Beantwoord

PortForwarding werkt niet sinds gebruik 4G buitengebied modem

  • 26 May 2019
  • 29 reacties
  • 1110 keer bekeken

Ik draai een fileserver op mijn Synology NAS.
Om deze server van buitenaf te benaderen gebruik PortForwarding.
Dit werkte goed.
Nu heb ik sinds vorige weel een 4G buitengbied modem er bij gekregen.

En nu werkt de port forwarding niet meer.
Als ik de stekker van het 4g modem er uit trek werkt het weer als vanouds omdag het verkeer dan via de adsl lijn loopt die ook nog steeds is aangesloten.

KPN blokkeert op een of andere manier port forwarding voa het 4G modem.
Ik snap niet waarom. Het kost ze toch geen extra kosten?

ik kan nu niet meer mijn server en andere controllers van buitenaf benaderen.
dus voor mij is de 4G oplossing niet bruikbaar.
heel jammer want de snelheid is erg goed.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Anonymous 26 May 2019, 09:43

Bekijk origineel

29 reacties

Aan SIB (hybride DSL+4G) zitten meerder haken en ogen; Dit is in dit topic al genoemd, maar nog niet gelezen denk ik; o.a. geen NAT loopback; zie
https://forum.kpn.com/internet-9/port-forwarding-voor-opensim-werkt-niet-i-c-m-sagemcom-474730#post780751

Verder wordt UDP verkeer niet versnelt. Als OpenSim hoofdzakelijk UDP gebruikt, zul je dus geen snelheidsverhoging bovenop de DSL snelheid merken.

UDP versnelling en NAT loopback wordt wel aan gewerkt door KPN, maar zoiets door vaak wel een half jaar of langer vordat dat wordt uitgerold bij alle klanten,
Hallo @tmoesel wat dus betekend dat ik een half jaar of langer een abonnement moet houden waar ik geen zier aan heb. als ik alle commentaren hier of algemeen op het forum lees, neemt de KPN het niet zo nauw met hun klanten of gaan ze gewoon niet mee met hun tijd of zijn te druk met 112 misschien ? ik ken nog een tijd waar de klant koning was nah ja wat dan tenminste zo moest lijken. misschien handig dat de KPN is wat meer in hun reclame's zette wat en wat niet mogelijk is ,want volgens mij lope ze tog ver achter.
sorry dat het reageren iets duurt , maar ik ben nog niet zo gewend aan dat forum . normaal gesproken heeft elk respeckterend bedrijf een klantenservice.
Reputatie 7
Hay @Blauwehaan, jammer dat je van mening bent dat we jou niet als een koning behandelen. We doen onze uiterste best om een zo'n breed mogelijke groep te bedienen. Met diverse behoeften en wensen. Port forwarden is niet een standaard optie die door klantenservice en onze geleverde apparatuur ondersteund wordt. Helaas. Zoals tmoesel aangeeft, wordt er wel aan gewerkt. Om ook aan jouw wensen te voldoen. Als het zover is, dan lees je dat zeker terug hier op het KPN forum 🙂
Beste @Nadia
ik ben van xs4all overgestapt naar jullie op aanraden van een monteur van de KPN. xs4all heeft dat sneller internet buiten gebied niet. als de KPN nou is wat meer in hun aanprijzen van hun abonnementen zou vertellen over wat kan en wat niet kan was ik niet over gestapt. als ik tmoesel zo hoor over wat jij noemt waar de KPN mee bezig is, zit de mogelijkheid er in dat ik 6 tot misschien wel 12 maand hier dit forum in de gaten moet houden wat op zich al geen liefhebberij van mij is. dus!!! ik zou het zeer op prijs stellen dat ik een persoonlijk mailtje van de KPN krijg wanneer dat dan gaat werken. ik heb mijn pc en! het abonnement om met mijn pc te werken en NIET om er op een forum over te lullen.
hartelijke dank.

Reageer