Beantwoord

Problemen met DVS en zonnepanelen

  • 26 October 2019
  • 41 reacties
  • 3897 keer bekeken

Zelfde probleem@Kim2019 zonnepanelen tot circa 12 uur beeld daarna niks meer. Zelfs devolo vindt em niet meer.

En nu, klantenservice wijst naar zonneplan, zonneplan wijst naar KPN.

Ik zit er tussen in…..

Ondertussen kijk ik dus geen TV meer omdat eea niet meer werkt (heb ook de DV1200)

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 1 November 2019, 16:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 5

Dat china meuk had betrekking op de omvormer, die worden bij mijn weten nog niet door KPN geleverd :grinning: .

Reputatie 7

I.p.v. Digitenne zou je ook de iTV app op telefoon of tablet kunnen gebruiken en deze via een Chromecast naar de televisie casten.

Reputatie 7

Dat china meuk had betrekking op de omvormer, die worden bij mijn weten nog niet door KPN geleverd :grinning: .

Ik weet niet waar je naartoe wil met jouw "China meuk", maar ik dacht dat we ondertussen wel hebben kunnen concluderen dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de omvormer de boosdoener is. Daarbij komt dat, net als de zonnepanelen zelf, elk merk en type omvormer die in Nederland gebruikt wordt een strenge keuring heeft ondergaan.

Reputatie 5

Waar ik naar toe wil is het volgende. Bij een vriend ook zonnepanelen geplaatst door een firma. Zijn powerlines deden bij daglicht niet veel meer. Firma erbij gehaald, natuurlijk lag het niet aan de omvormer, maar toch een andere opgehangen (die uit Europa kwam). Probleem verdwenen. Ik zeg niet dat alles uit China zooi is, maar weet wel, dat een ce teken uit China en uit Europa vaak alleen de letters gemeenschappelijk hebben! Tevens geeft ts weinig concrete gegevens. Heeft hij een drie-fase installatie? Het maakt nogal wat uit of je die DVS over groepen laat gaan die op dezelfde fase zijn aangesloten of op meerdere fases, dat weet ook jij wel. Radioamateurs vervloeken die omvormers omdat er alleen nog maar storing ontvangen wordt. Familielid had camerabewaking die via powerlines liepen. Omdat het een iemand is die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, ook natuurlijk zo'n “streng gekeurde” omvormer geplaatst. Nou, dat hebben hij en zijn buren geweten. Uiteindelijk alleen nog duurder uit.

Laat ts eerst maar eens met wat meer gegevens komen die hem gevraagd zijn, dan kunnen we daar wat meer mee, de info tot nu toe zet alleen maar aan tot speculeren over wat het kan zijn.

 

Reputatie 7

Laat ts eerst maar eens met wat meer gegevens komen die hem gevraagd zijn, dan kunnen we daar wat meer mee, de info tot nu toe zet alleen maar aan tot speculeren over wat het kan zijn.

Als de omvormer de oorzaak zou zijn, dan zou dit na zonsondergang moeten stoppen immers een omvormer gaat uit als er geen stroom opgewekt wordt.

Reputatie 5

ts:

Net nog wat test gedaan en ja ik heb 3 groepen doch blijven de resultaten divers.

 

Zijn het nu drie groepen of drie fases??

 

Tja, je gaat niet in op de zaken die ik aandraag vwb storingen, fases, certificatie etc. Uiteindelijk is ts het beste af als hij kabels trekt, maar ja, dat moet je kunnen en willen, einde verhaal wat mij aangaat, hier komen we niet uit.

 

PS Jouw en mijn omvormer gaan dan wel uit, maar zoals iemand anders al aangaf, is dat echt zo, ook dat weten we niet.

spideycop schreef:

Nee dat is em net, alles werkte gewoon na verloop van tijd deed zich dit probleem voor en ik gebruik alles wat geleverd wordt door KPN, geen China spul.

Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht.

Is het mogelijk om een netwerkkabel te trekken naar die plek waar die adapter gebruikt wordt?


Niet mijn voorkeur maar goed dank voor de hulp @wjb hoor nu ook dat de verdubbeling eraf ligt voor gsm abonnementen….tjonge zeg…..

Reputatie 7

Zelf heb ik lang geleden ook een "draadloze" verbindingsset van Netgear gehad, maar die heb ik de deur uit gedaan omdat de throughput sterk te wensen overliet.

Ik heb door mijn hele woning netwerkkabels aangelegd door telefoonkabels en coax kabels te vervangen door Cat6 UTP kabels.

Naar de tweede verdieping heb ik een netwerkkabel zonder gaten boren langs de standbuis van de verwarming door twee betonnen vloeren weten te leggen.

 

Één keer veel werk, maar daarna nooit meer problemen.

Nu zul je het zien, KPN zegt dat de zonnepanelen de oorzaak zijn (omvormer) en een nieuw meisje bij klantenservice zegt:”laten we de draadloze verbindingsset eens verwisselen. Gewacht op pakketje en heden geïnstalleerd…probleem opgelost. Zo zie je dat men als consument vaker de dupe wordt van het afschuiven naar de ander terwijl de oorzaak feitelijk bij KPN (indirect) ligt. U bent gewaarschuwd.

Reputatie 7

En wat heb je moeten betalen voor die nieuwe "draadloze" verbindingsset?

Reputatie 7
Badge +30

Nu zul je het zien, KPN zegt dat de zonnepanelen de oorzaak zijn (omvormer) en een nieuw meisje bij klantenservice zegt:”laten we de draadloze verbindingsset eens verwisselen. Gewacht op pakketje en heden geïnstalleerd…probleem opgelost. Zo zie je dat men als consument vaker de dupe wordt van het afschuiven naar de ander terwijl de oorzaak feitelijk bij KPN (indirect) ligt. U bent gewaarschuwd.

 

Goed om te lezen dat het probleem met een nieuwe draadloze set is opgelost, Spidey! Het lastige met problemen zoals dit is dat voor ons ook niet direct duidelijk is waar het issue zit. We zullen dan ook altijd aangeven dat je eigen apparatuur gecheckt moet worden. Maar, als je dat gedaan hebt en het helpt niet, en je draadloze set valt binnen garantietermijn, dan kunnen we die ook zeker voor je omwisselen. Fijn om te zien dat dit hier nu ook gebeurd is.

Goed om te lezen dat het probleem met een nieuwe draadloze set is opgelost, Spidey! Het lastige met problemen zoals dit is dat voor ons ook niet direct duidelijk is waar het issue zit. We zullen dan ook altijd aangeven dat je eigen apparatuur gecheckt moet worden. Maar, als je dat gedaan hebt en het helpt niet, en je draadloze set valt binnen garantietermijn, dan kunnen we die ook zeker voor je omwisselen. Fijn om te zien dat dit hier nu ook gebeurd is.


Beste Erik,

 

Dan niet voordat je tot 3 keer toe via de klantenservice bent afgewimpeld.

Pas de 4e keer kwam men tot deze oplossing je bent goed op de hoogte.

Gr Jack

Nu zul je het zien, KPN zegt dat de zonnepanelen de oorzaak zijn (omvormer) en een nieuw meisje bij klantenservice zegt:”laten we de draadloze verbindingsset eens verwisselen. Gewacht op pakketje en heden geïnstalleerd…probleem opgelost. Zo zie je dat men als consument vaker de dupe wordt van het afschuiven naar de ander terwijl de oorzaak feitelijk bij KPN (indirect) ligt. U bent gewaarschuwd.

Mooi dat het opgelost is. Ik heb dezelfde problemen. Ik ben wel benieuwd wat nieuwe draadloze verbindingsset je hebt gekregen. Bedoel je een nieuwe DVS? Zo ja, welk type heb je dan gekregen?

Dezelfde DVS, echter laad die na een tijdje weer de (oude) software in zoals op jou adres bekend is.

M.a.w je hebt er niets aan want de storing treed na een aantal dagen opnieuw op. Dus geen ontvangst meer. Ik was er klaar mee met @KPN. Koop een chrome-cast en doe daar je ding mee.

Dat betekent dat je via internet tv kijkt?

Probleem opgelost. Beide adapters op dezelfde groep gezet. Alles werkt weer.