Vraag

portforwarding instellen v10 en 4G sagemcom met recorder voor camera's

  • 11 April 2019
  • 12 reacties
  • 343 keer bekeken

ik probeer via smartphone via 4g verbinding te maken met de recorder voor de camera's, lokaal werkt het wel.
ik heb DMZ ingesteld op het IP adres van de recorder, ook portforwarding geprobeerd.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Ik zou geen DMZ gebruiken, maar allen een portforward van wat er minimaal noodzakelijk is.
De vraag is dan gelijk, wat vereist die recorder en staat die wel benadering van anders dan het thuisnetwerk?
Ik heb DMZ gedaan om het uit te proberen. zo gauw alles werkt doe ik portforwarding.
Nee, die recorder staat niet anders in het netwerk, je kunt die recorder ook met een s/n forwarden, maar dat werkt nu ook niet.
Je zou de Sagemcom kunnen afkoppelen en dan een herstart van het geheel en dan de juiste portforward instellen. Als het dan werkt, heeft het waarschijnlijk met het hybride gebeuren te doen.
Maar zonder meer info wat voor protocol, poort, merk enz valt er weinig over te zeggen. Wat bedoel je b.v. ' een s/n forwarden'?
ik ga dit proberen, mocht het niet werken dan hoor je van mij.
Bedankt zover!!
ik heb de router en 4G uitgezet, en alleen de router weer aangezet, ik probeer nu in te loggen, maar werkt nog steeds niet. ik kijk bij portforwarding in de router en zie daar 6 portforwardingen (deze zijn waarschijnlijk voor de 4G?) in staan, zie foto
ik gebruik nog DMZ voor mijn recorder, zodat ik weet dat alles open staat
De foto ontbreekt
ik had hem toch toegevoegd, nu wel

Er staat eigenlijk niks m.b.t. de DMZ en of portforward naar de recorder. Om verder te komen is meer structuur nodig:
  • wat is het merk en type van de recorder?
  • wat staat er in de handleiding van die recorder m.b.t. externe toegang, dus welke poort moet open staan?
  • Wat is de App op je smartphone waarmee je de recorder benaderd? Dus wat voor methodes gebruikt die?
  • Het kan best zijn dat DMZ niet goed werkt; dus geen DMZ, maar een gerichte poortforward instellen en ook een screenschot ervan waaruit dat blijkt.
  • Voor een gericht poortforward is dus weer meer gedegen informatie nodig, dus handleiding enz lezen en dat hier delen zodat anderen je kunnen helpen.
Het is een Dhua recorder, poort 37777, gDmss plus app op smartphone.
Ik heb hem nu via portforwarding gedaan zie foto

o

Bij App Groep staat spelletjes, lijkt dat dit een Server toepassing is.
Is die Recorder wel vast gelinkt aan het IP adres?
Je WAN IP adres is veranderd met de restart en zonder Sagemcom. Dat wel gecontroleerd?
Als UPnP aan staat, dat beter uitzetten.
Verder beter ook zorgen dat WiFi van je smartphone uitstaat als je externe toegang test.
Moet het TCP poort 37777 zijn of UDP poort 37777 of beide of mag het beide? Hoe staat dit omschreven in de handleiding?
App groep veranderd naar Server
Recorder is gelinkt aan IP adres, via lokaal netwerk werkt het wel
WAN IP is niet veranderd. (4G staat nog steeds uit)
UPnP staat uit
Als ik test met canyouseeme.org of de poort open staat, dan geeft hij al aan dat hij dicht staat
Kan ik die 6 portforwardingen er uit gooien?
en zijn die van die 4G modem?
Het was altijd zo dat als je de Sagemcom afkoppelde en uitzette en de ExperiaBox_v10 opnieuw opstarte, dat je dan weer in de oude ADSL toestand terecht, en ook van IP adres wisselde, dus weer terug naar alleen ADSL, maar misschien heeft KPN weer iets veranderd zonder mede te delen.
Ik weet niet waarvoor die andere portforwardingen zijn, je kan kijken om wat voor poorten het daadwerkelijk gaat, misschien geeft dat een hint wat men uitspookt met die firmware op de V10.

Portforwarding is nogal een drama de laatste tijd bij KPN, bij alleen 4G is het zonder mededeling uitgezet, (zie https://forum.kpn.com/internet-9/storing-port-forwarding-op-4g-buitengebied-470529/ ) en worden mensen overgehaald om hybride te nemen waar het wel zou moeten werken. Maar ik heb de laatste dagen geen succesmeldingen gezien, alleen jouw/dit bericht dat het niet werkt.
Die portforwarding check site kan alleen maar betrouwbaar TCP portforwards detecteren, dus wees heel strict in wat je wilt testen en weten.

Ik zou een heel erg standaard toepassing nemen, b.v. een SSH- of HTTP-server en kijken of dat werkend te krijgen is. Dat kunnen anderen die ook net hybride hebben dan ook makkelijk reproduceren of proberen en kijken of het nu wel of niet werkt.