Vraag

Problemen met eb v 10 en mijn nieuwe draytek 2132ac router.

• 10 oktober 2017
  • 8 reacties
  • 209 keer bekeken

Ik heb een experia box v 10 van de kpn. Daar achter wil ik een draytek 2132 ac router zetten voor een VPN verbinding.
Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt me niet om dat te installeren.
Heeft er misschien iemand een handleiding voor dummy's die ik kan gebruiken om alles goed in te stellen.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat voor VPN maak je?
Beste robin, op dit moment nog helemaal niets. Ik wil eigenlijk een ipsec gebruiken ik heb begrepen dat die de veiligste is. Ik heb al vanalles geprobeerd maar het is nog steeds niet gelukt.
Ik heb de router weer hele terug gezet naar fabrieksinstellingen en dan hoop ik dat iemand me hier vanaf het begin wil helpen.
Ik heb de router een vast ip adres gegeven.
192.168.2.1
standaard gateway 192.168.2.254
sub masker 255.255.255.0
voorkeurs dns server 8.8.8.8
alternatieve dns server 8.8.4.4
alvast bedankt voor je reactie.
Reputatie 7
Badge +30
Heel eerlijk? Ga geen IPSec gebruiken en gebruik OpenVPN. Daar heb je op bijna alle platforms wel een aparte applicatie voor nodig en de vraag is of die Draytek dat kan maar dat bespaart je enorm veel gedoe omdat je nu eigenlijk een router achter een router hebt.

Als je wel voor IPSec (of L2TP/IPSec) gaat dan heb je volgensmij NAT-T ondersteuning nodig omdat er een NAT device (Experiabox) voor zit. Hoe dat precies werkt op de Draytek weet ik niet

@wjb
Ik heb juist deze router gekocht omdat deze 2 vpn tunnels aankan.
Hij kan ook pptp aan is dat iets om te gebruiken anders zit ik met een router waar wel de wifi veel beter van is maar verder gebruik ik er niets van.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Nouja eigenlijk elke goede router kan 2 of meer VPN tunnels aan. PPTP kan, maar is niet echt veilig.
Ik heb zelfde opstelling geprobeerd/gehad een vpn opbouwen lukt niet omdat je dit niet kunt door routeren door het kpn modem. Ook ipv6 kun je zo niet gebruiken.
Heb nu al een jaar de draytek 2132ac rechtstreeks als enige router op het glasvezel kastje zitten.
Werkt als een zonnetje ipv6 en vpn’s
Reputatie 7
Badge +30
Niet helemaal waar. De Experiabox kan je gewoon een /64 geven om achter je eigen router te routeren. Dit gebeurt via DHCP-PD en heb ik alleen werkend gezien icm PFSense.

IPSec site-2-site is achter een dubbel NAT situatie wel werkend te krijgen. Je moet alleen peeren met 0.0.0.0 of met authentication IDs werken.
Oke zal het eens proberen ☺

Reageer