Beantwoord

Problemen met gastaccount Experia Box V10 T03.4

• 26 april 2018
  • 4 reacties
  • 501 keer bekeken

Ik weet het niet zeker omdat het gast-account niet zo vaak wordt gebruikt, maar waarschijnlijk sinds de update naar T03.4 werkt het WiFi gast-account niet meer. Als ik een ping doet werkt de DNS nog wel, (ik krijg het IP-adres terug) maar verder komt er niets door.
icon

Beste antwoord door Joran 29 april 2018, 10:57

Welkom op het forum splh! Er zijn problemen bekend met het gast WiFi-netwerk in combinatie met Sneller Internet Buitengebied. Maar met een normale DSL/glasvezel verbinding niet. Ik heb het gastnetwerk net nog even getest, ook met de V10 met T03.4. Bij mij werkt het prima. Heb je instellingen aangepast in de Experiabox, zoals de DHCP range van het gastnetwerk? En heb je dit probleem op meer dan één apparaat? Probeer voor de zekerheid eens een fabrieksreset. Ik ben benieuwd of het daarna weer werkt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum splh! Er zijn problemen bekend met het gast WiFi-netwerk in combinatie met Sneller Internet Buitengebied. Maar met een normale DSL/glasvezel verbinding niet. Ik heb het gastnetwerk net nog even getest, ook met de V10 met T03.4. Bij mij werkt het prima. Heb je instellingen aangepast in de Experiabox, zoals de DHCP range van het gastnetwerk? En heb je dit probleem op meer dan één apparaat? Probeer voor de zekerheid eens een fabrieksreset. Ik ben benieuwd of het daarna weer werkt.
Bedankt voor het advies, de reset heeft geholpen en het gast WiFi-netwerk doet het weer. Ik heb ook mijn "IOT"-achtige apparatuur zoals thermostaat etc. hierop aangesloten, dus goed dat het gastnetwerk het weer doet.
Reputatie 7
Badge +28
Super! En slim dat je dat soort IOT apparaten op het Gastnetwerk aansluit. Mocht er dan eens een lek gevonden worden (je hoort het wel eens :)) is er geen toegang tot jouw eigen netwerk.
Reputatie 7
Badge +30
Super! En slim dat je dat soort IOT apparaten op het Gastnetwerk aansluit. Mocht er dan eens een lek gevonden worden (je hoort het wel eens :)) is er geen toegang tot jouw eigen netwerk.Dit is de slimme kant, maar is de andere kant niet dat de iot apparaten die met elkaar moeten praten of een forwarding nodig hebben niet meer werken? Dit werkt alleen met de iot apparaten die een soort phone-home functie hebben a la Philips Hue

Reageer