Beantwoord

Portforwarding lijjkt niet te werken

Badge
Ik heb altijd gebruik gemaakt van Remote Desktop (poort 3389) en dit werkt op eens niet meer.
Als ik welke poort ook probeer via Canyouseeme, dan krijg ik alleen time outs. Dus kan het ook niet testen.
Maar dit geldt ook voor (alle) andere poorten.

Wat kan dit zijn?
icon

Beste antwoord door Kylianster 11 januari 2019, 08:09

Het probleem is inmiddels opgelost, ik durf het bijna niet te zeggen.....😚
Even "hard" uitgezet, daarna werkte het weer. Maar dat had ik net voor ik deze vraag stelde ook al eens gedaan.....

Een ieder bedankt!

Mag gesloten worden

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hah Kylianster, bedankt voor de (eerlijke) terugkoppeling 🙂 Super fijn dat het weer werkt! Ik sluit je topic. Kom gerust nog eens terug op het KPN forum. De community helpt hier graag.
Badge
Het probleem is inmiddels opgelost, ik durf het bijna niet te zeggen.....😚
Even "hard" uitgezet, daarna werkte het weer. Maar dat had ik net voor ik deze vraag stelde ook al eens gedaan.....

Een ieder bedankt!

Mag gesloten worden
Badge
Hoi Jaap,

Bedankt voor je reactie, maar het vreemde is dat het altijd heeft gewerkt.
Installatie van SEP zorgt dat de Windows firewall wordt uitgeschakeld, en in SEP kan ik niets vinden.
Het verwijderen van SEP geeft ook geen oplossing....

Groet,

Frank
Ha Frank,

Als ik dit allemaal zo aanhoor verwacht ik eerder dat het te maken heeft met firewall instellingen op het interne netwerk. Je noemde Symantec al, maar kijk ook eens in de Windows Firewall instellingen - je zou daar ook moeten kunnen zien of er zaken geblokkeerd worden.

groet,
Jaap
Badge
Hoi Nadia,
Nee helaas nog niet, ik moet even een geschikt moment vinden om de router terug te zetten naar fabrieksinstellingen denk ik. RDP via publieke IP werkt niet. Eenvoudige reboot lost het ook niet op.
Reputatie 7
Badge +10
Hey Frank, welkom op het KPN forum. wjb heeft je al veel informatie en adviezen gegeven, top! Heb je het uitgeprobeerd? En, is het gelukt? 🙂
Badge
OK wjb, héél erg bedankt voor de tijd/moeitje en ik ga er wel even mee verder.
Ik laat in ieder geval nog wel even weten hoe het verlopen is.

Ik wens je een fijne jaarwisseling en tot sprekens!

Frank
Reputatie 7
Uiteraard werkt CanYouSeeMe.org, maar ik stel remote desktop niet beschikbaar via Internet, dat vind ik niet veilig. Ik gebruik dan een VPN verbinding.
Ik heb voor jou even een port-forwarding gemaakt voor TCP poort 3389 naar een server thuis en dat werkt prima. CanYouSeeMe.org geeft deze dan ook als geopend aan.
Badge
Ja, en dat gaat inderdaad niet meer, vorige week nog zonder probleem.
Wellicht een factory reset.....
Maar nogmaals de vraag, werkt de portcheck bij CanYouSeeMe.org bij jou wel?
Reputatie 7
Als die app (Microsoft Remote Desktop) TCP poort 3389 bevat en je op het LAN wel een remote desktop naar 192.168.2.13 kunt starten, dan zou dat van buitenaf ook op jouw publieke IP adres moeten kunnen.
Badge
Ja, dat gaat (nog wel) goed, en draai alles met W10
Maar werkt CanYouSeeMe.org bij jou wel..?
Heb ook Symantec voor dezekerheid gedéinstalleerd.
Reputatie 7
Kan je als je aangesloten bent op het LAN wel een remote desktop starten naar 192.168.2.13?
Welk OS draait op die machine?
Badge

Reputatie 7
Kan je anders eens screenshots plaatsen van de instellingen die jij op de Experia Box t.b.v. remote desktop gemaakt hebt?
Badge
Hallo WJB, ik ben nu niet thuis maar volgens mij heb ik dezelfde modem als jij.
LAN IP is op dit moment wat ik opgeef, of moet ik hem echt statisch maken voor de zekerheid?
Het heeft altijd goed gewerkt, en was te testen via CanYouSeeMe.org, maar krijg nu time out.
Portforwarding is ingesteld naar juiste IP.
Ik heb zojuist DHCP Binding ingesteld, maar nog steeds werkt het niet...

Alvast bedankt!

Frank
Reputatie 7
Heeft de computer waarmee je wilt verbinden een DHCP binding zodat het LAN IP adres niet zal wijzigen?
Heb je een port-forwarding voor TCP poort 3389 naar die PC gedefinieerd?
Welke Experia Box heb je?

Reageer