Beantwoord

Portforward van v10 naar asus router

  • 12 January 2019
  • 24 reacties
  • 691 keer bekeken

Reputatie 2
hallo ieder,

ben nu een jaar lid van de kpn club.
nu zit ik met een uitdaging, heb een thuis netwerk en hier heb ik bijna alles op aan gesloten behalve mijn domoticz. deze heb ik met de rede aan gesloten op de modem (V10) om deze van buiten af te bereiken.

uitleg uitdaging


ik kan wel een portforward maken om via de v 10 naar mijn domoticz temaken.
maar kan niet mijn asus RC-AC68U portforward doen. ip2.21
domoticz ip 2.1


wat doe ik vekeerd
icon

Beste antwoord door wjb 12 January 2019, 17:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Je kunt niet dezelfde poort naar twee verschillende IP adressen forwarden.
Eigenlijk zou de Experia Box het ook niet moeten accepteren dat dezelfde app aan meerdere IP adressen gekoppeld wordt.
Ik neem aan dat jou Asus IP adres 192.168.2.21 heeft. Klopt dat?
Alle apparaten die op de Asus aangesloten worden hebben neem ik aan IP adressen uit een ander subnet (192.168.?.x). Klopt dat?

Als dat zo is, dan zou ik de Raspberry ook achter jouw Asus hangen.
Je maakt dan de port-forwardings alleen op de Asus en het enige dat je op de Experia Box moet doen is de Asus als DMZ host instellen. Door de Asus als DMZ host in te stellen zeg je eigenlijk dat alle inkomende communicatie waarvoor geen port-forwarding gedefinieerd is naar de Asus doorgestuurd moet worden.
Reputatie 2
Je kunt niet dezelfde poort naar twee verschillende IP adressen forwarden.
Eigenlijk zou de Experia Box het ook niet moeten accepteren dat dezelfde app aan meerdere IP adressen gekoppeld wordt.
Ik neem aan dat jou Asus IP adres 192.168.2.21 heeft. Klopt dat?
Alle apparaten die op de Asus aangesloten worden hebben neem ik aan IP adressen uit een ander subnet (192.168.?.x). Klopt dat?

Als dat zo is, dan zou ik de Raspberry ook achter jouw Asus hangen.
Je maakt dan de port-forwardings alleen op de Asus en het enige dat je op de Experia Box moet doen is de Asus als DMZ host instellen. Door de Asus als DMZ host in te stellen zeg je eigenlijk dat alle inkomende cer ommunicatie waarvoor geen port-forwarding gedefinieerd is naar de Asus doorgestuurd moet worden.

Kopt idd dat er maar een portforwart actief is.
Niet ip aders van uit de v10 naar mijn Asus is 192.168.2.21.
De apparaten die op de Asus aan gesloten zijn het ten een subnet van 192.168.1
D als ik het goed begrijp moet ik de DMZ aanzetten bij instellingen bijbehorende apparaten?
Reputatie 7
Op de Experia Box vul je het WAN IP adres van de Asus (192.168.2.21) in bij de DMZ Host.
De port-forwarding op de Experia Box verwijder je.
De Raspberry Pi sluit je aan op jouw Asus en je zet op de Asus het IP adres van de Raspberry Pi vast (DHCP binding).
Port-forwardings richting Raspberry Pi maak je alleen op de Asus.
Reputatie 7
Badge +7
Let wel dat er best een hoop routers zijn die, als ze in het DMZ staan, opeens allemaal UDP diensten gaan aanbieden op de WAN poort, daar deze een RFC1918 (intern) IP heeft gekregen. Mocht dat het geval zijn is de kans groot dat ik aan kom kloppen. Wees dan ook voorzichtig met de DMZ optie!
Reputatie 2
Op de Experia Box vul je het WAN IP adres van de Asus (192.168.2.21) in bij de DMZ Host.
De port-forwarding op de Experia Box verwijder je.
De Raspberry Pi sluit je aan op jouw Asus en je zet op de Asus het IP adres van de Raspberry Pi vast (DHCP binding).
Port-forwardings richting Raspberry Pi maak je alleen op de Asus.

ben er mee bezig geweet maar loop nog net lekker
portforwarding is er uit


en de DMZ heb ik in gevuld.



wel een keine kant tekening meschien.
ik kan van af het netwerk van de ausu wel bij de raspberry komen als hij aan gesloten is op de v10
maar van ui de v 10 raspbarry kan die niets zien op het netwerk van de asus.

de bovenste stappen ik ga laten nog eens doen dan weer eens proberen
Reputatie 7
Kan je ook een screenshot plaatsen van de port-forwardings op de Asus die je t.b.v. de Raspberry hebt gemaakt?
Reputatie 2
hallo,

sorry van de late reactie, kom er nog niet lekker aan uit heb met DMZ bezig geweest maar nog niet te gewenst resultaat.

zondag word het weer een probeer dag dus ga ik er mee verder.

Reputatie 2
ik kwam deze tegen op de asus router
moet deze aan of uit staan.
kabel van de modem zit in de wlan aan sluiting in de asus

Reputatie 7
Jouw Raspberry Pi zou vanaf het LAN van de Experia Box benaderbaar moeten zijn op http://192.168.2.21:8080
Op de Asus laat je DMZ uit staan.
Reputatie 2
Nou weer aan het knutselen geweest. Nog niet helemaal zo als het moet zijn.

Heb DMZ op de V10 aan staan met ip 192.168.2.21.
Heb portforward op de Asus staan als hier boven
Heb DMZ op Asus uit staan.

Krijg wel reactie van rap van buiten af


Van af de V10 als ik via wifi 192.168.1.100:8080 zie ik dit



Hebben jullie nog ideeën voor een oplossing
Reputatie 7
Maar vanaf een apparaat aangesloten op het LAN van de Experia Box ga je naar http://192.168.2.21:8080 om bij jouw Raspberry Pi te komen.
Reputatie 2
Maar vanaf een apparaat aangesloten op het LAN van de Experia Box ga je naar http://192.168.2.21:8080 om bij jouw Raspberry Pi te komen.
dit gaat niet doet hij het niet en krijg deze melding

geprobeert via wifi en via en kabel rechtstreeks in de experia box

Reputatie 7
Waarom heb jij bij de port-forwarding op de Asus bij Bron-IP het IP adres van de Raspberry Pi ingevuld staan. Maak dit veld eens leeg en ga vervolgens opnieuw vanaf een op de Experia Box aangesloten apparaat naar http://192.168.2.21:8080
Reputatie 2
Waarom heb jij bij de port-forwarding op de Asus bij Bron-IP het IP adres van de Raspberry Pi ingevuld staan. Maak dit veld eens leeg en ga vervolgens opnieuw vanaf een op de Experia Box aangesloten apparaat naar http://192.168.2.21:8080

jes verandert en deze werkt nu idd.
allen ken ik nog niet van buiten u

it benaderen
dan heb ik nog steeds dit scherm
Reputatie 7
Jouw Asus met IP adres 192.168.2.21 staat, als het goed is, als DMZ Host ingesteld op de Experia Box.
Om jouw Raspberry vanaf Internet te benaderen gebruik je dan http://{publiek-IP-adres}:8080 waarbij je {publiek-IP-adres} vervangt door het IPv4 adres dat deze site je teruggeeft.
Reputatie 2
Jouw Asus met IP adres 192.168.2.21 staat, als het goed is, als DMZ Host ingesteld op de Experia Box.
Om jouw Raspberry vanaf Internet te benaderen gebruik je dan http://{publiek IP adres}:8080 waarbij je {publiek IP adres} vervangt door het IPv4 adres dat deze site je teruggeeft.

deze komt over een met bij mijn bekent was. en heb ik er ook :8080 achter staan.maar hij doet het niet.
Reputatie 2
en bij de DMZ staat idd 192.168.2.21 in gevuld en staat aan
Reputatie 7
deze komt over een met bij mijn bekent was. en heb ik er ook :8080 achter staan.maar hij doet het niet.
Doe dat dan ook eens met een mobiele telefoon via 4G.
Doet hij het dan wel?
Reputatie 2
dit heb ik gedaan met een mobiel en ook via 4G
Reputatie 2
dit heb ik gedaan met een mobiel en ook via 4G gedaan. met het ip aders dat bij mijn bekent is en : er achter
Reputatie 7
En je hebt het ook gewoon via wifi of vanaf een bekabeld aangesloten PC geprobeerd?
En geen van allen geeft het gewenste resultaat?
Reputatie 2
En je hebt het ook gewoon via wifi of vanaf een bekabeld aangesloten PC geprobeerd?
En geen van allen geeft het gewenste resultaat?



status

Pc kabel via asus doet 192.168.2.21:8080 en 192.168.1.100:8080 het
wifi via experiabox 192.168.2.21:8080 en 192.168.1.100:8080 het
bedraad via experiabox 192.168.2.21:8080 en 192.168.1.100:8080 het
va 4G pulbic ip :8080 doet het niet
Reputatie 7
Pc kabel via asus doet 192.168.2.21:8080 ✔️en 192.168.1.100:8080 het ✔️
wifi via experiabox 192.168.2.21:8080 ✔️en 192.168.1.100:8080 het❓
bedraad via experiabox 192.168.2.21:8080 ✔️en 192.168.1.100:8080 het❓

Zowel via de wifi van de Experia box als bekabeld via de Experia Box kan 192.168.1.100:8080 helemaal niet werken.

va 4G pulbic ip :8080 doet het niet
En wat gebeurt er nu toch via wifi of bekabeld als je public IP :8080 benadert.
Reputatie 2
hallo iedereen die geholpen heeft.

ik heb het modem gereset en alles via DMZ in gesteld.
nu doet alles het, denk dat er nog een oude instelling in het modem stond.

nog maal heel erg bedenkt voor alle hulp en geduld die jullie hebben gehad

Nico Klijs