Beantwoord

Probleem 'gewoon' internet tijdens VPN-verbinding

Als ik vanuit mijn laptop wil thuiswerken bij mijn vriendin thuis kan ik wel via VPN (Cisco AnyConnect) inloggen op de server van mijn kantoor, maar als die verbinding eenmaal tot stand is gebracht, kan ik via de browser veel pagina's op het internet niet meer bereiken, wat het werken een stuk lastiger maakt. Het maakt daarbij niet uit of ik via de wifi of met een UTP-kabel verbinding maak. Dit probleem heb ik alleen met de KPN-aansluiting hier (Experia Box v10), bij verbindingen met andere WiFi-netwerken en bijv. ook de hotspot van mijn telefoon werkt alles naar behoren. Het ligt dus kennelijk niet aan de laptop of mijn server. In de 'Preferences' van Cisco AnyConnect is de optie "Allow local (LAN) access when using VPN (if configured)" ook aangevinkt.
Ik vermoed daarom dat het aan de instellingen van de router ligt. Maar als ik daarop inlog zie ik zoveel opties en instellingen dat ik geen idee heb wat te doen. Wie kan me helpen?
icon

Beste antwoord door wjb 1 juni 2017, 13:45

Dit issue wordt niet door de Experia Box veroorzaakt maar door de instellingen van de VPN gateway bij jouw werkgever. Het woordje (if configured) is juist om aan te geven dat local access toegestaan is als dat op de VPN Gateway/Server zo geconfigureerd is.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Dit issue wordt niet door de Experia Box veroorzaakt maar door de instellingen van de VPN gateway bij jouw werkgever. Het woordje (if configured) is juist om aan te geven dat local access toegestaan is als dat op de VPN Gateway/Server zo geconfigureerd is.
Dank voor je reactie! Maar local access is daar ook geconfigureerd: als ik via de wifi-hotspot van mijn telefoon verbinding maak lukt het namelijk wel. Dat zou dan toch bij alle wifi-netwerken problemen moeten opleveren?

Reageer