Beantwoord

Printen vanaf mobiele telefoon lukt niet met Canon printer

  • 12 May 2020
  • 3 reacties
  • 342 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb net een mg 5750 canon printer 

 

Op mijn lap top.geen.probleem 

 

 

Maar  via de app met mijn mobiel printen 

Hij kan geen verbinding maken 

Tablet en mobiel.zijn samsung 

Ik werk met een Experia  box v1p A

 

 

Help ben een digibeet dus jip en Janneke  taal aub

Admin: Reactie afgesplitst van oud topic, eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Hulpello 18 May 2020, 10:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Hulpello, welkom op het forum! Ik vermoed dat het probleem hem zit in de frequenties van het wifisignaal. Wifi vanuit de V10A kan op 2 frequenties komen: 2,4 Ghz en 5 GHz. De 2,4 Ghz is vaak wat trager en wat storingsgevoeliger, maar heeft een langer bereik. De 5 Ghz is sneller en stoort minder vaak, maar heeft een korter bereik. Standaard staat de V10A ingesteld dat deze beide frequenties dezelfde netwerknaam en hetzelfde wachtwoord hebben. Zo verbinden je apparaten automatisch met de frequentie die op dat moment de beste verbinding geeft. 

Apparaten in jouw huis die onderling willen communiceren, zoals in dit geval je telefoon met de printer, of de laptop met de printer, moeten op dezelfde frequentie zitten. Nu vermoed ik dat jouw printer niet beide frequenties ondersteund. Dit zou in de handleiding moeten staan. Als dat inderdaad zo is, dan kan jouw printer alleen verbinden met de 2,4 Ghz. Als hetzelfde geldt voor de laptop dan zal er tussen deze twee geen probleem zijn. Maar, mobiele telefoons ondersteunen over het algemeen beide. En als jouw telefoon dan op de 5 Ghz zit, kan deze niet praten met de printer op de 2,4 Ghz.

Dit kan opgelost worden door de frequenties te splitsen. Dat wil zeggen dat je de 2,4 Ghz en de 5 Ghz elk een aparte netwerknaam geeft. Je kunt dan expliciet kiezen met welk netwerk je verbinding maakt zodat (als je wilt printen) je telefoon en printer op dezelfde frequentie zitten.

Je geeft aan dat je een V10A hebt, daarin kan dit gedaan worden. Maar, dan is de volgende vraag heel belangrijk: Heb je, naast de V10A ook nog Experia Wifi of Super Wifi in huis? 

Zo ja, dan is het niet mogelijk om de frequenties te splitsen. In dat geval kun je eens proberen op je telefoon om de wifi uit en aan te zetten en wat verder weg van je V10A en wifipunten te gaan staan. Hopelijk verbindt de telefoon dan met de 2,4 GHz in plaats van de 5.

Zo nee, open dan deze servicetool. Doe dit vanaf je laptop, dat werkt het beste. In de tool kies je voor geavanceerd. Je kunt dan de beide frequenties elk een andere naam geven. Het wachtwoord mag, als je wilt, voor beiden hetzelfde zijn.

 

Let er op dat als je dit gedaan hebt, je op al je apparaten opnieuw verbinding moet maken met de wifi. Dus zowel laptop, als telefoon, als printer.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij kan een apparaat dat verbonden is via 2,4GHz prima communiceren met een ander apparaat wat op 5 GHz verbonden is. Dat is helemaal geen probleem.

@Hulpello heeft u misschien naast de Experiabox nog een andere router? Gebruikt u de juiste app om te printen? Canon heeft volgens mij meerdere print app in de store staan dacht ik. U heeft de printer toch wel via WiFi verbonden? En de printer is dus niet met een USB kabel verbonden met uw laptop? 

Reputatie 1

Dank u 

Ik heb alle stappen doorlopen 

Maar deze printer was ruk 

Heb inmiddels  een HP en deze doet het vlekkeloos 

Dank voor het mee denken.