Beantwoord

probleem met nieuwe modem en superwifi installatie

  • 17 September 2020
  • 36 reacties
  • 587 keer bekeken

Had experiabox v8, daarop nieuwe superwifi geiinstalleerd, werkte niet goed, daarna nieuwe tv ontvangers gekregen, ging nog niet goed, daarna nieuwe experiabox v10 gehaald, vele malen contact gehad telefonisch met kpn medewerker, lukte niet. nu al bijna twee weken verder, probleem is :

Alles gereset, ook de monteurs reset etc etc,  vele malen contact, niemand kan het oplossen.

De experiabox gaat na reset in de nieuwe bijbehorende ssid, maar zodra de superwifi aangesloten worden gaat ook de oude weer aan en de nieuwe gaat weg of blijft wel in het rijtje staan op telefoon maar de oude is dominant maar die kan niet meer met wachtwoord aan. maw. er zijn er twee actief.

 Bij kpn gereset/ verwijderd worden?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 22 September 2020, 10:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u echt een v10 …

Of heeft u een v10a?

Want bij een v10 hoort het WiFi uit te gaan als u de SuperWiFi's aansluit.

V10, ja dat klopt

Reputatie 7
Badge +24

V10, ja dat klopt

Ok. Klopt het dat het WiFi lampje op de Experiabox uit gaat als u de SuperWiFi's aangesloten heeft? Zo dus:

Kunt u met aangekoppelde SuperWiFi's vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop http://192.168.2.151 bereiken? U zou zo'n login formulier moeten zien:

Waarom u nieuwe tv ontvangers gekregen hebt is mij een raadsel. Want die hebben helemaal niets met WiFi te maken. Doet tv het nu wel goed?

Reputatie 1

Ik heb ook de v10 en de superwifi en inderdaad het wifi lampje is dan uit.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb ook de v10 en de superwifi en inderdaad het wifi lampje is dan uit.

Dat hoort ook zo te zijn. De SuperWiFi's nemen bij @bobby3005 echter een andere netwerknaam aan. Dat is een beetje vervelend, maar dat kan gewoon gecorrigeerd worden. Waarom zelfs monteurs van KPN dat niet voor elkaar krijgen is me wel een raadsel...

Monteurs komen niet thuis in de Corona tijd.. alles moet per telefoon, daar helpen ze alleen met de reset procedure die ik al vele malen heb gedaan…  vanavond is het door behulpzame zoon van vrienden eindelijk iets opgelost. Als ik het goed heb begrepen heeft hij kunnen inloggen ap alle apparaten apart dus de experiabox en de twee superwifi punten en deze allen dezelfde naam gegeven plus wachtwoord waardoor nu de WiFi eindelijk doorkomt in alle apparatuur! Alleen tv boven maakt geen verbinding met het modem zegt de tv ontvanger terwijl er wel WiFi is boven en heel sterk ook. RaRa hoe kan dat. Toch de afstand kelder 1 e verdieping te groot?

De WiFi in de tussen verdieping is ook vrij zwak.   Waarschijnlijk toch een derde WiFi punt nodig. Ik ga eerst eens proberen of t super WiFi punt van de kelder in de trap opgang op tussen verdieping hoogte kan hangen door de bedrading te verlengen 

Reputatie 7
Badge +24

Alleen tv boven maakt geen verbinding met het modem zegt de tv ontvanger terwijl er wel WiFi is boven en heel sterk ook.

Dat is niet zo bijzonder, lees je wel meer hier op het forum. Kun je hem bekabeld aansluiten?

Kabel bij superwifi punt bij tv boven lijkt t probleem, deze vervangen door gewone ethernet kabel uit de restanten doos van kpn, nu doet hij t wel!! Zapsnelheid wel wat traag, maar acceptabel. Bij meting uploadsnelheid   36 % dat is nog vraagteken tevens ook superwifi punt uit kelder op begane grond hoogte  in trapopgang gehangen ook nieuwe kabel eraan. Ook bij meting experiabox box is de uploadsnelheid heel laag. 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft geen glasvezel? Dan is het normaal dat de upload fors lager is dan de download. 

Wel glasvezel 

 

Dit is het internet

Reputatie 7
Badge +24

Dit is het internet

Dan euh..... hoort dat niet volgens mij...

Nee dat is nog een raadsel

Doe eens een Ookla speedtest met de desktop app met alle verbruikers uit en eventueel afgekoppeld.

 

Resultaten vergelijkbaar 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @bobby3005, welkom op het forum! 
Zou je ook met een bekabeld apparaat eens een speedtest willen doen? 
Ik kijk ook graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Je bedoelt bv de pc met internet kabel?

Als mijn profiel helemaal invul is dat voor iedereen zichtbaar

 

Naast modem 121 / 34

Als mijn profiel helemaal invul is dat voor iedereen zichtbaar

Hallo @bobby3005 , in de privégedeeltes van je profiel de aanvullende gegevens invullen, is alleen voor jou en KPN zichtbaar.

Profiel ingevuld 

Reputatie 7
Badge +24

Je bedoelt bv de pc met internet kabel?

Ja.