Beantwoord

printer werkt ineens niet meer na uitbreiding wifi met experia wifi

  • 14 August 2019
  • 8 reacties
  • 631 keer bekeken

omdat ik nagenoeg geen wifi bereik had op zolder heb ik - op advies van kpn - mijn wifi netwerk uitgebreid met een experia wifi versterker (bedraad). de router is een v10e. ik ben echt heel lang in de weer geweest om alles aan de praat te krijgen maar uiteindelijk gelukt. nu op zolder eindelijk goede wifi. MAAR: daar staat een HP 476DW laserprinter en die werkt nu niet meer. deze kan GEEN verbinding maken met het netwerk en op de diverse computers en telefoons is de printer niet meer te vinden of staat deze "offline". dit werkte voor de uitbreiding met de experia wifi nog prima. HELP! is er iemand bekend met dit probleem, ik wordt er echt een beetje gek van.
icon

Beste antwoord door Marina_ 17 August 2019, 14:13

Bekijk origineel

8 reacties

ik ben erg benieuwd wat de uiteindelijke oplossing van dit probleem was! ik heb namelijk hetzelfde probleem en kom er absoluut niet uit. Alvast dank.

Admin: reactie samengevoegd met je al bestaande topic, afgesplitst van deze
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @alextilburg, welkom op het forum! Wat lastig dat je nu eindelijk alles aan de praat hebt, maar je printer nu niet meer verbonden is met de WiFi verbinding. Heb je de Wi-Fi instelwizard op de HP printer gebruikt om opnieuw verbinding te maken met het juiste netwerk?
Reputatie 7
Badge +19
@alextilburg Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
Reputatie 7
Badge +24
2.4 GHz en 5 GHz wifi netwerk verschillende namen geven. Aan de printer zou je niets moeten hoeven te veranderen, aangezien de wifi versterker de login gevens automatisch overneem van de Experiabox. Deze veranderen dus niet. Maar wel dat 5 GHz netwerk komt erbij. Daar kan die printer niet mee omgaan waarschijnlijk. Dus dat 5 GHz netwerk van naam veranderen, dat 2.4 GHz netwerk dezelfde naam houden.
het probleem is inmiddels opgelost. ik had dit advies telefonisch gekregen van een kpn medewekers aan de helpdesk, het moest ook in deze volgorde
  • eerst stekker uit de experia wifi
  • dan reset van de experia box (in mijn geval een v10a)
  • dan experia box laten opstarten en stekker er weer uit
  • eerst stekker eruit opstarten en dan reset kon ook, ik weet t ff niet meer zeker wat t was)
  • dan als deze opgestart was weer de experia wifi stekker erin, reset
  • even tijd gunnen om alles te laten opstarten (5-10min)
Medewerker kon niet garanderen dat dit zou werken maar dat t wel het proberen waard was.

Alles deed het daarna eigenlijk gelijk goed, opgelost, heel fijn
Reputatie 7
Badge +19
Gelukkig maar @alextilburg. Mocht je toch weer tegen problemen aanlopen, dan kun je het advies van @Nick83 nog volgen. Dat kun je doen via deze servicetool. Hopelijk is dat niet nodig en blijft het nu gewoon werken. Mocht je verder nog vragen hebben, horen we het natuurlijk ook graag van je.

2.4 GHz en 5 GHz wifi netwerk verschillende namen geven. Aan de printer zou je niets moeten hoeven te veranderen, aangezien de wifi versterker de login gevens automatisch overneem van de Experiabox. Deze veranderen dus niet. Maar wel dat 5 GHz netwerk komt erbij. Daar kan die printer niet mee omgaan waarschijnlijk. Dus dat 5 GHz netwerk van naam veranderen, dat 2.4 GHz netwerk dezelfde naam houden.

 

Ik heb net als @Nick83 de naam veranderd van het 2,4 en 5 GHz om te zorgen dat de printer alleen gebruik gaat maken van het 2,4 netwerk. maar de namen zijn wel veranderd, maar de printer ziet ze niet en ik kan hem dus ook niet hieraan connecten. de printer blijft dus switchen tussen de 2 netwerken en geeft op de computer tijdens het printen steed een communicatie fout.

Mac OS.

Ik hoop dat iemand me kan helpen om dit om te lossen

Reputatie 7
Badge +24

Inmiddels hebben de Experia WiFi's een update gehad. Het "splitsen" van het wifi netwerk door het 5 GHz netwerk een andere naam te geven kan nu niet meer.

Reageer