Vraag

Probleem AP-isolatie bij verbinden Google Chromecast

  • 16 januari 2019
  • 5 reacties
  • 1220 keer bekeken

Goedenavond,

Ik heb recent een Google Chromecast gekocht en ondervind problemen met het verbinden van de chromecast met de WIFI verbinding. Ik heb het apparaat al meerdere keren teruggezet naar de fabrieksinstellingen omdat iedere keer dat ik het apparaat probeer te verbinden, ik tijdens het deel waarbij de chromecast met internet moet worden verbinden de melding krijg dat ik AP-isolatie moet uitschakelen. Door KPN werd mij verteld dat ik dit niet kon uitschakelen op mijn router. Na het lezen van enkele forums heb ik wel de UPnP op de router aangezet, maar ook dit had geen effect.
Enkele keren verbind de Chromecast wel met de WIFI verbinding, maar wanneer ik naar een andere ruimte ga en de verbinding even verbreek kan ik het apparaat niet meer vinden.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

5 reacties

Reputatie 7
Voor de Chromecast hoef je echt geen UPnP in te schakelen.
Is de Chromecast wel verbonden met de "gewone" wifi en niet met Fon?
Gebruik je naast de Experia Box nog andere accesspoints of wifi extenders?
Zo ja, wat is het merk en type?
De chromecast is verbonden met de "gewone" wifi ja!
We hebben een wifi versterker aangesloten van KPN, merk is Arcadyan WiFi versterker Dualband
Reputatie 7
Dan zou je eigenlijk deze melding niet moeten krijgen.
Log eens in op de KPN WiFi "versterker".
Staat daar bij de "Access Point instellingen" de "protected mode" aan of uit?
Op de versterker staat de protected mode uitgeschakeld!
Reputatie 7
Dan is dat ook niet de oorzaak.

Reageer