Beantwoord

Port forwarding werkt niet op mijn KPN Box 12

  • 17 October 2021
  • 9 reacties
  • 1240 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

 

Lokaal heb ik een NAS draaien die een statisch IP adres heeft (192.168.2.12). In mijn KPN Box 12 heb ik diverse poorten geforward obv dit IP adres (FTP, Web, utorrent etc.). Het lukt me niet om deze poorten te benaderen buiten mijn eigen netwerk, bijv. via mijn smartphone op 4G. Port checker sites geven ook aan dat deze poorten zijn gesloten, hoewel ze in mijn KPN Box 12 allemaal geforward lijken. Lokaal kan ik alles benaderen.

 

De enige manier hoe ik de NAS en de bijhorende applicaties van buiten kan benaderen is door DMZ aan te zetten op het IP adres van de NAS, maar dit is voor zowel KPN als voor mij geen werkbare oplossing.

 

Zie ik iets over het hoofd? Met vorige Experia boxes heeft dit altijd gewerkt. Hoor graag van jullie, alvast bedankt!

 

Mvg, JVO



Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door wjb 17 October 2021, 16:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @jeroenvan0s , @wjb is daar een kei in, ik heb heb ingeseind. Misschien wil en kan hij je wel helpen als je het netjes vraagt.

Succes.

 

Reputatie 7

Kan je eens screenshots posten van de port-forwardings die je op de V12 ingesteld hebt.

Heeft de NAS een IP adres o.b.v. DHCP dat vastgezet is op de V12 of is dat IP adres hard op de NAS zelf ingesteld?

Reputatie 1

Kan je eens screenshots posten van de port-forwardings die je op de V12 ingesteld hebt.

Heeft de NAS een IP adres o.b.v. DHCP dat vastgezet is op de V12 of is dat IP adres hard op de NAS zelf ingesteld?

Uiteraard, hierbij:

 

Het IP adres is op de NAS ingesteld, zie hierboven.

 

Reputatie 7

Je hebt bij external host een IP adres opgegeven en dat betekent dat je alleen vanaf dat IP adres de NAS kunt benaderen. Als je die vult met een sterretje dan zal het vanaf alle IP adressen werken.

Reputatie 1

Je hebt bij external host een IP adres opgegeven en dat betekent dat je alleen vanaf dat IP adres de NAS kunt benaderen. Als je die vult met een sterretje dan zal het vanaf alle IP adressen werken.

Beste wjb,

 

Het werkt! Ontzettend bedankt voor de snelle hulp :D 

Je hebt bij external host een IP adres opgegeven en dat betekent dat je alleen vanaf dat IP adres de NAS kunt benaderen. Als je die vult met een sterretje dan zal het vanaf alle IP adressen werken.

Beste wjb. Hoe bedoel je dit? Ik zit met het volgende… en ook bij mij werkt forwarding niet (net nieuwe klant KPN). Mijn eigen IP adres invullen werkte dus ook niet. Hoop dat jij iets weet?

gr

Mushu

 

Als er op de 192.168.2.1 een OpenVPN server draait die luistert op UDP poort 1194 dan is er niets mis met deze port-forwarding.

 

Je hebt bij external host een IP adres opgegeven en dat betekent dat je alleen vanaf dat IP adres de NAS kunt benaderen. Als je die vult met een sterretje dan zal het vanaf alle IP adressen werken.

Beste wjb. Hoe bedoel je dit? Ik zit met het volgende… en ook bij mij werkt forwarding niet (net nieuwe klant KPN). Mijn eigen IP adres invullen werkte dus ook niet. Hoop dat jij iets weet?

 

lees net hier dat je het veld ‘External host’ leeg moet laten, maar dan accepteert het modem de regel niet.

gr

Mushu

 

Reputatie 7

Je hebt bij external host een IP adres opgegeven en dat betekent dat je alleen vanaf dat IP adres de NAS kunt benaderen. Als je die vult met een sterretje dan zal het vanaf alle IP adressen werken.

Beste wjb. Hoe bedoel je dit? Ik zit met het volgende… en ook bij mij werkt forwarding niet (net nieuwe klant KPN). Mijn eigen IP adres invullen werkte dus ook niet. Hoop dat jij iets weet?

gr

Mushu

 

Als er op de 192.168.2.1 een OpenVPN server draait die luistert op UDP poort 1194 dan is er niets mis met deze port-forwarding.

Je hebt bij external host een IP adres opgegeven en dat betekent dat je alleen vanaf dat IP adres de NAS kunt benaderen. Als je die vult met een sterretje dan zal het vanaf alle IP adressen werken.

Beste wjb. Hoe bedoel je dit? Ik zit met het volgende… en ook bij mij werkt forwarding niet (net nieuwe klant KPN). Mijn eigen IP adres invullen werkte dus ook niet. Hoop dat jij iets weet?

gr

Mushu

 

Als er op de 192.168.2.1 een OpenVPN server draait die luistert op UDP poort 1194 dan is er niets mis met deze port-forwarding.

Beste wjb, dank voor je snelle reactie. Heb zelf nog wat geknoeid. EN….ik snap het nu. Wat je moet doen is niet de regel die eerder gemaakt is editten (potlood knopje naast de eerdere regel). Heb de hele regel weggegooid nu, en opnieuw toegevoegd. Nu niet met ster, maar leeg zoals KPN in de eerdere link aangaf. Nu werkt ie wel. TOP. 

Hoop dat iedereen hier wat aan heeft. En nogmaals dank wjb voor je behulpzaamheid.

@MightyMushu Je zult je er zeker van bewust zijn. Toch voor de zekerheid: ook de Asustor NAS zijn zwaar onder vuur op internet ivm Deadbolt encryptie en de security bugs die asustor en Qnap hebben.

https://www.asustor.com/en/knowledge/detail/?id=&group_id=628

het blootstellen van je nas op internet is een flink risico.

met name de ftp en poort 80, ik weet niet wat je onder etc hebt openstaan.

Normaliter is openzetten van de utorrent poorten niet eens nodig. De rest zou ik alleen tijdelijk openen als nodig.

Als je het hebt dichtgezet, dan prima, maar ik waarschuw nog maar even.