Beantwoord

Port forwarding voor Foscam IP-camera

  • 24 September 2019
  • 31 reacties
  • 981 keer bekeken

Goedendag experts,

In mijn studio heb ik een cctv camera beveiliging's setje draaien op een TL MR3420 V3 router met een 4G outbreak. Omdat er op deze locatie geen vast netwerk is dus 4G only. Modem in dit geval een Huawei dongle.
De camera's naar buiten werkt prima en kan ik benaderen met de daarvoor bedoelde app op mijn telefoon en op mijn pc. Maar nu wil ik er ook een Foscam IP camera aan toevoegen en deze moet ik dus benaderen vanaf het internet op een resp. poort bijvoorbeeld 443 voor ssl of 88 http. Deze poorten staan open op de router maar no luck. Kan de router niet eens pingen. M.a.w. alle poorten en services lijken geblokkeerd te zijn. Ik heb zo`n beetje alle apn geprobeerd en de router staat nu ingesteld op advancedinternet deze zou volgens eigen onderzoek geen poorten moeten blokkeren en een vast ip adres uitdelen. Is ook niet helemaal waar want als het modem reset krijg ik tock een ander ip adres wel in de 89 range. Het lijkt er dus op dat ik alleen naar buiten kan met broadcast maar niet naar binnen. Alle mogelijke protocollen geprobeerd maar geen enkele werkt. Iemand een idee. Heb intussen wel een artikel gelezen waarin de ACN KPN erop wijst dat het blokkeren van poorten in strijd is met Europese regelgeving. Maar dat terzijde. Help anyone?

Groeten Marijn

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 October 2019, 20:28

Bekijk origineel

31 reacties

De site watismijnip.nl geeft aan wat je publieke IP adres is.
Je WAN IP adres is ergens in de systeem status van de dongle te vinden en zou dus bij gebruik van APN advancedinternet hetzelfde moeten zijn.

Verder is in je router alleen Virtual Servers nodig. Ook nog Port Triggering en met de instellingen die je hebt kan net zo goed het geheel niet-werkend maken. Dus die set verwijderen.

Verder blijkt nergens uit dat de router de dongle in brigdemode bedrijft; je hebt nu van buiten naar binnen de dubbel-NAT keten: 89.200.70.244 - 192.168.8.1 - 192.168.0.1
Of de setting in de router (die APN advancedinternet) effect heeft is onbekend, zeer waarschijnlijk niet. In de dongle zal die APN advancedinternet setting wel effect hebben neem ik aan.

Hoe staat de UPnP setting van de dongle?

Ik heb (nog) geen Linux machine opgezet kan dus niet in de dongle kijken.
Op de router staat upnp aan maar de router ziet geen binding met de camera.
Ga eerst de apn op de router eens uitzetten.
Ik heb (nog) geen Linux machine opgezet kan dus niet in de dongle kijken.
In de webinterface van de dongle onder Security staat die UPnP setting; kan op elke computer worden benaderd.

Ik heb (nog) geen Linux machine opgezet kan dus niet in de dongle kijken.In de webinterface van de dongle onder Security staat die UPnP setting; kan op elke computer worden benaderd.

Okay upnp staat aan nu moet ik de camera zoeken op wan ip toch?


Ik heb (nog) geen Linux machine opgezet kan dus niet in de dongle kijken.In de webinterface van de dongle onder Security staat die UPnP setting; kan op elke computer worden benaderd.
Okay upnp staat aan nu moet ik de camera zoeken op wan ip toch?

Nu kan het apparaat waar de dongle inzit middels een upnp commando een portforward rule in de dongle aanmaken. Het apparaat is nu die router, maar nergens blijkt uit dat die dat kan. Dus nu zit je richting optie 2) van zelf router software maken zoals ik eerder aangaf.



Ik heb (nog) geen Linux machine opgezet kan dus niet in de dongle kijken.In de webinterface van de dongle onder Security staat die UPnP setting; kan op elke computer worden benaderd.
Okay upnp staat aan nu moet ik de camera zoeken op wan ip toch?
Nu kan het apparaat waar de dongle inzit middels een upnp commando een portforward rule in de dongle aanmaken. Het apparaat is nu die router, maar nergens blijkt uit dat die dat kan. Dus nu zit je richting optie 2) van zelf router software maken zoals ik eerder aangaf.


Ja ik denk dat dat inderdaad de beste oplossing is.
Router draait inmiddels weer met de cctv.
Ga een laptop verbouwen tot router alleen voor de forcam.

Bedankt voor alle hulp!!

Groeten

Marijn
Reputatie 7
Dus de cctv is van buitenaf wel te benaderen maar de Foscam niet?
Heb je voor de cctv dan port-forwardings aangemaakt?
Zo ja, voor welke poort(en)?
Welke poort moet naar de Foscam doorgezet worden?
Heb je UPnP op de router aan of uit staan?
Heb je UPnP op de Foscam camera aan of uit staan?

Reageer