Probleem met Eken V5 deurbel die alleen werkt op 2.4 Ghz i.c.m. KPN Box 12

  • 27 November 2021
  • 15 reacties
  • 730 keer bekeken

Hallo allemaal . Ik heb een probleem met eken v5 deurbel die werk ook alleen op 2.4 ghz . Heb een v12 box kpn  dus ik ben ook benieuwd  wanneer  de update  komt  van 5ghz naar 2.4 ghz


Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt [oorspronkelijke topic]


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hoi @Bink 1955 . Welkom op het forum.

Jammer dat die deurbel blijkbaar niet goed samenwerkt met de box12. :-(  In de toekomst komt er een aparte netwerkinstelling bij waarbij je beide banden kunt scheiden. Dat kan alleen nog best lang duren. Een oplossing zou zijn om een (goedkoop) extra acces point aan te schaffen die wel de mogelijkheid biedt. Ik wil je niet op kosten jagen maar helaas heb ik er momenteel ook geen oplossing vanuit KPN voor. 

Beste Erwin. Bedankt  voor je reactie. Ik heb er totaal geen verstand van routers en instellingen maar wat bedoel je met extra acces point ? Ik wel er best wat eurotjes  aan uitgeven als het maar niet tegek word.en als het maar werkt

Hallo @Bink 1955 een draadloos toegangspunt of access-point koop je het goedkoopst in de 2.4-band uitvoering. Er zijn ook dual-banduitvoeringen voor zowel de 2.4- als de 5.0 band, die je elk een eigen SSID-naam kunt geven, wat het het KPN=modem (nog) niet (meer) kan.

Dat hoeft niet veel te kosten, praat over enkele tientjes of nog minder.

Gewoon even een lokaal onderdelenhuis en computerwinkel binnenlopen.

Een goedkope router is ook goed, mist je deze maar in access-point mode kunt zetten.

Succes.

Hallo Jan. Ik ga er mee aan de slag .bedank voor het mee denken .je hoort van mij als het gelukt is vr gr bink 1955

Hallo @Bink 1955 Graag gedaan en succes.

Beste Erwin. Bedankt  voor je reactie. Ik heb er totaal geen verstand van routers en instellingen maar wat bedoel je met extra acces point ? Ik wel er best wat eurotjes  aan uitgeven als het maar niet tegek word.en als het maar werkt

Fijn dat je het zo opvat. Wat @JanD al zegt. Is er een betrouwbare computerboer in jouw regio? Als je de situatie uitlegt hebben ze vast een betaalbaar en niet al te ingewikkeld accespoint die je vervolgens met een kabeltje op je experiabox kunt aansluiten en waarvan je zelf de 2,4 en 5ghz netwerken kunt instellen. 

en feitelijk heb je aan een accespoint die alleen 2,4 ondersteunt genoeg.  Het is immers puur voor je deurbel. Dat zou ik inderdaad nog even benoemen bij de computerwinkel.

Dank je wel erwin

Hallo jan en erwin. Pfffffff de deur bel doet het gelukkig kpn heeft met goed geholpen om mijn v12 op 2.4 ghz tijdelijk tezetten om de deurbel te installeren. ik heb gevraag om na een half uurtje weer trug tezetten naar 5ghz maar ik weet niet of dat al gedaan is . De deur bel doet het nog steeds. Zal morgen weer ff bellen.

Oh, dat is opmerkelijk.  Als jij ‘oude’ firmware op je box12 hebt staan kun je 5ghz uitzetten in de webinterface. Bij mijn weten kunnen wij dat niet op afstand. 

Kun je toelichten hoe dit gesprek precies gegaan is?

Ik vroeg of het mogenlijk was om 5ghz  uit tezetten en 2.4ghz  aan tezetten .ze zij ook dat ze alle 2 uitzenden maar altijd de sterkste  verbinden. Maar de 5ghz  heeft ze uit gezet en alleen de 2.4ghz  aan gezet allemaal op afstand. Hoe ze dat gedaan heeft weet ik dusrug is gezet niet  het was zo gebeurd en de deurbel werkt .en de wifi werkt perfect. of het trug is gezet naar 5ghz  is mijn nog niet duidelijk .ik zie wel op mijn mobiel dat ik wifi 6 heb weet niet of dat er mee temaken heb.

Hallo allemaal . Ik heb een probleem met eken v5 deurbel die werk ook alleen op 2.4 ghz . Heb een v12 box kpn  dus ik ben ook benieuwd  wanneer  de update  komt  van 5ghz naar 2.4 ghz


Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt [oorspronkelijke topic]

Je kunt gewoon ook een 2.4Ghz Wifi op je V12 aanzetten hoor geen enkel probleem en ja je kunt de ene DOWN zetten en de andere aan.

 

 

Hallo allemaal . Ik heb een probleem met eken v5 deurbel die werk ook alleen op 2.4 ghz . Heb een v12 box kpn  dus ik ben ook benieuwd  wanneer  de update  komt  van 5ghz naar 2.4 ghz


Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt [oorspronkelijke topic]

Je kunt gewoon ook een 2.4Ghz Wifi op je V12 aanzetten hoor geen enkel probleem.

 

 

Hallo @whosnext de beide banden zijn niet meer apart van elkaar aan- of uit te zetten, wifi staat aan of uit en dat geldt voor beide banden tegelijk.

 

Hallo allemaal . Ik heb een probleem met eken v5 deurbel die werk ook alleen op 2.4 ghz . Heb een v12 box kpn  dus ik ben ook benieuwd  wanneer  de update  komt  van 5ghz naar 2.4 ghz


Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt [oorspronkelijke topic]

Je kunt gewoon ook een 2.4Ghz Wifi op je V12 aanzetten hoor geen enkel probleem.

 

 

Hallo @whosnext de beide banden zijn niet meer apart van elkaar aan- of uit te zetten, wifi staat aan of uit en dat geldt voor beide banden tegelijk.

 

Je hebt gelijk, maar als een apparaat sowieso alleen maar op 2.4 Ghz connect gebruikt hij en ziet hij de 5Ghz band ook niet.

 

Ik zou het zo instellen.

 

 

Hallo @whosnext ik zou de 5.0-en de 2,4-band zonder AX instellen, want dat geeft ook nog veel problemen als je geen devices hebt die Wifi6 ondersteunen en verder zou ik bandwith ook bij beide banden op AUTO zetten.