Beantwoord

Port mappings experiabox v10a verdwijnen

  • 18 March 2019
  • 40 reacties
  • 1828 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 1
Ik heb dit topic gestart. De "oplossing" was om de router naar fabrieksinstellingen terug te zetten.

Nu 2 maanden later, wil ik een nieuwe rule toevoegen. Helaas wederom hetzelfde probleem.
Er is gewoon iets niet lekker in de configuratie van portmappings!!!

Ik kan me niet voorstellen dat je iedere keer terug moet gaan naar fabrieksinstellingen om je lijst opnieuw in te voeren.
Dat is ook wat ik heb geconstateerd. Dat je hem naar een tijdje weer een factory reset moet geven als je weer een aanpassing wil doen.
Reputatie 1
Nu is het mij wel ineens gelukt door een port mapping te definiëren en deze bij aanmaken disabled te laten. Dus het vinke bij enabled uitvinken.

Daarna opslaan. Ik zag hem toen staan met een rood kruis.
Editen en enable. Opslaan. En toen stond de mapping er wel!

Wellicht een testje waard?
HIer zelfde probleem, na poort toewijzen is deze na paar seconden weer veranderd naar andere poort. Rare routers die Arcadyan
Reputatie 1
Ik snap wat je bedoelt. Maar volgens KPN zijn we niet goed.
Heb hetzelfde probleem nog steeds. Iedere keer factor default..... Dan werkt het heel even.
Reputatie 7
Badge +28
Irritant dat dit probleem nog steeds bestaat. Wat voor mij niet duidelijk is, is waarom niet iedereen hier last van heeft. Dat maakt het lastig om de oorzaak te achterhalen.

Er komt een nieuwe update aan van de V10A voor het einde van het jaar. Ik heb navraag uitstaan of deze portforwarding bugs hierin zijn verholpen. Zodra ik meer weet kom ik er op terug.
Reputatie 1

Ik heb dus het zelfde probleem. Om de zoveel tijd verdwijnt er een willekeurige port mapping. Dit vind ik zeer hinderlijk. Is er al een oplossing voor? 

 

Reputatie 1

de woraround van wjb deed het goed. Dus eerst 2 of 3 "fake" portmappings aanmaken en daarna je eigen mappings. Toen bleef alles wat ik nodig had bestaan.

 

Ben ondertussen overgestapt,dus kan je verder geen tips meer geven. Maar wilde deze workaround nog even meegeven.

Reputatie 1

de woraround van wjb deed het goed. Dus eerst 2 of 3 "fake" portmappings aanmaken en daarna je eigen mappings. Toen bleef alles wat ik nodig had bestaan.

 

Ben ondertussen overgestapt,dus kan je verder geen tips meer geven. Maar wilde deze workaround nog even meegeven.

Bedankt voor je reactie. Bij mij blijven ze wel een tijd staan maar om de zoveel weken valt er een af……

 

kan KPN hier waar mee???????

Reputatie 1

Ja dat kunnen ze. Nieuwe firmware.

Reputatie 1

Wanneer??

Reputatie 1

Goedendag, mijn router heeft momenteel firmware versie v5.00.22 build193 en heb last 
van hetzelfde probleem.
Is er inmiddels al een ‘goed werkende’ oplossing?

Reputatie 6
Badge +9

De laatste firmware is voor de Experia Box 10a  V 5.00.43 Build 447..  Er is dus verschil.

Met een firmware reset via een cocktailprikker in het reset gaatje kun je een reset forceren (tot lampje rood). Noteer wel eerst de instellingen want die gaan verloren van de router. Succes.

Groet,

Bart

Goedendag, mijn router heeft momenteel firmware versie v5.00.22 build193 en heb last 
van hetzelfde probleem.
Is er inmiddels al een ‘goed werkende’ oplossing?

De vraag is of de oorzaak hetzelfde is. Er zijn genoeg mogelijkheden waardoor instellingen kunnen veranderen. Meest venijnige zijn voedings problemen, daar kom je nauwelijks achter. Maar ook een geheugenlek b.v. waardoor het geheel aan software in de knel komt en uiteindelijk b.v. de v10a zichzelf reset. Dan kan het zijn dat KPN er weer zaken (opnieuw) inzet vanaf afstand. Of je setting van UPnP zwabbert of je thuisnetwerk is ge-infecteerd door criminelen, enz. Verder geeft KPN geen lijst met veranderingen die ze hebben gedaan, dus het blijft allemaal onzeker.

Zie ook b.v.:

Wil je zekerheid, gebruik dan geen spullen van KPN, maar eigen router.

Reputatie 1

De laatste firmware is voor de Experia Box 10a  V 5.00.43 Build 447..  Er is dus verschil.

Met een firmware reset via een cocktailprikker in het reset gaatje kun je een reset forceren (tot lampje rood). Noteer wel eerst de instellingen want die gaan verloren van de router. Succes.

Groet,

Bart

Ik heb inmiddels de firmware update gedaan en tot zo ver blijven de mappings staan zoals ik 
ze heb ingegeven.

Bedankt...