Beantwoord

Problemen internetradio experia V8

  • 17 November 2019
  • 4 reacties
  • 83 keer bekeken

Gebruik heos boxen met TuneIn via wifi, versterker met internetradio via bedrade stopcontactverbinding en PC via rechtstreekse Lan kabel op Experia V8. Bij alle apparaten is er een probleem met internetradio, de ene zender meer dan de ander. deels buffert het systeem onvoldoende (zie ik in scherm, deels valt hij “gewoon” uit, na zender wisseling speelt het systeem ongeveer 1 minuut/1.30. En deels herhaalt de speaker (Wifi) een deel van de uitzending.

Dit is ook het geval als ik rechtreeks de Heos aansluit op de Experiabox. Dus ik denk dat er daar wat mis gaat, specifiek met internetradio. Andere streams , zoals tv, youtube, dezer verlopen prima. Alleen internetradio niet.

Wie kan helpen?

icon

Beste antwoord door Peetje30 19 November 2019, 19:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Peetje30 Welkom op ons Forum, goed dat je je vraag hier stelt. 

Helaas ben ik zelf niet helemaal thuis in dit onderwerp, heb je wat technische gegevens voor me over de internetradio? 
Is het mogelijk deze radio te resetten? 

Graag hoor ik van je!

Lisa, 

zoals aangegeven gaat het niet om een fysiek apparaat, maar om de stream van internetradio die op verschillende apparaten en manieren van verbinden gestoord is. Alle apparaten (Heos, Marantsz en PC) zijn apart verbonden en apart gereset. Niets hielp en helpt. Door de laatste keer de heoas boz rechtstreeks te verbinden met de Experia V8 bleef het probleem zich voordoen. Uitvallen, vertragen, stotteren en herhalen. Mijn conclusie het zit in de bron.

Andere streams die meer data vragen werken via dit systeem gewoon prima, denk aan tv, Youtube e.d.

Dus,…?

Reputatie 7
Badge +17

Lisa, 

zoals aangegeven gaat het niet om een fysiek apparaat, maar om de stream van internetradio die op verschillende apparaten en manieren van verbinden gestoord is. Alle apparaten (Heos, Marantsz en PC) zijn apart verbonden en apart gereset. Niets hielp en helpt. Door de laatste keer de heoas boz rechtstreeks te verbinden met de Experia V8 bleef het probleem zich voordoen. Uitvallen, vertragen, stotteren en herhalen. Mijn conclusie het zit in de bron.

Andere streams die meer data vragen werken via dit systeem gewoon prima, denk aan tv, Youtube e.d.

Dus,…?

@Peetje30 Dus als ik het goed begrijp denk je dus dat het in de stream zit van de internetradio (TuneIn)? Dat is niet iets waar wij bij kunnen helpen. 
Wellicht is er iemand anders op dit Forum die meer weet over dit (of soortgelijke) probleem. 
Hopelijk wordt het snel opgelost. 

Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag. 

Nee, het betreft niet de stream van TuneIn, het gaat er om dat welke internetradio ik ook gebruik , op welk systeem en met welke verbinding, er steeds een storing plaatsvindt.

Ik hoopte iemand te treffen, die dit herkende en die me vooral tips geeft om het op te lossen.

Mijn zoektocht op internet heeft nog niet de oplossing gevonden. KPN is de bron van mijn internet en ik dacht, na thuis van alles te hebben onderzocht, laat ik eens bij de bron beginnen.

Dus wie kan helpen/heeft ervaring of nog beter een oplossing!

Reageer