Beantwoord

Portmapping #1 valt weg na enige weken

  • 5 October 2021
  • 4 reacties
  • 45 keer bekeken

Mijn portmapping (forwarding) stel ik netjes in, maar op gegeven moment doet portmapping #1 het niet meer.

In het ‘overzicht’ is deze dan ook niet meer te zien, zie onderstaande uitsnede. Als je die port-mapping dan (opnieuw) toevoegt zegt ie “deze bestaat al". Maar hij doet het dan nog steeds niet én is niet meer te zien.:rage:

Mijn gevonden oplossing: álle portforwardings te deleten (#1 zie je dan nog steeds niet) en dan als alles leeg is, dan weer alles 1 voor 1 toevoegen… Dit moet elke 6 a 10 weken zo’n beetje.

Vragen:

  1. Kan KPN dit oplossen in mijn router
  2. Hoe kan ik hen met deze vraag benaderen. Wie heeft gewoon een technisch emailadres van hen.
  3. zou het kunnen dat kpn op de achtergrond updates draait en vervolgens deze bug zich voordoet?

Alvast bedankt voor de berichten!

Derk

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 10 October 2021, 15:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @DerkCynthia, welkom op het KPN forum. Erg handig lijkt het me inderdaad niet dat jouw ingesteld port forwards uit het modem worden verwijderd en dus niet meer werken. Of nou ja, het lijkt alsof deze weg is, want als je deze opnieuw probeert toe te voegen, lukt het niet. De oplossing die je nu hebt gevonden, lijkt me ook verre van ideaal. Nu ben ik zelf geen ster op het gebied van port forwarding, dus ik weet niet of ik je verder kan helpen. Gelukkig hebben we mensen in de community die hier wel veel verstand van hebben. Misschien heb je iets aan de informatie in dit topic van @wjb:

Mocht je het antwoord nou niet direct in het topic vinden, dan kan je jouw vraag altijd daaronder stellen. Onze community helpt je graag verder.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb bericht ontvangen dat dit een bekend probleem is. Het is alleen niet bekend wanneer dit probleem opgelost gaat worden. :slight_frown:

Beste Denise,

Dank voor je antwoord.

Wat ik vreemd vind is:

  1. als het een bekend probleem is: waarom is er nergens een faq over te lezen, of in het forum als je er op zoekt’. (of zoek ik verkeerd en heb je een linkje vanuit KPN)
  2. Inmiddels hebben wij deze kpn router zo'n 1,5 jaar en doet het zich al 1,5 jaar voor. Wanneer verwacht kpn een update te doen
  3. kan ik mijn router ruilen voor een betere bij kpn
  4. is er ook een klantenservice die pro actief klanten benaderd wanneer ze dergelijke infeasable solutions lezen op het forum? Lijkt wel ‘we verstoppen ons achter het forum’

Groet,

Derk

 

Reputatie 7
Badge +17

Als het een bekend probleem is: waarom is er nergens een faq over te lezen, of in het forum als je er op zoekt’. (of zoek ik verkeerd en heb je een linkje vanuit KPN)

Ik kreeg naar aanleiding van jouw vraag een e-mail van één van onze informatie-analisten. Mijn collega gaf aan dat dit probleem gezien was, maar dat niet bekend is wanneer dit probleem opgelost gaat worden. Omdat het antwoord mij per e-mail is toegestuurd, heb ik geen link voor je waar je deze informatie kunt vinden.

Inmiddels hebben wij deze kpn router zo'n 1,5 jaar en doet het zich al 1,5 jaar voor. Wanneer verwacht KPN een update te doen?

Onze modems ontvangen regelmatig updates. Wanneer dit probleem verholpen zal worden, is alleen nog niet bekend.

Kan ik mijn router ruilen voor een betere bij KPN?

Wij ruilen apparatuur alleen om wanneer er sprake is van een defect, of wanneer bepaalde belangrijke diensten niet (meer) mogelijk zijn zonder een omruil. Hoewel port forwarding instellen buiten onze ondersteuning valt, bieden wij echter wel de mogelijkheid daartoe aan. Je mag dan ook verwachten dat dit werkt. Bij jou is dit niet het geval en zou een modemruil een mogelijke optie zijn. Ik heb dan wel gegevens van je nodig. Kun je je gegevens invullen in je forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik probeer dit graag voor je, maar het is niet te zeggen welk modem je gaat krijgen. Ik kan dan ook geen garantie geven dat het met een nieuw modem gaat werken. 

Je zou eventueel ook kunnen overwegen om een FRITZ!Box of een eigen modem aan te sluiten. Je kunt voor € 7,49 per maand (minimaal 6 maanden) een FRITZ!Box van ons in bruikleen krijgen. Je krijgt hierbij ook automatisch ondersteuning van KPN Service Plus, onze experts met passie voor techniek, slimme apparaten en internet die 7 dagen per week voor je klaar staan. Wil je liever een ander modem? Dat kan ook, want bij KPN heb je namelijk vrije modemkeuze. Het is wel belangrijk om te weten dat je dan zelf verantwoordelijk bent voor het instellen van je eigen modem. Wil je ondersteuning van KPN met het aansluiten van je eigen modem? Dan kan je voor € 5,00 per maand bij KPN Service Plus terecht.

Is er ook een klantenservice die pro actief klanten benaderd wanneer ze dergelijke infeasable solutions lezen op het forum? Lijkt wel ‘we verstoppen ons achter het forum’

Nee, wij bellen klanten niet pro-actief naar aanleidingen van berichten op het forum.