Beantwoord

Portforwarden met 2de router werkt niet

• 6 januari 2018
  • 1 reactie
  • 79 keer bekeken

Hoi,

Ik heb een 2de router de Asus RT-AC68U. Dit is omdat deze router voor het portforwarden van mijn server(s) bedoelt is. Nu lukt het mij wel op de poorten open te zetten. En ik heb ook al in de windows 10 Firewall een regel toegevoegd voor de minecraft server, alleen op een of andere manier kan ik alsnog niet op mijn server. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Ik ben een beetje wanhopig want ik weet het allemaal niet meer.

M.v.g.
Jens de Goede
icon

Beste antwoord door Koen Smulders 7 januari 2018, 03:33

Hoi Jens,

Even heel snel: een tweede router betekent ook een eerste router? Ik neem aan dat de eerste router is verbonden met het internet? Heb je hier je tweede router als DMZ-host in geconfigureerd, want anders zal ik ook in de eerste router de poorten die je nodig hebt open zetten.

Ook zal ik even goed kijken naar de verschillende lokale IP-adressen. Als jij de poorten van je tweede router open wilt zetten in jouw eerste router, dan moet je het lokale IP-adres van je tweede router selecteren zoals deze in de DHCP-tabel van je eerste router staat. Mits je de DHCP uitgezet hebt.
Bekijk origineel

1 reactie

Hoi Jens,

Even heel snel: een tweede router betekent ook een eerste router? Ik neem aan dat de eerste router is verbonden met het internet? Heb je hier je tweede router als DMZ-host in geconfigureerd, want anders zal ik ook in de eerste router de poorten die je nodig hebt open zetten.

Ook zal ik even goed kijken naar de verschillende lokale IP-adressen. Als jij de poorten van je tweede router open wilt zetten in jouw eerste router, dan moet je het lokale IP-adres van je tweede router selecteren zoals deze in de DHCP-tabel van je eerste router staat. Mits je de DHCP uitgezet hebt.

Reageer