Beantwoord

Portforwarding V10 Experia blokkade

  • 21 October 2019
  • 23 reacties
  • 239 keer bekeken

Goedemorgen,

Mijn eerste vraag op dit forum.

Voor een klant ben ik bezig een domotica-systeem benaderbaar te maken van buitenaf.

D.m.v. portforwarding heb ik toegang tot mijn systeem-server.

Echter wil ik graag nog een poort open zetten maar dat lukt niet meer.

Welke poort ik ook open zet (IPV4), ik krijg geen toegang meer tot het netwerk. 

Het lijkt erop dat alle opties worden geblokkeerd. Iemand hier een oplossing voor?

 

Wellicht is er nog meer informatie nodig, deze kan ik verstrekken indien nodig.

icon

Beste antwoord door Technobaas 28 October 2019, 09:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Betreft het echt een v10 of is het een v10a?

betreft een H369a experia v10

 

Reputatie 7
Badge +24

Tevens snap ik je post niet helemaal. Eerst zeg je dat je voor een klant bezig bent, vervolgens heb je het over "mijn systeem-server"? Waar probeer je nu een poort open te zetten? Bij de klant of bij je thuis / bedrijf?

Oke, voor de duidelijkheid. Dit was afgelopen vrijdag bij de klant op locatie.

Wij (de installateur) hebben een systeemserver draaien t.b.v. het domotica-systeem.

Ik probeerde dus een poort op de router open te zetten bij de klant op locatie. 

Ik heb bijvoorbeeld poort 6666 open gezet voor mijn server en wil nog een poort open zetten om bijbehorende intercom benaderbaar te maken.

De portforwarding voor de (IP)intercom heb ik exact op dezelfde manier ingesteld als die van de server echter is de poort gesloten. Daarna heb ik getest of ik wel andere, willekeurige poorten open kon zetten maar dat lukte niet (meer).. Totaal aantal poorten dat open staat is: 6.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Staat die systeem-server ook bij de klant? En probeer je dus die poorten bij de klant op zijn Experiabox v10a open te krijgen? 6? Is dat nodig? Dat er maar max 6 poorten open kunnen bij een v10a zou me niet zoveel verbazen…

Ja, de 'systeem-server’ staat lokaal bij de klant. Ik probeer inderdaad 2 poorten naast bestaande poorten open te krijgen. De andere poorten die open staan zijn ingesteld door derden. Ik heb gevraagd aan de KPN klantenservice wat het maximaal aantal poorten was om open te zetten maar daar mocht hij me geen antwoord op geven. Enig idee waar of hoe ik daar achter kan komen?

Reputatie 3
Badge +1

Ik krijg over 3 weken ook mijn KPN aansluiting (vanaf xs4all en dus de FritzBox waar het allemaal goed ging) en heb ook 5 poorten geforward nodig, ik ben dus ook heel benieuwd hoeveel poorten je open kan zetten.

Vrij belangrijke informatie en ook heel vreemd dat de helpdesk “dat niet mag zeggen”. Wat is er zo geheim aan dat?

@mhans  Het 'portforwarden’ valt buiten de servicevoorwaarden en alles wat ermee te maken heeft kunnen ze me niet mee helpen. Misschien heeft het te maken met verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid? 

 

Reputatie 7

Ik krijg over 3 weken ook mijn KPN aansluiting (vanaf xs4all en dus de FritzBox waar het allemaal goed ging) en heb ook 5 poorten geforward nodig, ik ben dus ook heel benieuwd hoeveel poorten je open kan zetten.

Vijf poorten forwarden is uiteraard geen enkel probleem. De V10a (met a) heeft een limiet van 32 port-forwardings. Dat is voor de gemiddelde consument ruim voldoende.

 

Vrij belangrijke informatie en ook heel vreemd dat de helpdesk “dat niet mag zeggen”. Wat is er zo geheim aan dat?

Dat mogen ze ook rustig zeggen, maar helaas hebben ze geen flauw benul waar je het over hebt en dan is zo'n antwoord (dat mag ik niet zeggen) wel lekker makkelijk.

 

Overigens kan je ook bij KPN prima een Fritz!Box gebruiken mits je ofwel glasvezel hebt ofwel geen vaste telefonie bij KPN afneemt.

Als je een VDSL aansluiting hebt en vaste telefonie, dan zal je nog even geduld moeten hebben voor het gebruiken van Fritz!Box. Ik verwacht echter dat het niet lang meer zal duren totdat KPN t.a.v. vaste telefonie dezelfde services als XS4ALL zal gaan bieden.

Reputatie 3
Badge +1

deleted

Reputatie 3
Badge +1

Ik krijg over 3 weken ook mijn KPN aansluiting (vanaf xs4all en dus de FritzBox waar het allemaal goed ging) en heb ook 5 poorten geforward nodig, ik ben dus ook heel benieuwd hoeveel poorten je open kan zetten.

Vijf poorten forwarden is uiteraard geen enkel probleem. De V10a (met a) heeft een limiet van 32 port-forwardings. Dat is voor de gemiddelde consument ruim voldoende.

 

Ik wil de v10 hebben (vanwege de 4 LAN poorten ipv 3 op de V10a, ik heb maat 5 port-forwardings nodig.

 

Vrij belangrijke informatie en ook heel vreemd dat de helpdesk “dat niet mag zeggen”. Wat is er zo geheim aan dat?

Dat mogen ze ook rustig zeggen, maar helaas hebben ze geen flauw benul waar je het over hebt en dan is zo'n antwoord (dat mag ik niet zeggen) wel lekker makkelijk.

Aha, ja dat kan ook, niet echt professioneel, maar ja.

Overigens kan je ook bij KPN prima een Fritz!Box gebruiken mits je ofwel glasvezel hebt ofwel geen vaste telefonie bij KPN afneemt.

Helaas moet de FritzBox terug naar xs4all, maar overweeg wel een eigen te kopen zodat ik weer de mooie user-interface heb maar ook de solide WiFi (en Powerline). Ik heb glas en geen vaste telefoon.

@wjb Helder, die 32 poorten. Goed om te weten, echter ben ik er nog steeds niet achter waarom ik geen andere poorten open krijg..

 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Technobaas, welkom! Is het inmiddels al gelukt? Je kunt anders toch eens een reset van de Experiabox proberen en het daarna nog eens instellen. Anders ben ik benieuwd naar een screenshot, dan kunnen we meekijken met je. Hopelijk komen we er dan samen uit! 

Ik krijg over 3 weken ook mijn KPN aansluiting (vanaf xs4all en dus de FritzBox waar het allemaal goed ging) en heb ook 5 poorten geforward nodig, ik ben dus ook heel benieuwd hoeveel poorten je open kan zetten.

Vijf poorten forwarden is uiteraard geen enkel probleem. De V10a (met a) heeft een limiet van 32 port-forwardings. Dat is voor de gemiddelde consument ruim voldoende.

 

Ik wil de v10 hebben (vanwege de 4 LAN poorten ipv 3 op de V10a, ik heb maat 5 port-forwardings nodig.

@mhans je kunt een switch aanschaffen via onze website, dan heb je meer poorten beschikbaar :-).

Reputatie 7

Hallo@Technobaas, welkom! Is het inmiddels al gelukt? Je kunt anders toch eens een reset van de Experiabox proberen en het daarna nog eens instellen. Anders ben ik benieuwd naar een screenshot, dan kunnen we meekijken met je. Hopelijk komen we er dan samen uit! 

Ik krijg over 3 weken ook mijn KPN aansluiting (vanaf xs4all en dus de FritzBox waar het allemaal goed ging) en heb ook 5 poorten geforward nodig, ik ben dus ook heel benieuwd hoeveel poorten je open kan zetten.

Vijf poorten forwarden is uiteraard geen enkel probleem. De V10a (met a) heeft een limiet van 32 port-forwardings. Dat is voor de gemiddelde consument ruim voldoende.

 

Ik wil de v10 hebben (vanwege de 4 LAN poorten ipv 3 op de V10a, ik heb maat 5 port-forwardings nodig.

@mhans je kunt een switch aanschaffen via onze website, dan heb je meer poorten beschikbaar 🙂.

Het gaat hier niet om fysieke LAN poorten, maar om de service poorten. (port-forwardings)

Reputatie 6
Badge +8

@mhans  heeft het wel over fysieke poorten. Die heeft dit draadje van @Technobaas gekaapt en zorgt nu voor verwarring. :grinning:

Reputatie 3
Badge +1

removed by mhans

Reputatie 7
Badge +24

@mhans  heeft het wel over fysieke poorten. Die heeft dit draadje van@Technobaas gekaapt en zorgt nu voor verwarring. :grinning:

Helemaal gelijk heb je”hsd”, ik had het over fysieke poorten idd en dit draadje gaat over poorten forwarden, sorry, liet me even gaan. 

Zal een aparte draad maken.

Dat hoeft niet lijkt me, want@Marcia_ heeft al antwoord gegeven op uw vraag.

"@mhans je kunt een switch aanschaffen via onze website, dan heb je meer poorten beschikbaar ."

Reputatie 7
Badge +24

...

Reputatie 3
Badge +1

removed by mhans...

Reputatie 7
Badge +24

Dan vervang je een switch door een grotere switch. Of je zet er switch tussen bij 1 van die 2 "vaste connecties".

Reputatie 7
Badge +30

Verwarring alom hier!

 

@mhans volgens mij is jouw vraag beantwoord. Het staat je zeker vrij om een eigen topic aan te maken als er nog vragen zijn.

 

@Technobaas hoe staat het ervoor? Is het nog gelukt met de portforwardings?

Beste Allen,

 

na herhaaldelijk opnieuw opstarten en reset van de router/modem is het probleem ‘opgelost’. Ik heb qua instellingen niets anders gedaan dus de exacte reden is me niet helemaal duidelijk. Dank voor al het meedenken!

Reputatie 7
Badge +30

Top! Bedankt dat je het even laat weten alsnog :-)