Vraag

Probleem met het modem, downloaden wil niet

• 12 juni 2018
  • 7 reacties
  • 193 keer bekeken

ik heb een vreemd probleem met mijn modem, als ik mijn pc en mac via wifi werk kan ik gewoon internetten en downloaden.
het rare echter is als ik de pc of de mac bedraad aansluit kan ik wel internetten maar dowloaded niet, download snelheid binnen 5 seconden terug naar 0 kb/s.
wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
het modem is al een keer gereset.
het gaat hier om de experia box v9

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat versta je onder internetten en downloaden?
browsen en downloaden
Reputatie 5
En hoe download je dan? Via web, of FTP?
via web heb ik problemen, kan mijn nas invloed hebben?
Reputatie 5
Okay, dan zou ik als eerste eens een andere browser installeren en het daarmee proberen. Ook zou ik alle netwerkkabels even een paar keer eruit halen en weer terug (contacten opschonen). Je zegt NAS, probeer het eens als die uit staat, misschien is er een netwerk conflict. Kun je b.v. wel downloaden via je NAS?
Ook kun je in Windows (ik neem aan dat je W10 hebt) een en ander controleren, zie b.v. hier voor wat dingen die je kan doen (en dan niet PC Repair Tool, maar de hele tekst daaronder).
Reputatie 7
Badge +19
Hallo van @Gool-Crama,

Ik kan mij voorstellen dat je dit vreemd vindt. Heb je het laatste advies van @Roko al eens doorgenomen? We horen graag of je hiermee ander resultaat boekt. 🙂
Reputatie 7
Badge +19
@Gool-Crama, We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reageer