Beantwoord

Portfrowarding poorten minecraft server

  • 17 January 2020
  • 26 reacties
  • 1083 keer bekeken

portfrowarding

 

al mijn poorten staan dicht of hebben een time-out kan iemand mij hier mee helpen?

icon

Beste antwoord door wjb 17 January 2020, 21:48

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7

Wat wil je benaderbaar maken vanaf Internet?

een minecraft server en pcanywhere

Reputatie 7

Welke Experia Box heb je?

V1.01.00T03.7

dat is de versie die op de website/localhost staat

Reputatie 7

Dat is een Experia Box V10.

Dan kan je in het topic "Experia Box V10 - Veelgestelde vragen" nalezen hoe je

1) een apparaat een vast IP adres geeft (DHCP binding).

2) een poort kan forwarden naar een apparaat.

http://www.dnstools.ch/port-scanner.html

https://www.whatsmyip.org/port-scanner/

ze geven bijden een ip aan die begint met 145.53

maar de router en cmd geeft 192.168 aan

maar no-ip 145.53

welke moet ik hebben?

Reputatie 7

Heb je al een DHCP binding gemaakt voor de computer waar jouw minecraft server op draait?

Wat is dan het LAN IP adres van die computer?

Dat is het IP adres waar je de port-forwarding naar laat wijzen.

 

****.****.***

dit ip adress gebruik ik

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

wat bedoelt u met dhcp verbinding

Reputatie 7

Niet voor de port-forwarding, daar gebruik je het LAN IP adres van de computer waar jouw minecraft server.

Wat is het LAN IP adres dat je met die DHCP binding aan die computer gegeven hebt.

Plaats anders eens een screenshot van die DHCP binding.

Reputatie 7

wat bedoelt u met dhcp verbinding

Heb je dat door mij aangehaalde topic gelezen?

192.168.2.15

is mijn dhcp verbinding

wat bedoelt u met dhcp verbinding

Heb je dat door mij aangehaalde topic gelezen?


ja

Reputatie 7

wat bedoelt u met dhcp verbinding

Heb je dat door mij aangehaalde topic gelezen?

ja

Daar staat precies beschreven wat een DHCP binding is.

Reputatie 7

Dan moet de port-forwarding dus naar 192.168.2.15 wijzen.

ook als mijn no-ip op 145.53 staat?

Reputatie 7

Ja, een port-forwarding wijst altijd naar het LAN IP adres van het apparaat waar die service op draait. In dit geval jouw minecraft service.

mijn vraag is niet beantwoord want het linkje die je stuurt snap ik helemaal niks van 

en het ligt niet aan mijn windows fire wall want ik heb daar op alle poorten inbound en outbound tpc en udp open gezet

Reputatie 7

Plaats dan eens screenshots van de instellingen die je op de Experia Box hebt gemaakt t.b.v. deze port-forwarding.

Zorg er voor dat je nooit jouw publieke IP adres vermeldt maar die staat, als het goed is, toch niet op één van die schermen.

ik weet dat dit niet de juiste porten zijn voor minecraft maar deze heb ik nodig voor een andere app (die niet werk met portforwarden D:)

Reputatie 7

Een port-forwarding verwijst altijd naar het LAN IP adres van het apparaat waar de te benaderen service op draait en dus niet naar jouw WAN IP adres. Wat is het LAN iP adres van de computer waar jij de minecraft server op draait?

 

De poort voor Minecraft is standaard TCP poort 25565.

Reputatie 3
Badge +2

Misschien dat dit het verduidelijkt.

 

Normaal gesproken laat je router niet zomaar het meeste verkeerd door, je moet hierom aangeven aan de router welk signaal (de specifieke port) naar welke computer in je lokale netwerk moet, dat is het port forwarden. In dit geval zal je dus moeten aangeven dat de data die binnen komt (waarschijnlijk 25565) naar de specifieke computer in je netwerk moet. De computers in je lokale netwerk krijgen meestal een 192.168.2.x ip adres.

 

Dus zoals @wjb wjb al aangeeft, achterhaal het lokale IP adres  (LAN) van je server, ga in je experiabox en zet daar portforwarding op de benodige porten naar je lokale server toe.

 

je no-ip is waarschijnlijk een verwijzing naar je eigen ip, hier zal je dus je wereldwijde (WAN) IP adres moeten invoeren, dit is vermoedelijk de 145.x.x.x die ik eerder in de melding zie.

 

Als je trouwens binnen je eigen netwerk naar je server wilt verbindingen voer je het LAN IP van de  server in (192.168.2.x), mocht hij op de PC draaien waar je ook de client op draait, vul dan localhost of 172.0.0.1 in (dan weet je computer dat hij binnen je eigen computer moet zoeken)

Reageer