Beantwoord

Port mapping en DMZ

  • 13 February 2019
  • 2 reacties
  • 106 keer bekeken

Hallo,
ik heb een netgear nas die FTP ondersteund, deze zit rechtstreeks op de Experiabox v10A.
Ik kan echter niet van buitenaf op de FTP komen al ik in port mapping poort ,pivate port 1-65535 en public port 21 open zet, dan zegt hij "connection refused", als ik deze rule weghaal en bij DMZ het ip adres zet van mijn server krijg ik "read timed out", intern werkt de FTP wel, dus rechtstreeks op het ip adres van de server, wat kan hier aan de hand zijn??
icon

Beste antwoord door FransE1957 13 February 2019, 10:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

De EBv10A heeft nogal wat kinderziektes zo te lezen, maar ik weet niet wat hier speelt. FTP is nogal lastig m.b.t. firewall doorgang. Probeer te kijken of er in de instellingen bij firewall of portforwarding ook een kant en klare methode is om FTP naar een bepaald apparaat toe te staan. Wat je nu schrijft kwa poortmapping is niet solide voor FTP, hoewel DMZ wel zou moeten werken, maar het kan best zijn dat wat je grafisch in de menustructuur ziet niet goed is doorgevoerd in de onderliggende IP datapakket afhandelings software.
Ik heb het probleem gevonden, zat niet in de EB maar in mijn telefoon en tablet, daar heb ik een VPN op draaien en die verknalde de verbinding, op alle2 uitgezet en ben gewoon weer op mijn FTP, kwam er achter omdat er een vreemd ip adres bij de connection refused stond, toen heb ik het ip adres van mijn telefoon gegoogled en zag een ander ip adres, toen ging het lampje pas aan!!
maar in ieder geval bedankt voor de reactie