Beantwoord

Problemen met DDOS . Ik wil een ander IP

  • 10 June 2019
  • 15 reacties
  • 551 keer bekeken

Hallo KPN,

Ik heb nu al 2 maanden last van DDOS aanvallen. Ik ben fulltime streamer en youtuber en mijn IP en gegevens zijn een tijd terug uitgelekt. Elke keer als ik live wil gaan word mijn internet plat gegooid.

Ik heb nu al vele keren naar KPN gebeld en dit brengt mij geen stap verder. Mij word een VPN aangeraden, die ik al heb en altijd gebruik. Helaas doet dit niks als je echte IP al uitgelekt is. Ook kreeg ik te horen dat dit aan mijn kabel kan liggen, wat totaal onzin is. In de ExperiaBox die ik heb staat duidelijk aangegeven dat ik aangevallen ben. Ook heb ik genoeg bewijzen hiervan door bedreigingen die ik krijg. Bovendien is de timing ook heel toevallig net als ik live ga, terwijl ik verder nooit problemen met mijn connectie heb.
Er is mij zelfs een keer verteld aan de telefoon dat dit geen DDOS attacks kunnen zijn.

KPN Abuse heeft geen enkel nut, aangezien mijn IP uitgelekt is toen ik geDOXed ben kan dit probleem van meerdere personen komen. Ik heb al aangifte gedaan bij de politie, aangezien ik van 1 persoon die hier mee te maken heeft weet wie hij is... Maanden verder en er is nog niks mee gedaan...

Ik weet dat KPN niet zo gauw iemand zijn IP veranderd, heb al een het ander gelezen hier op het forum zoekend naar een oplossing. Mijn werk ligt nu al 2 maanden plat en financieel ga ik hier aan kapot.

Van provider veranderen lijkt ook al geen mogelijkheid, als ik mijn postcode intyp is er geen andere provider beschikbaar waar ik woon...
Ik ben ten einde raad en raak er zwaar depresief door, mijn inkomen is hier van afhankelijk, het kan toch niet zo zijn dat hier niks aan gedaan kan worden waardoor ik mijn inkomen volledig kwijt raak?

Ik hoop dat jullie mijn IP kunnen veranderen of er een oplossing hiervoor is.
Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 June 2019, 18:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

KPN is niet snel....
Hoi,

Helaas zijn jij en ik niet de enige klanten van KPN met vragen. Kwestie van aansluiten in dit geval.
Bij mij is KPN heel snel. En niet alleen de verbindingen.
Ook al moet ik soms wachten.

Veel sterkte @karsmul en zeker @henry hoover
Hallo @henry hoover , het klopt inderdaad dat KPN geen IP-adressen wijzigt zonder zwaarwegende redenen of opdracht 'van bovenaf'.
Theoretisch heb je ook geen vast IP-adres, maar een dynamisch, alhoewel dat niet snel gewijzigd wordt.
Wel vreemd dat je op jouw postcode alléén maar xDSL en/of glasvezel van KPN kunt krijgen, bij alle andere aanbieders die van het KPN-netwerk gebruik maken zou je toch een abo moeten kunnen nemen.
Als alternatief is er nog de kabelaar, in de meeste gevallen Ziggo.
Succes.
Hallo @henry hoover , het klopt inderdaad dat KPN geen IP-adressen wijzigt zonder zwaarwegende redenen of opdracht 'van bovenaf'.
Theoretisch heb je ook geen vast IP-adres, maar een dynamisch, alhoewel dat niet snel gewijzigd wordt.
Wel vreemd dat je op jouw postcode alléén maar xDSL en/of glasvezel van KPN kunt krijgen, bij alle andere aanbieders die van het KPN-netwerk gebruik maken zou je toch een abo moeten kunnen nemen.
Als alternatief is er nog de kabelaar, in de meeste gevallen Ziggo.
Succes.



Net nog eens gekeken, en ziggo is dus niet mogelijk volgens de postcode check.
Hoop dat KPN snel antwoord, dit lijkt mij toch wel een zwaarwegende reden voor een nieuw IP.
Hallo @henry hoover , zijn er überhaupt geen andere providers die op jouw adres kunnen leveren, dat lijkt me toch erg sterk.
Ik gaf als voorbeeld Ziggo omdat dat de grootste is, maar er zijn meerdere kabelaars net zoals er ook meerdere leveranciers zijn voor xDSL en/of glasvezel.
Bij overstappen krijg je sowieso een ander IP.

Check hier welk kabelbedrijf actief is voor/in jouw woonplaats:
http://www.kabelkiezer.nl/kabelbedrijf/

En op hetzelfde netwerk als KPN zijn diverse andere providers actief. Die zijn écht wel beschikbaar voor je.

Momenteel bv. XS4ALL, Online.nl, T-Mobile, Tele2.

Bij KPN zal je geen ander IP krijgen vermoed ik zo maar.
Bedankt voor jullie reactie, ik ben er net achter dat Tele2 inderdaad een mogelijkheid is, en bovendien 15 euro goedkoper voor me. Ik wacht nog een paar dagen op antwoord van KPN en anders ga ik mooi over!

MVG,
Henry
Hoi @henry hoover . Welkom op het forum.
Wat een akelig verhaal en zo te lezen heeft deze situatie nogal impact op je leven. Het is goed om te zien dat je dit bij de politie hebt aangekaart. Erg jammer dat er nog niet veel mee gebeurd is. Dat betreur ik zeer. Ik wil daarom zeker niet de deur in je gezicht dichtslaan. Ik wil al wel vast aangeven dat ik niet het 'magische' knopje heb om jou een ander IP adres te geven. Ik ga kijken of ik hier intern een oplossing voor kan vinden maar ik kan niks beloven. Ik ben wel benieuwd naar de reactie van abuse. Kun jij die met ons delen?
Kun je tevens je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Hoi @henry hoover . Welkom op het forum.
Wat een akelig verhaal en zo te lezen heeft deze situatie nogal impact op je leven. Het is goed om te zien dat je dit bij de politie hebt aangekaart. Erg jammer dat er nog niet veel mee gebeurd is. Dat betreur ik zeer. Ik wil daarom zeker niet de deur in je gezicht dichtslaan. Ik wil al wel vast aangeven dat ik niet het 'magische' knopje heb om jou een ander IP adres te geven. Ik ga kijken of ik hier intern een oplossing voor kan vinden maar ik kan niks beloven. Ik ben wel benieuwd naar de reactie van abuse. Kun jij die met ons delen?
Kun je tevens je profiel aanvullen en mij een seintje geven?



Dat waardeer ik!

Ik heb dus abuse niet gemailed omdat ik op het forum al veel heb gelezen en ze dan het IP willen weten.
Dit gebeurd hoogst waarschijnlijk via booters of een botnet. Ik weet wie de persoon is die dit doet, en aanmoedigd dus. Maar aangezien mijn gegevens nu overal gedeeld zijn stopt dit niet zomaar meer helaas.

Ik zal even een kijkje nemen in mijn profiel wat ik daar nog kan aanvullen!

MVG, Henry Hoover
Hoi Henry, ik wil je als eerste adviseren om contact te zoeken met abuse. Dat kan via dit e-mail adres: abuse@kpn.com
Ik kan niet garanderen dat ze iets voor je kunnen doen maar dit is wel de aangewezen partij om zoiets mee te bespreken. Zou je dat voor mij willen doen?
Hoi Henry, ik wil je als eerste adviseren om contact te zoeken met abuse. Dat kan via dit e-mail adres: abuse@kpn.com
Ik kan niet garanderen dat ze iets voor je kunnen doen maar dit is wel de aangewezen partij om zoiets mee te bespreken. Zou je dat voor mij willen doen?


Bedankt Erwin, ik heb de abuse net gemailed en de situatie uitgelegd.
Ik heb hier niet veel vertrouwen in maar we gaan het zien, deze situatie moet stoppen en wens ik niemand toe.
Hoi Henry,
Ik heb zelf ook even contact gehad met een collega van abuse. Hij wist mij te verzekeren dat er geen IP adressen gewijzigd kunnen worden. Het is niet eens een kwestie van niet willen, het kán dus ook niet. Dat zie ik dus somber in.
Ik stuur je even een privébericht. Kun je daar op reageren?
Hoi Henry,
Ik heb zelf ook even contact gehad met een collega van abuse. Hij wist mij te verzekeren dat er geen IP adressen gewijzigd kunnen worden. Het is niet eens een kwestie van niet willen, het kán dus ook niet. Dat zie ik dus somber in.
Ik stuur je even een privébericht. Kun je daar op reageren?

tussen kunnen en willen zit een groot verschil!
als je er bedrijfsmatig zoveel schade van hebt lijkt het mij toch logisch dat KPN in ieder geval iets doet
Helaas. Mijn collega van abuse heeft me verzekerd dat het niet kan. Ik heb @henry hoover geadviseerd om om te zien naar een andere provider en hier permanent een VPN te laten draaien. Daar gaat hij zich over beraden.
Dit is natuurlijk iets dat tegen mijn instinct ingaat maar een alternatief is er niet.
Ik ga er voorlopig van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, weet je mij te vinden!