Vraag

Probleem met NAS en portforwarding

  • 4 June 2019
  • 3 reacties
  • 1290 keer bekeken

Hallo allemaal!

Ik heb thuis een kleine NAS van Asustor staan, waar ik SSL wil toepassen op remote connections.
Nu ben ik al een tijdje aan het stoeien met portforwarding, wat nodig is voor het verkrijgen van een certificaat van LetsEncrypt.

Hiervoor moet ik poort 80 (HTTP) forwarden, wat ik dan ook heb gedaan (zie onderstaande afbeelding).


192.168.2.113 is hierbij uiteraard het IP-adres van mijn NAS.

Nu krijg ik nog steeds foutmeldingen dat poort 80 niet openstaat op het moment dat ik een certificaat wil aanvragen.

URL is invalid. Please ensure that your domain name can be successfully connected to using port 80. (Ref. 5041)

URL is hier een record naar mijn WAN-adres.

Asustor Data Master (ADM), het OS van de Asustor NAS, biedt een 'EZ-router' mogelijkheid. Dit heb ik geactiveerd na het activeren van UPnP (wat ik het liefst niet doe, maar voor de test was het even noodzakelijk), maar dit geeft geen effect.

Ik begin nu een beetje gefrustreerd te raken dat alles wat ik probeer helaas niet voor de oplossing zorgt.

Ik hoop dat iemand van jullie mij hiermee kan helpen!

Mochten er onduidelijkheden zijn, laat het aub weten, dan werk ik het bericht bij!

Admin: url verwijderd i.v.m. privacy

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hey Renzo, welkom! Ik moet zeggen dat, voor zover ik kan zien, je instelling in orde lijkt te zijn. Heb je het ook zonder die EZ-router mogelijkheid geprobeerd?

@wjb, zou jij je hier wellicht eens mee willen bemoeien?
Reputatie 7
Als jij vanaf een apparaat aangesloten op jouw thuisnetwerk naar http://192.168.2.113 gaat, wat krijg je dan te zien?
Zelf heb ik LetsEncrypt certificaten op mijn Synology NASsen actief.

Overigens is jouw NAS prima te benaderen vanaf internet en dus doet die port-forwarding zijn werk.



Er lijkt dus een andere oorzaak te zijn waarom het niet lukt om een LetsEncrypt certificaat actief te krijgen.

PS. @Erik_, kan jij alle verwijzingen naar die URL wegpoetsen, dit is immers een openbaar forum.
Reputatie 7
Badge +30
PS. @Erik_, kan jij alle verwijzingen naar die URL wegpoetsen, dit is immers een openbaar forum.


Je hebt gelijk, foutje, gefixt.