Beantwoord

Printer werkt niet goed in combinatie met Experia WiFi

  • 14 January 2020
  • 14 reacties
  • 510 keer bekeken

Reputatie 1

ik had hier al eerder langer geleden een vraag gesteld over de losse experia wifi kastjes die de wifi van de experia box overnemen. 

Ik heb beneden en op zolder een experia wifi apparaatje neergezet. Er zijn een aantal dingen die opvallen:

  1. ik zie op mijn telefoon regelmatig een melding verschijnen dat ie verbind met het netwerk. Dat was daarvoor nooit. dus wordt de verbinding verbroken en direct weer hersteld?
  2. de printer doet er soms erg lang over om te printen. Dan krijg ik eerst een melding dat de printer offline is maar na verloop van tijd gaat ie toch printen. 
  3. Op de tussenverdieping heeft mijn printer moeite met scannen naar mijn laptop terwijl ik er praktisch naast zit. Op de printer wordt mijn laptop 2 keer weergegeven onder andere namen. Als ik op zolder de wifi versterker eruit trek heeft de printer ineens geen moeite meer met scannen en vind moeiteloos mijn laptop. 
  4. mijn eerste reactie was echter om de printer dan maar opnieuw te installeren. Op het display van de printer zag ik mijn netwerk twee keer genoemd. De printer ziet dus niet een netwerk maar twee. (vandaar het idee om de wifi op zolder er uit te trekken.)

Mijn conclusie is dat er sprake is van twee netwerken die slecht samen werken als één netwerk. Hoe krijg ik dit goed werkend.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

 

icon

Beste antwoord door Natasja 24 January 2020, 14:45

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja.... ik heb dat met mijn printer ook. Die ziet ook hetzelfde netwerk 2 x. En vervolgens moet ik daarbij kiezen met welke van de 2 ik verbinden wil. Ik krijg dan de MAC adressen van de accespoints (versterkers) te zien. Dat MAC adres staat onderop, op een stickertje. Dan kies ik dus de dichtst bij zijnde. 

Wat je ook kan doen: tijdens installatie de accespoint die verder weg staat tijdelijk uitschakelen.

Reputatie 1

Ja.... ik heb dat met mijn printer ook. Die ziet ook hetzelfde netwerk 2 x. En vervolgens moet ik daarbij kiezen met welke van de 2 ik verbinden wil. Ik krijg dan de MAC adressen van de accespoints (versterkers) te zien. Dat MAC adres staat onderop, op een stickertje. Dan kies ik dus de dichtst bij zijnde. 

Wat je ook kan doen: tijdens installatie de accespoint die verder weg staat tijdelijk uitschakelen.

Ik hou niet van een dergelijke 'workaround’. Printer staat altijd aan. Laptop niet en ook niet altijd op dezelfde plek. Spul moet gewoon werken. Ik gebruik het ook zakelijk en dan heb ik geen zin om eerst ergens een stekker uit te trekken, verbinding maken en de stekker weer terug stoppen. 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @manum. Welkom hier op het Forum. Ik kan me wel voorstellen dat het irritant is dat je printer niet optimaal werkt in combinatie met de Experia WiFi. Als je WiFi verder op andere apparaten wel (continu) goed werkt, verwacht ik daar de oorzaak niet zozeer in. Probeer anders eens de set-up/installatie van de printer opnieuw te doen. Wellicht dat dit helpt. 

Kun je verder je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 
 

Reputatie 7
Badge +24

Ja.... ik heb dat met mijn printer ook. Die ziet ook hetzelfde netwerk 2 x. En vervolgens moet ik daarbij kiezen met welke van de 2 ik verbinden wil. Ik krijg dan de MAC adressen van de accespoints (versterkers) te zien. Dat MAC adres staat onderop, op een stickertje. Dan kies ik dus de dichtst bij zijnde. 

Wat je ook kan doen: tijdens installatie de accespoint die verder weg staat tijdelijk uitschakelen.

Ik hou niet van een dergelijke 'workaround’. Printer staat altijd aan. Laptop niet en ook niet altijd op dezelfde plek. Spul moet gewoon werken. Ik gebruik het ook zakelijk en dan heb ik geen zin om eerst ergens een stekker uit te trekken, verbinding maken en de stekker weer terug stoppen. 

Nou ja, ik hoef dat bij mijn printer dus niet te doen. Want ik kan dan dus kiezen. Maar wilt u dat altijd alles perfect stabiel werkt zonder workarounds, gebruik dan geen Experia WiFi's van KPN :smile: en sluit je printer gewoon bekabeld aan.

Reputatie 1


Kun je verder je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 
 

gedaan.

Reputatie 6
Badge +9

Dank je wel, @manum. Het is mij nog niet duidelijk of je de set-up/installatie van de printer al eens opnieuw hebt gedaan. Verder ben ik benieuwd of je printer rechtstreeks op de Experia Box wel gewoon snel/stabiel is. 

Reputatie 1

Dank je wel, @manum. Het is mij nog niet duidelijk of je de set-up/installatie van de printer al eens opnieuw hebt gedaan. Verder ben ik benieuwd of je printer rechtstreeks op de Experia Box wel gewoon snel/stabiel is. 

De setup van de printer heb ik noodgedwongen opnieuw gedaan en toen kwam ik erachter dat mijn netwerk twee keer werd vermeld op hete display van de printer. Ik heb op zolder de stekker van de experia wifi er uit getrokken en toen de setup voltooid. Voordien, zonder experiawifi geen problemen. (maar kinderen op zolder hadden moeite met wifi).

 

Reputatie 6
Badge +9

Als de printer wel naar behoren werkt als deze rechtstreeks op je modem is aangesloten, dan zit het probleem denk ik toch in de verbinding tussen je printer en de Experia WiFi. Ik vrees dat ik geen andere oplossing voor je heb dan de tip die @Nick83 eerder al gaf om de dichtstbijzijnde Experia WiFi te selecteren. Printers moeten vaak op dezelfde WiFi zitten als het apparaat vanaf waar je print. Je printer kan dan traag zijn, omdat deze eerst moet schakelen naar dezelfde Experia WiFi als waar bijvoorbeeld je PC/laptop mee is verbonden. 

Reputatie 1

nog een vraagje: hoe kies ik de dichtsbijzijnde experiawifi? op display staat gewoon 2x de naam van mijn netwerk. niet iets anders waaruit ik zou kunnen opmaken of ik verbind met zolder of huiskamer.

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @manum. Terechte vraag. @Nick83 gaf bovenstaand al aan dat hij dan de MAC-adressen van de versterkers te zien krijgt. Het MAC-adres vind je ook op de versterker zelf, op een sticker. Lukt het met die informatie? :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +24

En anders zit er niets ander op dan de Experia WiFi die het verste weg is even tijdenlijk uit te zetten.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @manum. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben benieuwd of het nog gelukt is. Laat het gerust weten als ik je nog ergens bij kan helpen.

Reputatie 1

Ik zie op de printer geen mac adres maar 2 maal de naam van mijn netwerk.

Ik ga het zo doen: op zolder de stekker er uit trekken. Als dochter en zoon thuis zijn moeten ze zelf de stekker er even in doen.

Reputatie 6
Badge +9

Op die manier kan het inderdaad ook, @manum. Ik kan me voorstellen dat het niet de meest prettige oplossing is, maar het is wel een wijze waarop je de problemen met de printer kunt omzeilen. Mocht je toch nog vragen hebben, dan weet je me te vinden.

Reageer