effect hebben neem ik aan.

Hoe staat de UPnP setting van de dongle?

Reageer