Beantwoord

Port forwarding voor Plex

Reputatie 1
Hoi,

Ik heb een port forwarding ingesteld voor poort 32400 en 32405, op exact dezelfde manier.
Echter werkt het voor poort 32400 wel en voor 32405 niet. Wat kan er mis zijn?

Groet Patrick
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 15 oktober 2018, 12:14

Hoi,

Bedankt. De poortchecker van 1) werkt alleen als er daadwerkelijk iets op die poort draait, en dat hier niet het geval.
Dat komt, omdat de forwarding niet overeenkomt met wat je in Plex hebt ingesteld. Je hebt namelijk gewoon 32400 naar 32400 geforward (meest logische) maar in Plex geef je aan datje 32405 naar 32400 hebt geforward.

De oplossing is om in Plex te zeggen dat je 32400 gebruikt, of de forwarding te wijzigen. De eerste oplossing is vrij simpel.
De 2e oplossing betekent dat je zowel 32400 als 32405 weghaalt uit de forwarding, en 1 nieuwe toevoegt namelijk 32400 naar 32405. Dat betekent dat je in de vakjes eerst 2x 32405 invult, dan 2x 32400.
Die 8181 en 8010 laat ik even voor wat het is, maar volgensmij heeft Plex deze niet nodig.

Robin
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Op basis waarvan trek jij de conclusie dat 32405 niet werkt?
Reputatie 1
Door 2 signalen:

1. Als ik op 'https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/' mijn extern ip en port 32405 in voer zegt hij gesloten te zijn en bij 32400 open.
2. In de instellingen van mijn Plex Server krijg ik het volgende te zien:

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Bedankt. De poortchecker van 1) werkt alleen als er daadwerkelijk iets op die poort draait, en dat hier niet het geval.
Dat komt, omdat de forwarding niet overeenkomt met wat je in Plex hebt ingesteld. Je hebt namelijk gewoon 32400 naar 32400 geforward (meest logische) maar in Plex geef je aan datje 32405 naar 32400 hebt geforward.

De oplossing is om in Plex te zeggen dat je 32400 gebruikt, of de forwarding te wijzigen. De eerste oplossing is vrij simpel.
De 2e oplossing betekent dat je zowel 32400 als 32405 weghaalt uit de forwarding, en 1 nieuwe toevoegt namelijk 32400 naar 32405. Dat betekent dat je in de vakjes eerst 2x 32405 invult, dan 2x 32400.
Die 8181 en 8010 laat ik even voor wat het is, maar volgensmij heeft Plex deze niet nodig.

Robin
Reputatie 1
Dankjewel! Heldere uitleg! Ik heb de tweede optie ingesteld, wist niet dat dit zo werkte!
Hij geeft nu aan dat het weer werkt, even afwachten of dat zo blijft want deze melding geeft hij wel vaker en dan blijkt het een tijdje later weer niet te werken!

Bedankt voor je hulp 🙂
Reputatie 1
Hmm, hij geeft nu al weer de foutmelding.. Wat kan ik fout doen?

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik vermoed dat je nadat je de poorten hebt gewijzigd je de forwarding ook even opnieuw moet maken (boven aan de pagina).

Als dat het niet is, begin ik te twijfelen of ik de poorten misschien verkeerd om heb.
't Is geen probleem met de firewall van de mac?

Robin
Reputatie 1
Hoi,

Ik heb de poorten bovenaan inderdaad opnieuw ingesteld, maar zonder effect.
Hoe zou ik de poorten anders nog kunnen proberen? De firewall van de Mac zelf staat uit, dus dat kan het niet zijn.

Met vriendelijke groet,
Patrick
Reputatie 1
Hoi,

Ik heb het ook geprobeerd met de bovenste twee 32400 en de onderste twee 32405 en dan de portforwarding opnieuw toevoegen maar ook dat zonder succes. Enig ander idee waar het in kan zitten?

Groet Patrick
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je onder Status, Geavanceerd, UPnP IGD nog forwardings staan? Als daar ook 32405 staat kan t mislukken afhankelijk van welke meer prioriteit heeft.

Ik heb zojuist even lokaal Plex geinstalleerd. En ik heb de forwarding gemaakt met 32405, 32405, 32400, 32400 en ik _moest_ daarna Plex herstarten voordat ie werkte.
Ik heb in UPnP geen andere forwardings voor één van de betreffende poorten staan, en natuurlijk ook niet tussen de handmatige forwardings.

Robin
Reputatie 1
Dag Robin,

Dankjewel voor het meedenken! Ik heb de UPnP IGD leeg gemaakt en de portforwarding helemaal opnieuw ingesteld.
Daarna Plex herstart en in eerste instantie gaf hij aan een goede externe verbinding te hebben, 3 seconden later kreeg ik de foutmelding. Op dit moment geeft Plex wel aan niet extern te benaderen te zijn, maar lukt het wel vanaf mijn telefoon op 4G Plex te benaderen. Het lijkt dus nogal wisselend te zijn..

Heb je bij je eigen Plex ook de port handmatig op 32405 gezet? Het is namelijk zo dat er een Pi in mijn netwerk benaderbaar moet zijn op 32400 voor een WOL script voor Plex.

Met vriendelijke groet,
Patrick van Bavel
Reputatie 1
Ik zag dat ik een tikfout had! Ik heb het nogmaals gedaan en lijkt nu te werken!!

Super bedankt voor je hulp 😃

Reageer