Beantwoord

Port is niet open na portforwarding Xperiabox v10

Ik ben een server aan het maken. Ik moet hem alleen nog portforwarden. Dat heb ik gedaan, maar als ik hem dan check dan staat hij niet open. Ik weet nog van een jaar geleden toen ik een andere server had dat het ook al een probleem was.
Wijs mij erop wat ik fout doe.
(ik heb btw ook al mijn router gefactory -reset toen het niet werkte maar dat hielp niks)
zie bijlage.
Xperiabox v10
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 14 juli 2018, 19:34

Hoi,

1. Garry's Mod gebruikt 27015 UDP. Dat kan je niet checken met de checker die je gebruikt. En je kan dus de forwarding aanpassen naar UDP Only ipv TCP & UDP.
2. Die checker die je gebruikt werkt alleen als de (TCP-gebaseerde) server draait op het moment van testen.

Kortom, hoogstwaarschijnlijk werkt de forwarding. Maar daar kom je alleen achter door te proberen of met Wireshark te testen of de packets binnen komen.

Robin

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

1. Garry's Mod gebruikt 27015 UDP. Dat kan je niet checken met de checker die je gebruikt. En je kan dus de forwarding aanpassen naar UDP Only ipv TCP & UDP.
2. Die checker die je gebruikt werkt alleen als de (TCP-gebaseerde) server draait op het moment van testen.

Kortom, hoogstwaarschijnlijk werkt de forwarding. Maar daar kom je alleen achter door te proberen of met Wireshark te testen of de packets binnen komen.

Robin
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag Luuk, goed dat je die vraag hier stelt!
Heb je al kunnen testen of het werkt, al Robin dat zegt is het namelijk wel vaak zo 😉 Of kan je hier nog hulp bij gebruiken?

Reageer