Beantwoord

Probleem met Experia Wifi

  • 30 November 2019
  • 11 reacties
  • 423 keer bekeken

Ik heb een Experia Box v10 modem en heb recent twee Experia Wifi versterkers gekocht.

 

Ik gebruik de KPN Thuis app (Android) om de versterkers toe te voegen. Echter de app herkent mijn modem blijkbaar als een v10A, want de setup begint met toevoegen van de Experia wifi op de remote lokatie (dus aan het bekabelde deel van mijn netwerk). De wifi van de modem blijft werken, maar krijgt een andere naam.

Wat nu?

 

Nog een andere vraag, waarom heb ik geen v10A gekregen ooit? Ik ben pas recent klant bij KPN en dit lijkt me een betere versie van het modem?

 

icon

Beste antwoord door WhyFi 30 November 2019, 19:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Alle Experia WiFi's moeten bekabeld aangesloten worden dus kan ik niet helemaal plaatsen wat je bedoelt met: "de setup begint met toevoegen van de Experia wifi op de remote lokatie (dus aan het bekabelde deel van mijn netwerk)".

Wat bedoel je daar nu mee?

@wjb ik bedoel dat de eerste stap is: hang een Experia Wifi doosje aan de ethernetkabel daar waar je slechte wifi hebt. Dat is de setup voor v10A, maar ik heb een v10. Bij de setup voor v10 moet je de Experia wifi eerst aan het modem hangen. Blijkbaar ziet de app niet dat ik een v10 heb?

Reputatie 7

Ook bij de setup bij een V10 mag je de Experia WiFi's rustig direct plaatsen op plekken waar de wifi slecht(er) is. Het is uiteraard veel verstandiger om een Experia WiFi in de woonkamer te plaatsen dan in de meterkast. Het enige verschil is dat de wifi van de V10a aan blijft staan terwijl die bij de andere Experia Boxen uit gezet wordt.

Ook bij de setup bij een V10 mag je de Experia WiFi's rustig direct plaatsen op plekken waar de wifi slecht(er) is. Het is uiteraard veel verstandiger om een Experia WiFi in de woonkamer te plaatsen dan in de meterkast. Het enige verschil is dat de wifi van de V10a aan blijft staan terwijl die bij de andere Experia Boxen uit gezet wordt.

 

Ja dat laatste is precies het probleem. De KPN Thuis app denkt dat ik een v10A heb (en laat de wifi dus aan staan) en geeft alleen maar instructies voor het toevoegen van een Experia Wifi op de plek waar de wifi slecht is. 

 

 

Reputatie 7

Ja dat laatste is precies het probleem. De KPN Thuis app denkt dat ik een v10A heb (en laat de wifi dus aan staan) en geeft alleen maar instructies voor het toevoegen van een Experia Wifi op de plek waar de wifi slecht is. 

Fantastisch, niets aan veranderen. Je kunt achteraf, als je dat wil, altijd de wifi op de Experia Box nog handmatig uit zetten.

Ja dat laatste is precies het probleem. De KPN Thuis app denkt dat ik een v10A heb (en laat de wifi dus aan staan) en geeft alleen maar instructies voor het toevoegen van een Experia Wifi op de plek waar de wifi slecht is. 

Fantastisch, niets aan veranderen. Je kunt achteraf, als je dat wil, altijd de wifi op de Experia Box nog handmatig uit zetten.

 

Ja dat zou mooi zijn als alles het deed, maar de Experia Wifi’s hebben de netwerkgegevens van het oorspronkelijke network niet overgenomen.

Echt raar, alle lampjes staan goed (power: groen, wifi: blauw), maar geen netwerk te vinden

Ah wacht ik heb nu een netwerk, maar het heeft een andere naam (ik denk van een vorige poging met wireless versterkers). Het password is wel goed overgenomen.

 

Nu is mijn vraag: hoe wijzig ik de SSID van de Experia Wifi’s?

Ah wacht ik heb nu een netwerk, maar het heeft een andere naam (ik denk van een vorige poging met wireless versterkers). Het password is wel goed overgenomen.

 

Nu is mijn vraag: hoe wijzig ik de SSID van de Experia Wifi’s?

 

Gevonden: https://forum.kpn.com/internet-9/experia-wifi-netwerknaam-aanpassen-474405

 

Case closed :P

Hallo @WhyFi , door in te loggen in de Experia wifi, naar de wifi instellingen te gaan en daar kun je de wifinaam (SSID) wijzigen, klik op bevestigen of opslaan.

 

 

Reputatie 7

Hoi @WhyFi, welkom hier op het forum :slight_smile:  Fijn om te lezen dat het met de hulp van wjb en Jan al is gelukt en het nu goed werkt (waarvoor dank!). 
Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.