Beantwoord

PPPoE wachtwoord Experiabox V10

  • 28 August 2019
  • 14 reacties
  • 14394 keer bekeken

Wat is het wachtwoord voor PPPoE? De Experiabox V10 gebruikt een gebruikersnaam in de vorm AA-BB-CC-DD-EE-FF@internet en een wachtwoord van 6 karakters (de Experiabox V10A heeft wachtwoord kpn, de Experiabox V10 heeft blijkbaar een ander wachtwoord). Ik wil een eigen modem gebruiken, volgens KPN mag en kan dat, maar ze konden het PPPoE wachtwoord niet geven en verwezen me naar het forum. Betreft VDSL aansluiting overigens, geen glasvezel.
icon

Beste antwoord door wjb 29 August 2019, 10:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 2
@Andre51 Er zijn diverse plekken waar die wachtwoorden hier te vinden zijn. Gebruik anders de zoek functie.
Hoe weet je dat bij jou het wachtwoord zes karakters moet zijn?

Wat ik zelf meemaakte bij Glasvezel is dat in de gebruikersnaam speciale tekens verkeerd gingen. Toen ik in MACadres@internet alle speciale tekens wegliet op @ na ging het goed in combinatie met wachtwoord kpn.
Dat MAC adres moet je van KPN apparatuur halen.

Bij ADSL werkt het email adres van het hoofdaccount en het bijbehorende eigen wachtwoord, maar ik weet niet of dat ook bij opvolger VDSL werkt, je kan het proberen.
Misschien helpt het om tegelijk het MAC-adres te clonen.

Anderen zijn hier helaas met VDSL bedrevener in dan ik. Ik hoop dan ook dat een van hen ook nog even reageert. Kebt VDSL ook een VLAN nummer, bij glasvezel werkte voor VLAN het getal 6 goed voor internet.
Reputatie 7
Zelf gebruik ik MACadres@internet als gebruiker en ppp als wachtwoord.
Het MACadres is hierbij die van de WAN poort van de gebruikte router en hoeft dus niet overgenomen te worden van de Experia Box.
Let op, de pppoe verbinding moet op vlan 6 opgezet worden.

Heb je ook televisie van KPN?
Heb je ook vaste telefonie van KPN?

Wat is het merk en type van jouw eigen router?
Ik heb op het forum alleen wachtwoord kpn kunnen vinden. Maar in de Experiabox V10 is te zien dat het wachtwoord 6 karakters is, er staan 6 puntjes in het wachtwoord veld (bij de Experiabox V10A staan er 3 puntjes). Als je het wachtwoord weet vermeld het dan even in plaats van te zeggen dat het te vinden moeten zijn, daar schiet ik niets mee op. Ik heb overigens een Vigor 2862B modem, maar dat doet er verder niet toe, ik moet het wachtwoord weten. Alle overige instellingen/adviezen heb ik niet nodig.
Reputatie 7
Ik heb op het forum alleen wachtwoord kpn kunnen vinden. Maar in de Experiabox V10 is te zien dat het wachtwoord 6 karakters is, er staan 6 puntjes in het wachtwoord veld (bij de Experiabox V10A staan er 3 puntjes). Als je het wachtwoord weet vermeld het dan even in plaats van te zeggen dat het te vinden moeten zijn, daar schiet ik niets mee op.
Ik heb toch vermeld dat ik als wachtwoord "ppp" gebruik.


Dat er drie of zes puntjes getoond worden zegt niets over het wachtwoord zelf. Overigens doet KPN niets met de login en het wachtwoord, als er maar iets ingevuld is.

Ik heb overigens een Vigor 2862B modem, maar dat doet er verder niet toe, ik moet het wachtwoord weten. Alle overige instellingen/adviezen heb ik niet nodig.
Oh, welke router je hebt doet er niet toe?
Wow, daar zou je nog wel eens van terug kunnen komen als je televisie en/of vaste telefonie van KPN hebt. Vandaar ook mijn vraag.
Voor meer info zie: Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.

Misschien dat @0570 een screenshot zou kunnen plaatsen van zijn instellingen voor de pppoe login immers ook hij heeft een Vigor als router.
Reputatie 2
... 6 puntjes in het wachtwoord veld ... bij .... staan er 3 puntjes
...
ik moet het wachtwoord weten. Alle overige instellingen/adviezen heb ik niet nodig.

Als software correct geschreven is worden tegenwoordig ivm beveiliging uiteindelijk nooit net zo veel puntjes getoond als er karakters in een wachtwoord zitten. Ik vermoed dat een wachtwoord aan de KPN zijde niet afhangt van het model modem. Ik heb nog niet gehoord dat bij uitlevering van nieuwe modellen experia boxen een wachtwoord voor eigen apparatuur wijzigt.

Je hebt drie variaties van wachtwoorden vernomen van @wjb en mij. Werken ze alle drie niet?

Weet je zeker dat al je overige instellingen goed zijn? Waar concludeer je dat uit? Een verkeerde instelling kan soms roet in het eten gooien.

@wjb zijn jouw instellingen (jij hebt glasvezel neem ik aan?) ook goed voor het VDSL van andre51?

PS: vergeet niet dat er maar een paar KPN medewerkers op dit forum zitten en ik en diverse anderen gewoon klanten zijn die je uit liefde voor de medemens gratis helpen.
Reputatie 7
@wjb zijn jouw instellingen (jij hebt glasvezel neem ik aan?) ook goed voor het VDSL van andre51?
Dat zou inderdaad het geval moeten zijn, sterker nog, zoals eerder aangegeven, ik heb begrepen dat het helemaal niets uitmaakt wat als user-id en wachtwoord gebruikt wordt, als er maar wat ingevuld is.
Standaard is MACadres@internet met wachtwoord "kpn" of "ppp".
Heb op de Experiabox V10 wachtwoord kpn in getikt, er verschijnen 6 bolletjes in het wachtwoord veld. Bij de Experiabox V10A verschijnen er 3 bolletjes. Beveiliging in V10 blijkbaar iets beter, zette mij op het verkeerde been. Met wachtwoord kpn werkt het, met wachtwoord abc ook. In alle berichten waar in staat dat het wachtwoord er niet toe doet en ook op netwerkje.com wordt gesproken over glasvezel. Ik heb echter VDSL op een koperen ader, maar is dus hetzelfde. Heb via chat contact gehad met KPN, waarom ze niet even konden zeggen dat het wachtwoord er niet toe doet is mij een raadsel.
Reputatie 2
@wjb Lang geleden moest ik om het werkend te krijgen nog hoofdaccount +bijbehorend wachtwoord ingeven in de modemrouter. Dat ben ik toen uit gewoonte zo blijven doen maar nu doe ik het ook zoals jij dat al omschrijft en dat werkt.

Ik sprak een monteur en die zei dat ieder glasvezel kabel naar een eigen huis gaat, splitsen/aftappen van glasvezel te lastig is voor jan modaal, en men bij KPN wachtwoorden etc. daarom tegenwoordig minder belangrijk vindt. Voor een stuk gemak is dus een stuk beveiliging buiten gebruik. Wat ik van jou begrijp is dat vermoedelijk bij alle vast-internet oplossingen dat het geval is. De toekomst zal leren of dat verstandig is maar het is wel makkelijk bij installeren.

Maar het werkte toch niet @Andre51 ? Of had je het niet geprobeerd? Omdat op de nieuwe aansluiting geen telefoon of TV aangevraagd was dacht ik dat de VLAN instelling niet uitmaakte maar ik moest die toch invullen. Instellingen zijn dus ook belangrijk Andre51
Ik had het niet geprobeerd met de Vigor, dacht dat bij koperen aansluiting wachtwoord nodig was en dat wachtwoord 6 karakters lang was. Heb nieuwe Vigor 2862B liggen, kan nog terug naar winkel als het niet zou werken, wou die niet uit de verpakking halen zonder dat ik wist dat er kans was dat het zou slagen. Instellingen zijn uiteraard belangrijk, maar dat was niet mijn issue/vraag. De vraag was simpel: wat is het wachtwoord. Het antwoord is even simpel: maakt niet uit.
Reputatie 7
Het antwoord is even simpel: maakt niet uit.
Zoals ik al zei. 😉

Op die Vigor is het mogelijk om IPTV van KPN in te richten dus dat is geen probleem.
Wat echter nog wel belangrijk is wel of je ook vaste telefonie afneemt van KPN.
Zo ja, dan is dat nog wel een probleem. Ik heb nog nergens gelezen dat het mogelijk is om op een Vigor WAN vlan 7 te bridgen naar vlan 7 op een LAN poort zodat daar de Experia Box nog als veredelde VoIP ATA aangesloten kan worden.
Reputatie 2
@wjb wellicht is het handig voor hem om je eigen vaste telefoon oplossing te vertellen. Die werkt wel goed samen.
Reputatie 7
@wjb wellicht is het handig voor hem om je eigen vaste telefoon oplossing te vertellen. Die werkt wel goed samen.
Maar ik heb ook nog altijd een Experia V10 als veredelde VoIP ATA staan voor inkomende telefoontjes op ons KPN telefoonnummer. Uitgaand bellen we wel via CheapConnect waarbij we het KPN telefoonnummer als caller-id (voor nummerherkenning) meegeven.

Overigens weet ik niet of @Andre51 wel vaste telefonie bij KPN afneemt en al helemaal niet n.a.v. dit topic.
Neen, gebruik geen telefonie bij KPN, maar een SIP Trunk bij Voicedeals.

Heb het hier soort van werkend gekregen. maar moet de routering nog goed krijgen. Heb een verbinding op kunnen zetten met pppoe0 en een Fritzbox 7490.

 

Heb op de 7490 alleen de pppoe login uitgezet zodat die niet aanmeld, de rest van de instellingen hetzelfde gelaten zoals vpivci en vlan.

Op de Edgerouter kon ik het IP adres zien en gaf aan als verbonden op de EG-X maar routering klopte nog niet, ging nog naar eth0.

 

Moet hier nog even tijd voor vinden maar denk dat ik het wel werkend kan krijgen op deze manier. Wellicht de hele huidige configuratie van mij resetten. heb alleen heel wat regeltjes ingesteld op de EG-X.