Vraag

probleem verbinden tussen apparaten

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Onlangs probeerde ik mijn Samsung telefoon met mijn Samsung tv te verbinden (scherm spiegelen). Helaas lukt dit niet. De telefoon maakt wel verbinding met de tv maar dan word hij gelijk onderbroken. Ook ging ineens de printen aan.

Ik heb al contact gehad met Samsung en die gaven aan dat het waarschijnlijk met de netwerkinstellingen te maken heeft. Zij hadden het volgende aan mij doorgeven als oplossing.

de apparaten moeten op het zelfde ip adres staan
IPV6 moet uit staan (dit moet IPV4 zijn)
2,4 ghz
DHCP moet ingeschakeld zijn
Poort 445 moet openstaan
Poort 443 moet openstaan
Poort 80 moet openstaan

Ik heb ingelogd op mijn router om de instellingen te wijzigen maar ik weet niet helemaal hoe ik dit kan doen. En of dat het probleem gaat verhelpen.

Kan iemand mij hier bij helpen?

Alvast bedankt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Sorry maar die hulp van Samsung is dikke rommel.
IPv6 of 4 boeit in dit geval niet. 4 is sowieso aan en je kan gewoon verbinden. Dit is het dus niet
DHCP is aan, duh. Anders kreeg je TV geen IP.
2.4Ghz, boeit niet. De Experiabox zet de verbinding eventueel wel door van 5 naar 2.4.
Poorten forwarden hoeft niet omdat je geen inkomende verbindingen vanaf buiten nodig bent. Daarnaast draait intern geen firewall dus dat is ook niet van toepassing.

Heb je meerdere routers, repeaters, switches, accespoints?

Robin
Hallo Robin,

Bedankt voor je reactie. Ik heb maar 1 router. De experiabox v10. Ik kan wel media afspelen op de tv vanaf mijn mobiel maar screen mirroring werkt niet.

Onno

Reageer