Beantwoord

Problemen met bereik WiFi na installeren versterker

  • 24 October 2019
  • 8 reacties
  • 117 keer bekeken

Hallo allemaal,

 

Weet niet of ik een nieuw topic moet starten maar mijn probleem is exact hetzelfde als Erwinos72 heeft aangegeven.

Ik had niet overal in huis WIFI. Met name de zolder was een probleem. Daarom 1 wifi versterker aangeschaft. Met het aansluiten van de Wifi versterker op zolder (bekabeld). Werkt de experiabox in de meterkast niet meer (begane grond). Ik heb nu boven wel WIFI maar beneden op de begane grond is deze uitgeschakeld. 

Ik lees de technische oplossingen die eerder in deze topic worden geboden. Maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit zelf moet oplossen. Ben niet technisch aangelegd. Er wordt bijvoorbeeld gesproken over “beamforming en bandsteering aanzetten” ….geen idee waar dit over gaat of hoe ik dit moet doen.

Weet iemand hoe ik dit probleem alsnog kan oplossen?

Ik heb KPN gebeld. Die zeggen dat als er een monteur moet komen, het mij geld kost. Vind ik raar want ik sluit het aan zoals ze zeggen dat ik het moet doen, die beschrijving was wel weer simpel….en dan blijkt het toch niet te werken…???

Iemand? Alvast bedankt! 

Groet Tim

 

Admin: Bericht afgesplitst van WiFi wegval met WiFi versterker
 

icon

Beste antwoord door wjb 24 October 2019, 15:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als je een wifi versterker aansluit op een Experiabox, dan gaat wifi van de Experiabox uit. Daar is helemaal niets aan te doen. Je zult gewoon 2 wifi versterkers moeten kopen. 1 hou je in de buurt van de Experiabox ter vervanging van het wifi wat bij de Experiabox uit gaat.

Als je een monteur laat komen, dan zet die er ook gewoon een versterker bij. Die moet je betalen + 50 euro voor de monteur zelf.

Alleen als je de nieuwste Experiabox hebt, dan blijft wifi van die Experiabox wel aan, maar die heeft u niet. En die gaat u niet krijgen ook, want KPN vervangt geen Experiabox die niet kapot is.

Reputatie 7

Zet de Experia WiFi uit en doorloop de KPN WiFi tuner, misschien kom je wel in aanmerking voor gratis Experia WiFi's.

 

Hallo Nick83, 

Dank voor je reactie. Dan heb ik me blijkbaar niet goed ingelezen. Ik was er al bang voor dat ik er inderdaad 2 moest aanschaffen.

Nu heb ik gisteren (om beneden toch WIFI te hebben) de WIFI versterker beneden neergezet. Naast de Experiabox. Normaal beneden overal 3 streepjes WIFI bereik, nu beneden met die versterker 2 streepjes en sommige plekken, 1 streepje. Qua signaal ga ik er dan beneden op achteruit t.o.v. de situatie met alleen de Experiabox. (heb even een speedtest gedraaid via een app) Weet je hoe dat kan of hoe ik dat dan weer kan verhelpen?

Hallo WJB,


Dank voor je reactie. Eerder al KPN gebeld en die zeiden, “je komt alleen in aanmerking voor die gratis extra Experia's als je snelheid niet hoger is dan 20mb per seconde”.

Ik heb Glasvezel, had 500 MBps pakket maar toch maar teruggezet omdat ik vaak niet boven de 100 mbps uitkwam. Helpdesk gaf een beetje een technisch verhaal, zij konden er niks aan doen, probleem lag bij mij en zij garanderen die snelheden nooit. (verkopen het alleen). Heb t pakket maar teruggezet naar 50. :-( Geen idee wat ik er verder mee kan...misschien toch maar betalen voor een monteur? Vind eigenlijk dat wanneer ik iets afneem bij KPN en het werkt niet naar behoren dat zei dan moeten zorgen dat er iemand langskomt omdat te fixen. Maargoed, zo zal het wel niet in elkaar steken ben ik bang.

Reputatie 7
Badge +24

Nou ja, werkt niet naar behoren, volgens mij valt dat wel mee als ik dat zo lees. Dat wifi boven slechter is dan beneden is logisch. Zo werkt dat nou 1maal. Hoe verder je weg loopt, hoe lager de snelheid...

Reputatie 7

Je moet natuirlijk geen €50,- gaan uitgeven voor een monteur.

De Experia WiFi kan je beter in de woonkamer plaatsen (op de netwerkkabel naar de TV omtvanger?) en al helemaal als je gebruik maakt van 5GHz wifi.

5GHz wifi heeft veel hogere snelheden, maar een lager bereik.

Ik adviseer je toch om die WiFi tuner een keer te doorlopen terwijl je de experia WiFi uit hebt staan. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Hoi @Wifi op zolder . Jammer dat het zo loopt.

Hier is vast wel iets op te vinden. Heb je @wjb route nog bewandeld? Het kan best dat je voor een gratis extra versterker in aanmerking komt. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, laat het weten.