Vraag

Portforwarden op Experia Box V10

  • 11 March 2019
  • 7 reacties
  • 460 keer bekeken

Badge
Na 2 keer vervanging van een Experia Box V10a, Vandaag een nieuw modem door de monteur geplaatst. Een V10. Na installatie direct getest of port forwarding op port 21 voor mijn FTP server nog werkte. Ja hoor, gelukkig wel.
Maar na de installatie bleek dat de 2 TV's geen beeld gaven en na bellen met collega werd de software van het modem geupdate.
Nu is de monteur naar huis en blijkt de poort 21 ineens niet meer open te staan en is, na het herstellen van de instellingen, ook niet meer open te krijgen.
Ik begin nu wel een beetje moedeloos te worden na alle problemen met de modem van KPN.
Hoe krijg ik de FTP server weer bereikbaar voor mijn beveiligingscamera's?

7 reacties

Reputatie 7
Heeft jouw FTP server een vast IP adres?
Waarom heb je een port-forwarding nodig, staan die bewakingscamera's ergens anders?
Badge
Ja, de FTP server heeft een vast ip adres, 192.168.2.50.
De camera's staan (ook) elders en maken via internet verbinding met de FTP server. Daar worden de beelden dan opgeslagen.
Badge
Bij de laatste Experia Box V10a had ik ook problemen met het port forwarden. Er is toen een monteur geweest. Deze kreeg het ook niet gefixt maar de volgende dag, (waarschijnlijk na een update) was het probleem verholpen. Krijg nu, bij de helpdesk, geen ondersteuning meer. Zij zeggen dat ze me niet kunnen helpen met dit probleem.
Reputatie 7
Plaats hier eens screenshots van de port-forwardings t.b.v. de FTP server.
Kan je binnen jouw LAN wel naar die server FTPen?
Wat is het merk en type van die FTP server?
Wat zegt https://canyouseeme.org over port 21 op jouw adres?
Plaats ook eens een screenshot van de netwerkinstellingen van jouw FTP server.
Badge
Wil wel een aantal screenshots plaatsen, maar voor alle duidelijkheid.: deze FTP server draait al meer dan 10 jaar op een lokale PC en in het verleden is toegang tot de server nooit een probleem geweest. Het probleem met de toegang is ontstaan na het plaatsen van de nieuwe V10 modems. Bij mijn V9 modem nooit een probleem gehad.

Reputatie 7
Waarom heb je UPnP aan staan?
Dat is niet nodig en het is mijns inziens verstandiger deze uit te zetten.

Waarom heb je die FTP server als DMZ Host ingesteld staan?
Een PC zou je eigenlijk nooit als DMZ Host moeten instellen, de DMZ Host staat open en bloot op Internet en de enige "line of defence" is de firewall van die PC zelf en dat is domweg te weinig.
Haal die PC absoluut weg als DMZ Host.
Badge
Heb DMZ Host en UPnP uitgezet, maar nog steeds staan alle poorten dicht.

Reageer