Beantwoord

Portforwarding on KPN Router ZTE H368N

  • 30 April 2019
  • 8 reacties
  • 452 keer bekeken

Badge
ik heb op de router ZTE H368N via het menu Application - Port Forwarding een application toegevoegd. Daarbij heb ik het volgende opgegeven:
  • Protocol TCP
  • Start Port 1723
  • End Port 1723
  • Map Start Port 1723
  • Map End Port 1723
Als ik een check doe op de open poorten dan krijg ik voor 1723 closed.
icon

Beste antwoord door wjb 1 May 2019, 22:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @Henk Koopman . Zo te zien heb je het netjes open gezet. Wat vervelend! Ik heb een paar theorieën (van het internet gepikt)
Het kan zijn dat het apparaat of de dienst die je over deze poort wilt gaan gebruik op het moment van checken niet actief is. Hoe check jij die poorten? Verder kan er nog een softwarematige firewall in de weg zitten.
Wat is je doel? Gaat het om een apparaat of wil je een bepaalde service doorlaten? Gebruik je trouwens een mac of een pc?
@wjb Jij nog suggesties?
Reputatie 7
Naar welk LAN IP adres heb je die application geforward?
Badge
@wjb en @Erwin_ ik heb geforwarded naar Dit is het IP adres van mijn router/ firewall van het type Netgear ProSafe FVS318G. Daar wil ik gebruik maken van de VPN optie. Voor het checken van de poort maak ik gebruik van een Windows 10 PC waarop ik de software Zenmap 7.70 draai om de poorten te checken, maar ook https://portchecker.co/check geeft aan dat de poort 1723 is gesloten op IP is het WAN adres van de ZTE H368N. Ik wil de poort open zetten om een VPN verbinding naar mijn router van het type Netgear ProSafe FVS318G te kunnen opbouwen.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Poort 1723 is voor PPTP, maar ondersteunt die Netgear wel VPN verbindingen op basis van PPTP?
Als ik de documentatie lees, dan worden alleen VPN verbindingen op basis IPSec ondersteund.
Badge
@wjb de poort 1723 is voor PPTP en komt uit de Netgear documentatie. Los daarvan de poort staat niet open en dat is vooralsnog mijn eerste probleem.
Reputatie 7
@wjb de poort 1723 is voor PPTP en komt uit de Netgear documentatie. Los daarvan de poort staat niet open en dat is vooralsnog mijn eerste probleem.
Dat is ook de reden waarom ik het vraag immers als er geen service is die naar die poort luistert, dan zal die poort als gesloten getoond worden.
Als er dus geen PPTP service actief is op die Netgear dan zal TCP poort 1723 dus als gesloten getoond worden.
Ik lees overigens nergens in het manual van de FVS318G dat deze VPN verbindingen op basis van PPTP zou ondersteunen. Wel dat er op basis van PPTP een verbinding met het netwerk van de provider gemaakt kan worden en dat PPTP passthrough ondersteund wordt, maar niet dat er een PPTP service actief is waarmee een VPN verbinding opgezet kan worden.
Badge
@wjb ok dat verklaart een hele boel. Mijn opmerking mbt poort 1723 komt uit http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/24288 .
@wjb en @Erwin_ hartelijk dank voor de hulp. Ik ben weer een stuk verder en ga nu eerst weer zelf aan de slag. Jullie hebben me goed geholpen.
Succes, @Henk Koopman !