Beantwoord

Probleem wifi met Samsung Qled 2019

  • 23 January 2020
  • 3 reacties
  • 190 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +6

Hallo,

 

Ik heb sinds deze week problemen om mijn tv (Qled Q70R 2019 ) te verbinden met mijn 5GHZ band van de V10 modem. Met andere apparaten geen problemen.  Soms verbindt de tv helemaal niet en soms haal ik amper 10MB terwijl ik normaal altijd 80MB haalde op mijn tv.

Wat heb ik gedaan? Modem gereset en kanaal van de 5GHZ band gewijzigd zonder resultaat. 

Op de 2.4GHZ band haal ik 20Mb (dat is vrij normaal) 

Ik heb de SSID namen van de 2.4 en 5GHZ allebei een andere naam gegeven dus het heeft niet met bandsteering te maken. Zowel op de 2.4GHZ als de 5GHZ heb ik ook goed bereik.

Ik heb begrepen dat er wat problemen zijn met de 5GHZ band sinds 17 januari ? Kan iemand dit bevestigen en zijn mijn problemen bekend? Ik ben vrij technisch dus alle standaard dingen zijn al geprobeerd.

 

Edit; speedtest op mijn telefoon geeft nu ook instabiele cijfers.. ik haal nu 40 tot 50 MB download en 11 upload op de5ghz band terwijl ik normaal met gemak 90/30 haal

icon

Beste antwoord door pietheingrun 26 January 2020, 17:33

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@pietheingrun Welkom op ons Forum! Bedankt voor je topic. Wat gek dat de 5GHz verbinding ineens instabiel is bij jou thuis, terwijl er in tussen niets is gewijzigd. Goed dat je alle standaard procedures al hebt doorlopen. Er moddert het een en ander binnen over een instabiele of minder goed werkende 5GHz verbinding, al zijn er nog niet genoeg cases om dit tot ‘generiek probleem' te bestempelen. Deze melding wordt dus toegevoegd aan de bak. 
Als je wilt kan ik de verbinding eens voor je doormeten en kijken of is iets kan vinden waarom de verbinding ineens instabiel is. Hier heb ik alleen wat gegevens voor nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee. 

Postcode, huisnummer en klantnummer zijn in eerste instantie voldoende en alleen inzichtelijk voor KPN moderators. :wink:

Reputatie 7
Badge +6

@Lisa ik heb inmiddels contact gehad met de servicedesk.. de V10 is omgeruild voor een v10a en het probleem lijkt opgelost. 

Edit: de verbinding is doorgemeten door de klantenservice en niets raars geconstateerd.

Reputatie 7
Badge +17

@pietheingrun Bedankt voor je terugkoppeling, fijn dat het is opgelost met de V10a en dat er geen problemen zijn te vinden in de verbinding. Mocht je in de toekomst ergens tegenaan lopen, dan weet je me te vinden. :smiley:

Reageer