Beantwoord

Powerline achter switch?

  • 19 October 2019
  • 6 reacties
  • 370 keer bekeken

Hi all, 

 

Mijn setup is de volgende (althans dat moet het worden) 

500/500 abbo, Experia V9 

 

Beneden bij de tv 

Router -> tv, set top box , Apple tv en utp naar boven. 

 

Boven kamer 1 

Switch -> PlayStation , access point, powerline 

 

Boven kamer 2 (zelfde verdieping) 

Powerline -> set top box. 

 

Mijn vraag is ik heb een switch zonder imgp snooping, hier is ook geen set top box op aangesloten. 

De powerline die ik heb uitgekozen heeft wel imgp snooping (overigens zonder wifi, die gebruik ik van de access point) 

Heeft mijn switch ook imgp snooping nodig? Of wordt dit bepaalt door de powerline, die dus de stream kan ontvangen en doorzetten (deze zit dus op de switch aangesloten). 

 

Dank! 

icon

Beste antwoord door wjb 19 October 2019, 14:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Dus beide powerline adapters worden boven aangesloten.

Bedenk je dat de verbinding via de meterkast loopt immers de bekabeling naar de stopcontacten loopt, als het goed is, rechtstreeks naar de meterkast.

De afstand tussen de powerline adapters is cruciaal voor de snelheid die onderling gehaald wordt. Het is dus verstandiger om één van de adapters bij de Experia Box in de meterkast te plaatsen.

Als je die adapter wel achter die switch boven plaatst, dan zal die switch ook IGMP snooping moeten ondersteunen voor een optimale werking.

Reputatie 5
Badge +4

@Yellan Als WJB het niet weet, vergeet het dan maar.:tools:

Nou inderdaad zeg! Duurt nu wel erg lang 😅

Dus beide powerline adapters worden boven aangesloten.

Bedenk je dat de verbinding via de meterkast loopt immers de bekabeling naar de stopcontacten loopt, als het goed is, rechtstreeks naar de meterkast.

De afstand tussen de powerline adapters is cruciaal voor de snelheid die onderling gehaald wordt. Het is dus verstandiger om één van de adapters bij de Experia Box in de meterkast te plaatsen.

Als je die adapter wel achter die switch boven plaatst, dan zal die switch ook IGMP snooping moeten ondersteunen voor een optimale werking.

Ah daar ben je al. Dank daarvoor. 

Ik snap je verhaal, mijns inziens was het beter om ze allebei boven te plaatsen, immers zelfde groep? 

 

Als ik de powerline beneden voor de switch zet dan zou het dus beter zijn? Dat kan natuurlijk ook, daar is nog ruimte. 

 

Dus dan komt de stream binnen op de router (staat bij de tv overigens met een kabel naar de meterkast) dus dan zou de powerline daar direct op worden aangesloten. En dan boven in de andere kamer de andere powerline, zonder tussenkomst van de switch. Dan gebruikt ik die voor access point en PS4. 

 

De powerline heeft snooping en geen wifi, dus dan zou niemand daar tussen kunnen komen? Enkel mijn crappy elektranet. Overigens haalde ik bedraad rond de 80mps, dus dat lijkt me ruim voldoende voor de kpn stream. 

Is dat beter? 

Reputatie 7

Het is inderdaad beter om die powerline vanuit de meterkast naar die tweede kamer te laten lopen en alleen te gebruiken voor de TV ontvanger.

 

80Mbps is overigens ruim voldoende voor een TV stream.

Wel is het zo dat interferenties op het lichtnet een grote impact kunnen hebben op de werking van een powerline. De snelheid kan daardoor soms factoren lager uitkomen.

Het is inderdaad beter om die powerline vanuit de meterkast naar die tweede kamer te laten lopen en alleen te gebruiken voor de TV ontvanger.

 

80Mbps is overigens ruim voldoende voor een TV stream.

Wel is het zo dat interferenties op het lichtnet een grote impact kunnen hebben op de werking van een powerline. De snelheid kan daardoor soms factoren lager uitkomen.

Ja dat heb ik ondervonden. Die 80mbps is getest in dezelfde setup.   Hij wordt inderdaad direct aangesloten op de Experia box. Dank voor de hulp.