Vraag

prive router naast experia box bijde een eigen extern ip naar buiten

• 6 februari 2017
  • 3 reacties
  • 144 keer bekeken

hallo
ik zou graag naast de experia box adsl mijn prive router via een eigen extern ip adress naar buiten willen ivm websites die ik daar op wil laten draaien
hoe kan ik het installen dat die airport extreem verbonden is via pppoE
maar die experia box ook zijn internet verbinding blijf houden want daar zit de rest van mijn gezin op
hoor het graag van jullie
vriendelijke groeten van erwin

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Eigenlijk, niet. Wat is nu uiteindelijk je doel? En waarom wil je dat op deze manier bereiken?
om dat ik de webservers en ander server appratuur op een aparte geslooten router moet draaien zo dat andere in huis er geen last van hebben nu moet ik telkens in bijde router de juiste poorten open zetten zou het veel handiger vinden als dat alleen in die van mijn moet
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je die 2e router in DMZ staan? Dan hoef je namelijk maar 1x te forwarden, en daar zie ik het eigenlijk het probleem niet van.

Het opbouwen van een eigen internetverbinding op je 2e router gaat niet tenzij je een 2e internetverbinding aanvraagt of een 2e IP-adres van gerouteerd krijgt (maar dat doet geen enkele consumentenprovider) (of een VPN op een VPS o.i.d. gebruikt; maar dan deel je de bandbreedte nogsteeds)
Als je deze servers aan anderen aanbiedt wil je sowieso geen consumentenverbinding gebruiken.

Wat is de reden dat je die servers achter een 2e router hebt? Want die servers kunnen dan nog steeds bij je andere netwerk.

Robin

Reageer