Beantwoord

Probleem met verbinden de Etwist van Remeha met Wifi via Experiabox V10

• 21 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 13139 keer bekeken

Heeft iemand ervaring met het verbinden van de thermostaat van Remeha de Etwist met Wifi via de Experiabox V10?
Af en toe lukt het , maar daarna valt al snel de verbinding weg en geeft de Etwist als status : Nier verbonden.
Toch is er wel verbinding want van de week was 's nachts de Etwist geupdated naar nieuwe versie.
Op de plek waar de Etwist hangt is volgens test met laptop de verbinding 80% .
Voor Toon zag ik dat er vergelijkbare problemen zijn, met wegvallende verbindingen en dat er geadviseerd wordt om
de firmware van de Experiabox te updaten : iemand ervaring hiermee?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 21 oktober 2017, 17:13

Hoe snel valt die verbinding weg?

Voor Toon zag ik dat er vergelijkbare problemen zijn, met wegvallende verbindingen en dat er geadviseerd wordt om
Ik heb het idee dat dit onzin is. Persoonlijk heb ik geen Toon, maar ken wel mensen die d'r een hebben icm een V10 zonder problemen. Daarnaast hoef je de firmware niet te updaten, dat gebeurt automatisch.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoe snel valt die verbinding weg?

Ik heb het idee dat dit onzin is. Persoonlijk heb ik geen Toon, maar ken wel mensen die d'r een hebben icm een V10 zonder problemen. Daarnaast hoef je de firmware niet te updaten, dat gebeurt automatisch.
Hallo,
Ik heb het zelfde probleem.
bij informatie op scherm e-twist staat verbonden met wifi, verbonden met internet.
toch op telefoon uitroepteken met tekst: er is een probleem met de verbinding naar twist.
2 tellen later wel weer oké. daarna zomaar weer weg! v
Reputatie 7
Badge +18
Hallo Maarten en jfarmer. Welkom op het forum.
KPN biedt officieel geen ondersteuning voor externe hardware maar ik wil graag even meedenken. Op welk kanaal zend jouw experiabox uit? Sommige apparaten hebben moeite met bepaalde kanalen of deze kanalen zijn heel druk bezocht. Via deze link kun je heel makkelijk thuis het kanaal aanpassen: https://www.kpn.com/service/servicetools.htm
Wie weet zorgt het voor verbetering. 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Wat overigens ook nog een goede is, is checken of er WPA2-PSK wordt gebruikt en niet WPA/WPA2-PSK

Robin

Reageer