Vraag

Portforwarden / poort openzetten

  • 9 July 2019
  • 2 reacties
  • 107 keer bekeken

Ik heb een game server op mijn laptop die ik nu wil overzetten op mijn computer.
Ik lange tijd geleden poort opengezet met als ipv4 address 192.168.2.22. Dat werkte naar behoren tot dat ik dat ipv4 address omzet naar die van mijn computer (192.168.2.7). Het werkt maar voor even want als ik die instelling heb opgeslagen en vervolgens de site van de router afsluit reset het ipv4 address automatisch naar het oude 192.168.2.22 van mijn laptop.

Ik weet zeker dat alles is opgeslagen en de site goed afgesloten heb ook door eerst uit te loggen.

Ik heb het ipv4 address op mijn laptop zelfs veranderd (niets in de router dus) naar een ander nummer bijv. 192.168.2.44. Als ik daarna in de site van de router kijk staat de poort open op het nieuw ipv4 address wat ik op mijn laptop veranderd heb (192.168.2.44)

Niets lijkt te werken ook heb ik de router en modem meerder malen opnieuw opgestart.
De poort blijft het ipv4 address van mijn laptop achtervolgen!



hopenlijk weet iemand hier een oplossing voor.

mvg

Luc

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Heb je toevallig al een factory reset uitgevoerd voordat je het instelde? Dat wil nog wel eens helpen.
Nee dat wil ik het liefst niet doen want dan ben ik al derest van mijn ingestelde configuraties ook kwijt. Ik snap gewoon niet hoe mijn poort mijn laptops ipv4 address kan blijven volgen en dat ik daar geen invloed op heb.

Reageer