Beantwoord

Port mapping instellen voor Philips Hue en Honeywell alarmsysteem

  • 15 June 2021
  • 4 reacties
  • 105 keer bekeken

Aan mijn kpn zit gekoppeld een HUE (IP: 192.168.2.6) en een Honeywell alarm systeem (IP:192.168.2.250). Beide systemen kunnen op afstand aan en uit worden gezet. Probleem is dat IP-adres van het alarm regelmatig wordt veranderd in het IP adres van de HUE. Schijnbaar zitten deze elkaar in de weg. Via portmapping kan ik dit weer herstellen echter dat is geen blijvende oplossing. Hoe kan het IP-adres van het alarm vast blijven staan op het juiste adres.

Graag hoor ik een oplossing  

icon

Beste antwoord door Vulpen 15 June 2021, 14:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +9

In je experiabox kun je in de DHCP sectie bindings maken. hiermee koppel je het Mac adres van het apparaat aan een specifiek IP adres. Als je daar je honeywell toevoegt heb je wat je wil

Dank voor je antwoord, echter ik ben geen echte techneut! Hoe kom ik in de DHCP sectie terecht?

Reputatie 6
Badge +9

Om met de woorden van wjb uit 2015 (linkje)te spreken kun je na het inloggen op de experiabox de volgende routes nemen afhankelijk van het type experiabox welke je hebt :

  •  (V8): Op de pagina START -> LAN -> static DHCP
  • (V9): Network -> DHCP -> DHCP Binding
  • (V10): Settings -> DHCP -> DHCP Binding

dank voor je reactie. ik ga er mee aan de gang