Portforwarding V10A gaat niet goed

  • 21 September 2020
  • 11 reacties
  • 120 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb denk ik het zelfde en heb hierover al eens in een ander topic gereageerd. Komt er een oplossing???

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 


11 reacties

Reputatie 1

Oké leuk een eigen topic. 
 

maar mijn probleem is iets wat al uitgebreid overal is besproken: geheel random verdwijnen er Port mapping regels. Ik heb een web server en 3 ip camera’s. Niet heel speciaals dus.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Basjed85. Van harte welkom hier. De berichten zijn afgesplitst, omdat met dit soort specifieke problemen de situatie per klant onwijs kan verschillen. Kun je toelichten wat voor problemen je precies ervaart? En wat voor apparatuur er is aangesloten in je netwerk naast de drie IP-camera's? Wat voor merk en type IP-camera's gebruik je? Zijn deze rechtstreeks met een kabel aangesloten op je Experia Box? Hoe verkrijgen de camera's het IP-adres? Heb je dit vast ingesteld op de camera zelf of via de DHCP server van de V10a? Heb je dan ook een DHCP binding gemaakt? Wil je ook eens screenshots plaatsen van de portforwarding? 

Zou je verder je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. 

Reputatie 1

Het betreffen 3 eminent ip camera’s en 1 raspberry pi met webserver. Deze staan op dhcp ingesteld en met dhcp binding hebben ze altijd het zelfde adres.

 

ik heb een tp-link unmanaged switch om alles bedraad aan te sluiten.

 

probleem: random verdwijnt er soms een deelnemer in de nat portmapping lijst.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Nu staat de V10A op zichzelf als niet echt betrouwbaar bekend.
Mogelijk kun je “om problemen heen werken”.

De een of de andere router is mogelijk minder “slim” in de afhandeling van vaste IP-adressen welke in willekeurige volgorde zijn vastgelegd??

Wat ervaar je als je een lijstje van vaste IP-adressen samenstelt in volgorde van IP-adres in oplopende volgorde??   Idem met port forwardings.

Even uit mijn hoofd van ik heb die v10a zo snel mogelijk aan de kant gezet.

De eerste twee regels moet je niet gebruiken, gewoon een dummy regel plaatsen. Daarnaast moet voor voor de systemen waar je naar verwijst ook een ip reservatie aanwezig zijn.

Mijn ervaringen in elk geval.

Reputatie 7
Badge +10

Zo heeft ieder zijn eigen(wijze) methode om een V10A draaiende te houden. :wink:

Dummy regels heb ikzelf nooit eerder toegepast.  Maar met alles in volgorde, erna een keer herstart van modem/router en datgene wat er aan apparatuur achter zit, heb ik in connectie met achterliggende systemen daar geen problemen mee ondervonden.

In zoverre ik de V10A aangesloten heb gehad. (Ligt hier meer als “reserve” op de plank).

@Babylonia … zie mijn voettekst … zegt genoeg denk ik.

Reputatie 7
Badge +10

Dat provider apparatuur onbetrouwbaar is, daar zijn we het beiden wel over eens.  Echter zolang het nog wel wordt ingezet, is er met een bepaalde “works-around” beslist nog wel mee te werken.
Vandaar de suggesties van de een- en de ander die worden geopperd. Kan men allemaal uitproberen.

Reputatie 6
Badge +9

Heb je iets aan de tips die @Babylonia en @obelisk hier bovenstaand geven, @Basjed85

En verder: hoe zijn die camera's aangesloten op je Experia Box? Je geeft aan dat er soms een port mapping verdwijnt. Gaat dit echt uit zichzelf, dat je op de pagina de instellingen weer ziet veranderen, of ververs je de pagina en is het dan weer weg? En kun je nog aangeven wanneer de laatste keer is geweest dat deze Experia Box is teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Als dat nog nooit is gedaan, of al langer geleden, wil ik je vragen om dat een keer te doen. Test daarna of de instellingen dan wel bewaard blijven. 

Reputatie 1

Heb je iets aan de tips die @Babylonia en @obelisk hier bovenstaand geven, @Basjed85

En verder: hoe zijn die camera's aangesloten op je Experia Box? Je geeft aan dat er soms een port mapping verdwijnt. Gaat dit echt uit zichzelf, dat je op de pagina de instellingen weer ziet veranderen, of ververs je de pagina en is het dan weer weg? En kun je nog aangeven wanneer de laatste keer is geweest dat deze Experia Box is teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Als dat nog nooit is gedaan, of al langer geleden, wil ik je vragen om dat een keer te doen. Test daarna of de instellingen dan wel bewaard blijven. 

Oh heb de workarounds gezien. Als dit de manier is hoe kpn een oplossing ziet maak ik me toch wet zorgen.

 

de box is al een paar keer gereset naar de fabrieks instellingen. Ik merk als het mis gaat als een camera of de server SPONTAAN niet meer bereikbaar is. Dan moet ik er een handmatig toevoegen. Er is geen ritme....soms werkt het weken aan een stuk goed, dan weer ineens kort op elkaar een apparaat weg

Reputatie 7
Badge +10

Oh heb de workarounds gezien.
Als dit de manier is hoe kpn een oplossing ziet maak ik me toch wet zorgen.

Je kunt ook een eigen router aanschaffen.
Als oplossing achter die van de Experia Box, en daar alles regelen.

Met DMZ (of evt. alleen de poorten doorsturen naar het IP-adres van de 2e router).
Daarmee fungeert de Experia Box als doorgeefluik voor alle verkeer naar de achterliggende router.
Van daaruit naar achterliggende apparaten.

Of je kiest een modem/router die de Experia Box in het geheel vervangt.
Heb je helemaal niets meer te maken met de netwerkspullen van KPN.

Reageer