Vraag

Printer werkt niet meer na installatie nieuwe Experia Box v10

  • 2 February 2019
  • 19 reacties
  • 1401 keer bekeken

hallo,
afgelopen woensdag is er een monteur geweest voor een modemwissel (installatie nieuwe Experia V10). Nu probeer ik al enkele dagen mijn printer aan de praat te krijgen maar het lukt me maar niet om mijn computer(s) te verbinden met de printer. Dit is echt heel vervelend want ik heb een kantoor aan huis en ik heb de printer intussen echt nodig.
Het gaat om een Samsumg printer Xpress M2070W.
Kan ik hier hulp bij krijgen? Want ik heb al van alles geprobeerd. De CD rom met installatiesoftware al erbij gepakt maar het wil maar niet lukken terwijl het voorheen probleemloos ging. Ik hoor het graag. Dank alvast! groeten Arianne Doornbos

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 2
Badge
hallo,
afgelopen woensdag is er een monteur geweest voor een modemwissel (installatie nieuwe Experia V10). Nu probeer ik al enkele dagen mijn printer aan de praat te krijgen maar het lukt me maar niet om mijn computer(s) te verbinden met de printer. Dit is echt heel vervelend want ik heb een kantoor aan huis en ik heb de printer intussen echt nodig.
Het gaat om een Samsumg printer Xpress M2070W.
Kan ik hier hulp bij krijgen? Want ik heb al van alles geprobeerd. De CD rom met installatiesoftware al erbij gepakt maar het wil maar niet lukken terwijl het voorheen probleemloos ging. Ik hoor het graag. Dank alvast! groeten Arianne Doornbos

Doordat het modem is verwisseld is waarschijnlijk het IP adres veranderd. Daarnaast als de printer draadloos is moet je ook de printer nog laten verbinden met het wifi netwerk.
Het is inderdaad een draadloze printer. Hoe doe ik dat, de printer laten verbinden met het wifi netwerk?
Reputatie 2
Badge
Het is inderdaad een draadloze printer. Hoe doe ik dat, de printer laten verbinden met het wifi netwerk?
Moeilijk om te zeggen hoe en wat aangezien elke printer weer anders is.

Maar als het een LCD scherm heeft kan je meestal via het menu/knopjes navigeren.
Waarschijnlijk instellingen -> wifi?

---Edit---
Anders even de handleiding op Google opzoeken of via het boekje.
Reputatie 7
Heb je een V10 (zonder A) gekregen of een V10A (met A)?
Reputatie 2
Badge
Heb je een V10 (zonder A) gekregen of een V10A (met A)?

Maakt dat uit?
Reputatie 7
Heb je een V10 (zonder A) gekregen of een V10A (met A)?Maakt dat uit?
Zeer zeker.
zonder A (alleen
Experia Box V10)
Reputatie 2
Badge


Heb je een V10 (zonder A) gekregen of een V10A (met A)?Maakt dat uit?
Zeer zeker.

Of het nou een v8, v9, v10a is. De klant heeft een nieuw modem gekregen waardoor de printer niet meer op het netwerk zit en een nieuw ip adres heeft toegewezen. Waardoor er nu geen verbinding meer is tussen pc en printer.
Reputatie 7
Heb je een V10 (zonder A) gekregen of een V10A (met A)?Maakt dat uit?Zeer zeker.Of het nou een v8, v9, v10a is. De klant heeft een nieuw modem gekregen waardoor de printer niet meer op het netwerk zit en een nieuw ip adres heeft toegewezen. Waardoor er nu geen verbinding meer is tussen pc en printer.
De V7, V8, V9, V10 en V10A hebben allemaal (standaard) hetzelfde subnet (192.168.2.x) in gebruik. Uiteraard kan het zijn dat die printer een nieuw IP adres gekregen heeft en dat zal dan waarschijnlijk veel vaker zo geweest zijn, want elke keer dat die printer 24 uur of langer uit heeft gestaan zal dat het geval zijn.

@ArianneDbs, heb je al een keer met de app Fing (Android en iOS) gekeken of je de printer in jouw netwerk kunt vinden.
ik ken de app Fing niet. Moet ik dat vanaf mijn iphone checken?
Ik heb trouwens een iMac en een oude Mac Pro dus allemaal Apple producten die ik graag in verbinding wil brengen met de printer.
Ik heb op Fing gekeken (op iPhone) en zie 12 apparaten. Geen idee of de printer ertussen staat. Niet qua naam Samsung in ieder geval.
Jammer dat ik dit niet gecontroleerd heb tijdens het bezoek van de monteur afgelopen woensdag. Kan de monteur nog een keer terugkomen? want hij leek me erg kundig en stukken handiger en sneller in het fixen van zaken dan ik zelf.
Reputatie 7

Misschien helpt het bovenstaande. Ik neem aan dat die tool er ook voor een iMac zal zijn.

ik heb de SamsungPrinterInstaller gedownload maar kan deze helaas niet openen. Krijg dan deze melding (zie screenshot). :(
Ben er zelf wel een beetje klaar mee intussen. Vraag maandag wel aan een Apple dokter of hij me kan helpen.
Zou haast zeggen, doe me de oude modem maar weer terug.
Dank zover iig. Prettige avond nog.
Reputatie 7
Badge +24
De V7, V8, V9, V10 en V10A hebben allemaal (standaard) hetzelfde subnet (192.168.2.x) in gebruik. Uiteraard kan het zijn dat die printer een nieuw IP adres gekregen heeft en dat zal dan waarschijnlijk veel vaker zo geweest zijn, want elke keer dat die printer 24 uur of langer uit heeft gestaan zal dat het geval zijn.

Ze hebben allemaal wel hetzelfde subnet, maar elke Experiabox heeft (uiteraard) wel een andere Wifi-netwerknaam en sleutel. Dus eerst maar eens ff die andere Wifi gegevens invoeren. En als je dr geen kaas van gegeten hebt dat je eerst moet verbinden met nieuwe netwerk, dat zal de printer waarschijnlijk ook geen vast IP hebben 😉
Reputatie 7
Ze hebben allemaal wel hetzelfde subnet, maar elke Experiabox heeft (uiteraard) wel een andere Wifi-netwerknaam en sleutel.
En ook die wijzigt niet meer nadat je één keer de wifi servicetool hebt gebruikt of een V10 in gebruik hebt gehad.
Reputatie 7
Badge +24

Ze hebben allemaal wel hetzelfde subnet, maar elke Experiabox heeft (uiteraard) wel een andere Wifi-netwerknaam en sleutel.En ook die wijzigt niet meer nadat je één keer de wifi servicetool hebt gebruikt of een V10 in gebruik hebt gehad.

Ik lees nergens dat het gelukt is ook de nieuwe Wifi gegevens in de printer te krijgen. Je kan wel een CD met 1 of andere tool in je pc stoppen, maar daar ga je echt niets mee bereiken. Misschien als je de printer tijdelijk ff met een USB kabel verbind, maar ook daar lees ik nergens iets over ...
Reputatie 4
Badge +6
Wellicht dat je met deze handleiding van je printer verder komt?


Ik lees nergens dat het gelukt is ook de nieuwe Wifi gegevens in de printer te krijgen. Je kan wel een CD met 1 of andere tool in je pc stoppen, maar daar ga je echt niets mee bereiken. Misschien als je de printer tijdelijk ff met een USB kabel verbind, maar ook daar lees ik nergens iets over ...


Zoals in de handleiding van Samsung staat aangegeven, moet je dus wel 1 of andere CD in je pc stoppen om iets te bereiken ;)

S6
de printer werkt intussen weer. Oude wi-fi instellingen (van vorige modem) erbij gepakt.
Met hulp van monteur Peter die snel en vakkundig telefonisch support gaf.